افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اینترنتی

مطمئنا علاقه مند به افزایش فروش اینترنتی خود هستید و بارها  آمار خرید های انجام‌شده از وب‌سایت خود نگاه میکنید و از خود بمی پرسید علت ترک سبد خرید چه بوده و : “چرا خریدشون روتمام نکردند؟” در عمل ناامیدکننده است! درسته؟ اگر این مشتریان خرید خود را تمام کرده و سبد خرید را ترک نمی‌کردند، شاید شما میلیون‌ها تومان سود می‌کردید.

دراین‌بین شما تنها نیستید و همه به دنبال افزایش فروش اینترنتی خود هستند، چه وب‌سایت‌های تاپ ایرانی از قبیل دیجی کالا و چه خارجی مانند آمازون هم درگیر ترک سبد خرید توسط مشتری هستند:

– – متوسط نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری در دنیا بین 2 تا 3% است.

– – از هر 10 سبد خرید 7 مورد آن‌ها هرگز به مرحله آخر و نهایی کردن خرید نمی‌رسند.

– – درمجموع در سراسر دنیا به‌طور تقریبی معامله به ارزش 18 میلیارد دلار به نتیجه نمی‌رسد.

– – 88% از کاربران آنلاین در عمر خود حداقل یک‌بار سبد خرید خود را ترک کرده‌اند.

abandoned-shopping-cart

توجه داشته باشید، قبل از اینکه بخواهید این مسئله را رفع کنید، باید دلایل پیش آمدن آن را متوجه شده باشید. چرا بازدیدکنندگان محصولاتی را در داخل سبد خرید خود وارد می‌کنند و سپس بدون پرداخت وجه آن صفحه را بسته و از سایت خارج می‌شوند؟ دلایل مختلفی برای ترک سبد خرید وجود دارد که برای افزایش فروش اینترنتی باید آنها را بشناسید:

– – خرید مقایسه‌ای: مطالعات بسیاری نشان داده است که خرید مقایسه‌ای یک از بزرگ‌ترین دلایل ترک سبد خرید می‌باشد. “من می‌خواستم فقط و فقط بدانم که هزینه حمل تمام این محصولات چقدر برایم تمام می‌شود؟” در حقیقت، اگر به‌صورت آنلاین خرید می‌کنید، این شاید کاری باشد که خود شما هم قبلا انجام داده‌اید.

– – کمبود زمان: برخی از مشتریان در زمان انجام خرید خودشان به هر دلیلی باعجله روبرو هستند. گاهی اوقات ممکن است فرایند خرید بسیار طولانی شود و آنها با کمبود زمان برای آن روبرو باشند. بنابراین تنها کاری که می‌کنند بر علامت ضربدر گوشه صفحه کلیک می‌کنند و سبد خرید پرشده خودشان را ترک می‌کنند و شمارا با یک پرداخت انجام‌نشده.

– – هزینه‌های حمل محصول: آیا تا حالا شده که مثلا ببینید برای حمل یک محصول کوچک باید چیزی در حدود 10000 تومان پرداخت کنید؟ برای من اتفاق افتاده، و البته سبد خرید را تکمیل نکرده و رها کرده‌ام. متأسفانه هزینه‌های بالای حمل محصول، خصوصا برای کالاهایی که در داخل شهر برای رسیدن به دست شما باید حمل شوند، موجب از دست دادن آن فروش‌ها می‌شود.

– – فرایند ناخوشایند خرید: “من باید یک فایل رو دانلود کنم، درسته؟ پس چه نیازی به آدرس پستی من دارید؟” اغلب، بسیاری از مصرف‌کنندگان به دلیل برخی از فرایندهای موجود در مرحله خرید، از خرید خود پشیمان می‌شوند، مثلا درخواست اطلاعات زیاد و یا مواردی ازاین‌دست.

– – مشکلات فنی: گاهی اوقات این فرایند خرید آنلاین ممکن است کاملاً با خطا یا مشکلی مواجه شود. “از مشکلات فنی پیش‌آمده متأسفیم، اما درخواست شما ثبت نشد، لطفاً دوباره تلاش کنید.” خوببببب . . . دوست ندارم دیگه!!!!

