استراتژی بازاریابی محتوایی سال جدید

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی

امروزه بازاریابی محتوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و موجب افزایش فروش و برند سازی و موفقیت در سئو سایت می شود. با توجه به تاثیر مثبت بازاریابی محتوایی در سال گذشته می توان نتیجه گرفت که در سال 1395 اهمیت بازاریابی محتوایی افزایش خواهد یافت و بیش از پیش به عنوان یکی از تکنیک های موثر موفقیت در سئو محسوب می شود.

  • ایجاد محتوایی جذاب

یکی از گرایش های بازاریابی محتوا در سال 1395 ایجاد محتوایی باکیفیت و با معنی است. بطوری که دارای جذابیت فراوانی باشد. شما می توانید با ایده پردازی محتوای محصولات خود را به طور شگفت انگیزی به کاربران نشان دهید تا آن ها جذب محتوای ایجاد شده شوند. در دنیای امروز کاربران از محتوای تکراری خسته شده اند و زمان بسیاری برای خواندن متن های طولانی ندارند. در نتیجه ایجاد محتوای جذاب در سال 1395 یکی از تکنیک های بازاریابی محتوایی است.

شما می توانید با ایجاد محتوای تعاملی مانند استفاده از اینفوگرافی ها و یا EBOOK جذابیت بیشتری برای مخاطبان خود فراهم کنید و حس ماجراجویی مخاطبان خود را تقویت کنید.

  • استفاده از ویدیو

در حال حاضر بخش عظیمی از فضای وب را ویدیو های متنوع با مفاهیم و با موضوعات مختلف فراگرفته است. با توجه علاقه شدید افراد مختلف به تصاویر ویدیویی صاحبان کسب و کار های مختلف همواره از گذشته تا به امروز از تصاویر ویدیویی برای افزایش فروش و برند سازی استفاده می کردند. در سال 1395 بازاریابی محتوایی توسط تصاویر ویدیویی که به بازاریابی ویدیویی معروف است رونق بیشتری خواهد یافت. افراد مختلف به دلیل کوتاه و قابل فهم بودن تصاویر ویدویی به این نوع بازاریابی علاقه مند می شوند. نکته ای که در بازاریابی محتوایی توسط تصاویر ویدیویی باید در نظر داشت این است که اصل جذابیت, نواوری و ایده پردازی را در ایجاد تصاویر ویدیویی رعایت کنید. چرا که ویدیو های جذاب و مورد پسند کاربران به راحتی در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و محبوبیت برند تجاری شما را تقویت می کند.

 

  • ایجاد محتوای اپیزودیک (قسمتی)

داشتن محتوای اپیزودیک موجب ایجاد انگیزه در مخاطبان می شود و انگیزه ویژه ای در مخاطبان ایجاد می کند. نتایج تحقیقات نشان می دهد که داشتن محتوای اپیزودیک تاثیر بسزایی در کاربران دارد و موجب ماندگاری محتوا ایجاد شده توسط شما در ذهن کاربر می شود و حس کنجکاوی مخاطبان را تقویت می کند.

ایجاد محتوای اپیزودیک موجب می شود که مخاطبان شما وفاداری خاصی نسبت به شما داشته باشند چرا که با ارائه محتوای چند قسمتی در می یابند که شما اطلاعات بیشتری در آینده در اختیار آن ها قرار خواهید داد.

حال که با تاثیر محتوای اپیزودیک در 1395 سال آشنا شدیم چگونه استراتژی محتوایی خود را بر این اساس سازمان دهی کنیم.  محتوای اپیزودیک معمولا برای مطالب بلند و طولانی استفاده می شود. شما می توانید محتوای خود را به صورت هفتگی و با فاصله زمانی مشخص به قسمت های مختلفی تقسیم کنید و این مطالب را در اختیار مخاطبان خود  قرار دهید. با منتشر کردن قسمتی محتوای ایجاد شده توسط شما, کاربران به طور مکرر به سایت شما مراجعه می کنند تا مطالب بیشتری در مورد آن موضوع خاص را ببینند.

