بازاریابی به سبک دست فروشان

بازاریابی به سبک دست فروشان

همه ما روزانه مشغول عرضه محصولات یا خدمات خود به دیگران هستیم و برای معرفی و تبلیغ آنها تلاش فراوانی میکنیم.دست فروشان نیزاز این قاعده مستثنی نیستند و چه بسا خیلی بهتر و حرفه ای تر این کار را انجام میدهند و در مدت زمان کمتر از 1دقیقه شما را بی انکه تصمیمی به خرید داشته باشید وادار به خرید میکنند.دست فروشان از خیلی از تبلیغاتچی ها موفقترند چون فلسفه چینی نکرده و خیلی شفاف و واضح در مدت 2 ثانیه میگویند که به چه کاری مشغول هستند و چه کالایی را ارائه میدهند و در معرفی کالای خود قدری تبحر دارند که شما ترغیب به خرید میشوید.

به دلیل افزایش روز افزون تبلیغات که بیشتر آنها تکراری و یکسان هستند با گذشت زمان، دیگرنظرها را جلب نمیکنند و عادی می شوند بنابراین باید به جزئیات محصول یا خدمات و  مزیت رقابتی آنها بیش ازپیش توجه کرد.برای دیده شدن باید متفاوت بود منظور از متفاوت بودن این نیست که برخلاف جریان آب شنا کنیم بلکه میبایست بهتر شنا کنیم تا دیده شویم.

در بازاریابی:

سعی کنید مانند دست فروشان شفاف و واضح عمل کنید و از حاشیه بپردازید، تلنگر زدن به حواشی باعث میشوند ذهن مشتری و مخاطب به آن سمت معطوف شود و اصل ماجرا که کالا یا خدمات شماست فراموش شود و وی را وارد وادی جدیدی کنید.

در بازاریابی:

به مزیت های رقابتی اشاره کنید اینکه شما بگویید شامپو دارم فایده ای ندارد و شما زمان را از دست داده ایدشما بگویید شامپویی دارم که… مزیت و ویژگی آن را بیان کنید.

در بازاریابی:

از سروصدا دریغ نکنید سعی کنید همه جا حضور داشته باشید حضور شما به برندینگ شما کمک میکند و مردم شما را به ذهن خواهند سپرد از جمله این سروصداها داشتن شبکه های اجتماعی و فعالیت مستمر در آنهاست .در نمایشگاه ها شرکت کنید، اسپانسر شوید و حضور در خیریه ها را فراموش نکنید به یاد داشته باشید شما مزیت رقابتی ویژه ای نسبت به دستفروشان دارید و آن این است که جو هوا بر فعالیت شما آنچنان که بر کار آنخا تاثیر میگذارد تاثیر گزار نیست پس فرصت را غنیمت بشمارید و بازار قبل از عید را از دست ندهید.هر چه در این 2 ماه  دی و بهمن بکارند در دوران راکد بودن بازار یعنی فروردین و اردیبهشت  برداشت خواهید کرد.

 

نوشته شده توسط : شادی پناهی

مقالات مرتبط

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ و بازاریابی به مناسبت یلدا یلدا به بهانه بلندترین شب سال،به فرصتی مناسب برای بازاریابی و برندینگ تبدیل گشته است، به طوری که شما خواهید دید بیشتر شرکت های خصوصی در تکاپوی و تهیه و تدارک بسته های تبلیغاتی برای مشتریان و شرکای تجاری خود هستند، اگر کمی دوراندیش بوده باشند از یکی دو

انواع محتوا در بازاریابی محتوا چیست ؟

انواع محتوا در بازاریابی محتوا چیست ؟

بازاریابی محتوا، همانطور که در مقالات قبلی گفتیم؛ یک تکنیک بازاریابی برای ایجاد و پخش محتوای یکپارچه، مناسب و ارزشمند برای جذب یک گروه مخاطب با تعریف و چارچوب مشخص، با هدف سوق دادن خرید مشتریان به‌سوی سوددهی می‌باشد. محتوایی می‌تواند در یک کمپین بازاریابی محتوا جای داشته باشد که افراد به دنبال آن رفته

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.