– – عدم موجود بودن محصول: مگر اینکه آنها به هر دلیلی نسبت به شرکت و مجموعه شما وفادار باشند، در غیر این صورت تعداد بسیار معدودی آن‌قدر منتظر باقی می‌مانند تا محصولی دوباره در موجودی شما قرار بگیرید و یکی از دلایل این وفاداری هم مثلا می‌تواند سابقه طولانی خرید از شما باشد. اگر مشتری یا همان بازدیدکننده شما بر روی سایت با نشانی مبنی بر تمام شدن موجودی روبرو شود، به‌احتمال بسیار زیاد با جستجویی کوتاه اقدام به خرید محصول از یک سایت دیگر می‌کند.

البته دلایل دیگری هم دراین‌بین وجود دارد که می‌تواند به‌عنوان دلیلی برای ترک سبد خرید در نظر گرفته شود و عکس آنها را برای افزایش فروش اینترنتی استفاده کنید، مثل قیمت بالای پیشنهاد شده از طرف شما، اما اغلب موارد ترک سبد خرید تنها فقط یکی از موارد ذکرشده در بالا می‌باشد. حالا که با دلایل اصلی ترک سبد خرید توسط مشتریان آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنم در مطلب دیگری که به‌زودی برایتان منتشر می‌کنیم، با راه‌حل این مشکل آشنا شوید. تا آن موقع که خیلی هم طولانی نیست، پیشنهاد می‌کنم دلیل ترک سبد خرید توسط مشتری در سایت خودتان را جستجو کنید، آیا این دلیل در بالا به آن اشاره‌شده بود؟ اگر نه در بخش نظرات منتظر شما هم هستیم.

 

منبع: آی بازاریابی

مقالات مرتبط

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ و بازاریابی به مناسبت یلدا یلدا به بهانه بلندترین شب سال،به فرصتی مناسب برای بازاریابی و برندینگ تبدیل گشته است، به طوری که شما خواهید دید بیشتر شرکت های خصوصی در تکاپوی و تهیه و تدارک بسته های تبلیغاتی برای مشتریان و شرکای تجاری خود هستند، اگر کمی دوراندیش بوده باشند از یکی دو

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

برای توصیف نحوه کارکرد بازاریابی محتوا، در ابتدا باید بر روی تعریفی واحد توافق کنیم. متأسفانه، با چرخ اندکی که در فضای اینترنت زدم تعاریف بسیاری برای بازاریابی محتوا یافتم که هیچ‌کدام برای شخص من رضایت‌بخش نبود. اما از این که کمال مانع پیشروی شود نیز متنفرم. پس، بگذارید تعریفی بیان کنیم و آن را

نظرات ( 8 )
  1. دیبا رستمی
    1394-12-17 at 07:39
    پاسخ

    مقاله با مضمون افزایش فروش اینترنتی اگه دارین بذارید

  2. حسین شاملو
    1394-12-22 at 08:59
    پاسخ

    مرسی مقاله افزایش فروش اینترنتی خلاقانه مطرح شده :)))

  3. رادین تهرانی
    1394-12-27 at 10:51
    پاسخ

    لطفا در مورد افزایش فروش اینترنتی هم مطلب بذارین

  4. بهروز علی آبادی
    1394-12-27 at 10:57
    پاسخ

    دستتون درد نکنه خیلی سایت مفیدی دارین

  5. جعفر صفوی
    1395-03-08 at 07:24
    پاسخ

    مرسی مقاله افزایش فروش اینترنتی خلاقانه مطرح شده :)))

  6. پیمانه حسین پور
    1395-04-23 at 08:58
    پاسخ

    مقالتونو در مورد افزایش فروش اینترنتی خوندم فوق العاده بود

  7. الهه مقدم
    1395-08-19 at 08:43
    پاسخ

    مقالات مرتبط با موضوع افزایش فروش اینترنتی بسیار جذاب بود ، خیلی خوشم اومد

  8. میلاد پایدار
    1396-01-30 at 07:59
    پاسخ

    مقالتونو در مورد افزایش فروش اینترنتی خوندم فوق العاده بود

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.