  • توجه به اصطلاح میکرو ثانیه در ایجاد بازاریابی محتوا

اصطلاح میکرو ثانیه، در بازاریابی محتوا به تازگی رواج پیدا کرده است. با توجه به گزارش منتشر شده توسط گوگل بیشتر جستجو ها در سال 2015 توسط موبایل انجام شده است و استفاده از تلفن همراه بسیار گسترش یافته است. در نتیجه گوگل از اصطلاح میکرو ثانیه استفاده کرده است تا نشان دهد که افراد مختلفی با استفاده از موبایل خود به جستجو در مورد مباحث مختلفی می پردازند در حالی که زمان اندکی دارند. افراد می خواهند در کوتاه ترین زمان خرید کنند، و یا در کوتاه ترین زمان اطلاعاتی در مورد مباحث خاصی کسب کنند.

پیروی از قاعده میکرو ثانیه در بازاریابی محتوا و در سال 1395 بسیار مفید خواهد بود. ولی به گفته گوگل کیفیت محتوای ایجاد شده در این گونه بازاریابی محتوا بسیار اهمیت دارد. برای استفاده از قاعده میکروثانیه در برندینگ خود اعتبار و صحت محتوای ایجاد شده بیش از گذشته ارزشمند است.

نمونه ای از شرکت های موفق در بازاریابی محتوا در روش میکرو ثانیه شرکت homedepot است. این شرکت با منتشر کردن ویدوهایی جذاب و کوتاه در رابطه با چگونه طرز ساخت وسایل مختلف در خانه فروش خود را افزایش داده است.

قاعده میکروثانیه گوگل در بازاریابی محتوایی، همواره تاکید بر ایجاد محتوایی آموزنده, با ارزش و متناسب با موبایل دارد تا در کوتاه ترین زمان ، کاربران به موضوعات مختلفی دسترسی پیدا کنند.

 

  • شخصیت سازی از برند تجاری

داستان سرایی و ایجاد محتوای اپیزودیک در کنار محتوای خلاق ، قلب بازاریابی محتوایی می باشد ولی در بسیاری از مواقع مشاهده شده است که با وجود ایجاد محتوای خلاقانه, مخاطبان شما علاقه خاصی به مطالب نشان نمی دهند.

شخصیت سازی از برند روش نوینی از بازاریابی محتوایی است به این معنی که ، با ایجاد محتوایی بدون انگیزه های پنهان, مخاطبان بسیاری را جذب می کنید و وفاداری آن ها نسبت به شما افزایش می یابد. چرا که مخاطبان در می یابند که خارج از استراتژی های فروش, شما اطلاعات سودمندی را در اختیار آن ها می گذارید.

نمونه ای از این روش بازاریابی محتوایی شرکت ردبول می باشد که خارج از حرفه تخصصی خود که فروش نوشیدنی های انرژی زا می باشد با ایجاد وب سایتی مقالات مفیدی در مورد مباحثی از جمله ورزش, فیلم, مسافرت و… در اختیار کاربران قرار می دهد و از این طریق حس مثبتی از برند تجاری خود برای کاربران ایجاد می کند.

سعی کنید برای شخصیت سازی از برند خود محتوایی جذاب و گیرا ایجاد کنید وبرای ایجاد محتوا فراتر از مباحثی در راستای برند تجاری خود قدم بگذارید. در بازار محتوایی در راستای شخصیت سازی برند  می توانید مخاطبان وفاداری کسب کنید و به صورت غیر مستقیم فروش خود را  افزایش دهید.

 

 

امیدواریم در سال 1395 بتوانید استراتژی های بازاریابی محتوایی خود را به بهترین شکل ممکن گسترش دهید. سعی کنید از تمامی روش ها استفاده کنید تا بتوانید فروش موفقی داشته باشید.

