بازاریابی به سبک پوکمون گو

pokemon-(3)

بازاریابی و برندینگ را از پوکمون بیاموزیم

پوکمون گو، نام یک بازی متعلق به شرکت nintendo است ، که فرد را از یک منطقه به منطقه دیگرسوق می دهد . در این بازی از واقعیت افزوده (AR) Augmented Realityاستفاده شده که سبب جذابیت این بازی گردیده است. این بازی مرز بین واقعیت و دنیای مجازی را در هم شکسته! بازی پوکمون گو تنها تحول در بازی نبوده و نیست ، بلکه تحولی عظیم در تجارت است.

بازاریابی به سبک پوکمون گو

این بازی توانست آمار عجیبی را به نام خود ثبت کند ، نزدیک به یک ماه روزانه 5/9کاربر فعال داشت که این کاربران باعث افزایش هفت میلیارد دلاری ارزش شرکت شدند. این بازی توانست پس از انگری برد رکورد بازی های موبایل را بشکند ، رکودی که هیچ کس تصور شکستنش را نمیکرد! این شرکت درراستای حفظ موقعیت بدست آمده ، هم چنان از ذهن خلاق خود استفاده کرده و در جهت (بازاریابی و مارکتینک)خود اعلام کرد که کسب و کارهای کوچک میتواند قابلیت بنام لور را به قیمت 19/1 دلار به ازای هر ساعت خریداری کند در اصل قابلیت لور این امکان را فراهم میکند تا فروشندگان و صاحبان کسب و کار ، مردم را به سمت فروشگاه های خود بکشانند ومخاطبین خود را افزایش دهند. نکته حائز اهمیت اینجاست که پوکمون محل تلاقی بازاریابی آنلاین و آفلاین است!

بازاریابی به سبک پوکمون گو

حال چرا در ایران فیلتر شد ؟

علی رغم اینکه این بازی توسط عده کثیری از جمله پزشکان امریکایی بسیار پر طرفدار بوده و توانسته بود کودکان بیمار و نا امید را از بستر بلند کند اما افراد بسیاری را دچار مشکل کرده و آسیب پذیری آنان را افزایش داد به نحوی که افراد جهت یافتن پوکمون از عالم واقعی خارج شده و حین بازی برای خود و سایرین مشکل ایجاد کردند و سبب برخورد های ناگهانی که نشات گرفته از عدم دقت و حواس پرتی است ، شده اند. این برخوردها به گونه ای بوده است که کنترل شهر را برای نیروهای گوناگون اعم از پلیس دشوار کرده و در بسیاری ازکشور ها از جمله ایران اقدام به فیلترکردن نمودند .توقف یکدفعه ای افراد پیاده در خیابان ها ، ورود افراد به رستوران ها و فضاهای اختصاصی صرفا جهت یافتن پوکمون و بازی کردن حین رانندگی و برخورد با اشیا از جمله معایب این بازی بوده است .آنچه بسیار اهمیت دارد اوج گیری این بازی و فراگیری آن در بازه زمانی کمتر از یک ماه است چه بسا بازی هایی که روزانه شاهد معرفی آنها هستیم و تبلیغات گسترده ای برای آنها انجام میشود ، با استقبالی مواجه نشده و ناکام میمانند.

اما پوکمون با بهره گیری از خلاقیت و استفاده از واقعیت مجازی توانست خود را در مدت زمان بسیار بسیار اندک در ذهن ها جا بیندازد ، این است برندینگ = مدت زمان کوتاه + درآمد بالا+ ماندگاری در ذهن

 

نوشته شده توسط : شادی پناهی

 

مقالات مرتبط

بازاریابی به سبک دست فروشان

بازاریابی به سبک دست فروشان

همه ما روزانه مشغول عرضه محصولات یا خدمات خود به دیگران هستیم و برای معرفی و تبلیغ آنها تلاش فراوانی میکنیم.دست فروشان نیزاز این قاعده مستثنی نیستند و چه بسا خیلی بهتر و حرفه ای تر این کار را انجام میدهند و در مدت زمان کمتر از 1دقیقه شما را بی انکه تصمیمی به خرید

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ و بازاریابی به مناسبت یلدا یلدا به بهانه بلندترین شب سال،به فرصتی مناسب برای بازاریابی و برندینگ تبدیل گشته است، به طوری که شما خواهید دید بیشتر شرکت های خصوصی در تکاپوی و تهیه و تدارک بسته های تبلیغاتی برای مشتریان و شرکای تجاری خود هستند، اگر کمی دوراندیش بوده باشند از یکی دو

نظرات ( 5 )
  1. سام روحانی
    1395-05-27 at 07:05
    پاسخ

    ممنونم که به موضوع پرداختید خیلی مفید بود

  2. سایت ساز
    1395-06-17 at 12:58
    پاسخ

    سلام
    خیلی ممنون که این مطلب رو قرار دادید
    عالی بود

  3. پارسا قنبری
    1395-07-26 at 17:58
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع خیلی کاربردیه،مرسی

  4. طاها کریمی
    1395-08-02 at 08:59
    پاسخ

    همه چیز عالی،خسته نباشین

  5. سارا حسین زاده
    1395-08-18 at 19:12
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع خیلی کاربردیه،مرسی

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.