 

 

مقالات مرتبط

بازاریابی به سبک دست فروشان

بازاریابی به سبک دست فروشان

همه ما روزانه مشغول عرضه محصولات یا خدمات خود به دیگران هستیم و برای معرفی و تبلیغ آنها تلاش فراوانی میکنیم.دست فروشان نیزاز این قاعده مستثنی نیستند و چه بسا خیلی بهتر و حرفه ای تر این کار را انجام میدهند و در مدت زمان کمتر از 1دقیقه شما را بی انکه تصمیمی به خرید

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ و بازاریابی به مناسبت یلدا یلدا به بهانه بلندترین شب سال،به فرصتی مناسب برای بازاریابی و برندینگ تبدیل گشته است، به طوری که شما خواهید دید بیشتر شرکت های خصوصی در تکاپوی و تهیه و تدارک بسته های تبلیغاتی برای مشتریان و شرکای تجاری خود هستند، اگر کمی دوراندیش بوده باشند از یکی دو

نظرات ( 45 )
  1. الیکا بهشتی
    1395-02-04 at 05:25
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  2. کوروش قانونی
    1395-02-04 at 05:25
    پاسخ

    نوشتن درمورد بازاریابی محتوایی خیلی لازمه و خوبه که بیشتر بهش پرداخته شه،ممنونم

  3. یاسمن رحمانیان
    1395-02-04 at 05:25
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  4. ایلیا زمردیان
    1395-02-08 at 09:08
    پاسخ

    مطالبتون در مورد بازاریابی محتوایی خیلی مفید بود

  5. محمد امین سیف زاده
    1395-02-12 at 09:36
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  6. پروین قانعی
    1395-02-12 at 09:39
    پاسخ

    لطفا یک مقاله راجع به بازاریابی محتوایی بذارید

  7. پوریا پیرحیاتی
    1395-02-12 at 10:36
    پاسخ

    همینجورادامه بدین کارتون عالیه

  8. محمد تقی حسین زاده
    1395-02-22 at 06:38
    پاسخ

    کارتون حرف نداره ، ممنون

  9. محمد تقی فاطمی
    1395-02-22 at 06:38
    پاسخ

    مقالات بازاریابی محتوایی خیلی کاربردین،دوستان حتما بخونید

  10. مازیار مقدم
    1395-02-22 at 06:39
    پاسخ

    توجه به حوزه بازاریابی محتوایی از مزیت های سایت شماست،تورو خدا همینجوری ادامه بدین

  11. حسین عاشوری
    1395-02-25 at 05:53
    پاسخ

    مقالتونو در مورد بازاریابی محتوایی خوندم فوق العاده بود

  12. سحر عزیزی
    1395-02-28 at 12:02
    پاسخ

    مررررررررررررررررسی :)))))))

  13. سرور امینپور
    1395-02-29 at 05:28
    پاسخ

    لطف میکنین اگر تعداد مقالات درباره بازاریابی محتوایی رو بیشتر کنین

  14. رضا طالب زاده
    1395-03-02 at 07:21
    پاسخ

    خیلی به کارم اومد این مطلبتون،مرسی

  15. ثریا بیگی
    1395-03-09 at 18:02
    پاسخ

    بینطیر و بی رقیب

  16. پاییز پرهامی
    1395-03-22 at 11:06
    پاسخ

    مقاله بازاریابی محتوایی نکات کاربردی فراوانی داشت

  17. شراره شریف
    1395-04-01 at 14:23
    پاسخ

    آفررررررین داره کارتون

  18. سالار عباس نژاد
    1395-04-02 at 19:34
    پاسخ

    درست همون چیزی که مدتها دنبالش بودم ;))) ;))) ;)))

  19. رژان جهانی
    1395-04-12 at 05:50
    پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون درباره بازاریابی محتوایی

  20. الینا نامور
    1395-05-13 at 05:37
    پاسخ

    مقاله بازاریابی محتوایی اگر نکات جزئی تری رو قید کنین بهتره

  21. سحر ساعی
    1395-05-16 at 08:11
    پاسخ

    مقالتونو در مورد بازاریابی محتوایی خوندم فوق العاده بود

  22. آریا محمدپور
    1395-05-23 at 21:05
    پاسخ

    گلچین مقالاتتون درباره بازاریابی محتوایی خیلی مفیدن،مرسی از اینکه انقدر دقت به خرج میدین و مقالات رو گزینش میکنین

  23. مهرشاد راوندی
    1395-05-25 at 00:53
    پاسخ

    مرسی مقاله بازاریابی محتوایی خلاقانه مطرح شده :)))

  24. سهیل هاشمیان
    1395-05-29 at 22:17
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  25. تارا حقانی
    1395-06-02 at 17:06
    پاسخ

    مدتها دنبال مقاله ای خوب در حوزه بازاریابی محتوایی میگشتم،ممنون به دردم خورد

  26. عرشیا بیگی
    1395-06-02 at 17:08
    پاسخ

    پشتکار و تلاشتون قابل ستایش هستش،لطفا در مورد بازاریابی محتوایی مقالات بیشتری بذارید

  27. رضا محمدزاده
    1395-06-02 at 17:08
    پاسخ

    نوشتن درمورد بازاریابی محتوایی خیلی لازمه و خوبه که بیشتر بهش پرداخته شه،ممنونم

  28. سامان امیری
    1395-06-03 at 08:26
    پاسخ

    مقالتونو در مورد بازاریابی محتوایی خوندم فوق العاده بود

  29. آرام عباس نژاد
    1395-06-03 at 08:26
    پاسخ

    موضوع بازاریابی محتوایی رو خیلی قشنگ شفاف سازی کردین،سپاس

  30. افسون حیاتی
    1395-06-21 at 05:08
    پاسخ

    نوشتن درمورد بازاریابی محتوایی خیلی لازمه و خوبه که بیشتر بهش پرداخته شه،ممنونم

  31. سبا کرمانی
    1395-07-04 at 01:07
    پاسخ

    بینطیر و بی رقیب

  32. سودابه بنایی
    1395-07-06 at 17:18
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  33. الهه ذاکری
    1395-07-27 at 18:43
    پاسخ

    خوبه که به کاربردی بودن مطالبتون توجه میکنید،لذت میبریم از دنبال کردنتون

  34. شهروز حسین نژاد
    1395-08-06 at 15:31
    پاسخ

    مطالبتون در مورد بازاریابی محتوایی خیلی مفید بود

  35. کاوه دهقان
    1395-08-08 at 07:42
    پاسخ

    مقاله با مضمون بازاریابی محتوایی اگه دارین بذارید

  36. پروانه اصفهانی
    1395-08-11 at 05:58
    پاسخ

    با تشکر از زحماتتون،مطالب مربوط به بازاریابی محتوایی فوق العاده بود

  37. آرمین خامنه ای
    1395-08-14 at 10:12
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  38. مهراد اصفهانی
    1395-08-15 at 10:43
    پاسخ

    مطلب داخل سایت در مورد خیلی هوشمندانه نوشته شده

  39. پویا مجتهدی
    1395-08-22 at 09:31
    پاسخ

    مقالاتی با موضوع بازاریابی محتوایی تعدادشان کم است لطفا بیشترشان کنید

  40. شبنم عباس نژاد
    1395-08-22 at 13:30
    پاسخ

    لطفا در مورد بازاریابی محتوایی هم مطلب بذارین

  41. آراد زهرایی
    1395-08-24 at 07:07
    پاسخ

    مقاله مربوط به بازاریابی محتوایی به دوستان پیشنهاد میکنم

  42. سارا علیدوست
    1395-08-29 at 05:41
    پاسخ

    لطفا در مورد بازاریابی محتوایی هم مطلب بذارین

  43. هادی توسلی
    1395-09-02 at 18:58
    پاسخ

    چطوری میتونم در زمینه بازاریابی محتوایی باهاتون همکاری کنم

  44. پرهام پازوکی
    1395-09-15 at 12:07
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  45. آرش خوئینی ها
    1395-10-11 at 10:39
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.