بازاریابی به سبک پوکمون گو

pokemon-(3)

بازاریابی و برندینگ را از پوکمون بیاموزیم

پوکمون گو، نام یک بازی متعلق به شرکت nintendo است ، که فرد را از یک منطقه به منطقه دیگرسوق می دهد . در این بازی از واقعیت افزوده (AR) Augmented Realityاستفاده شده که سبب جذابیت این بازی گردیده است. این بازی مرز بین واقعیت و دنیای مجازی را در هم شکسته! بازی پوکمون گو تنها تحول در بازی نبوده و نیست ، بلکه تحولی عظیم در تجارت است.

بازاریابی به سبک پوکمون گو

این بازی توانست آمار عجیبی را به نام خود ثبت کند ، نزدیک به یک ماه روزانه 5/9کاربر فعال داشت که این کاربران باعث افزایش هفت میلیارد دلاری ارزش شرکت شدند. این بازی توانست پس از انگری برد رکورد بازی های موبایل را بشکند ، رکودی که هیچ کس تصور شکستنش را نمیکرد! این شرکت درراستای حفظ موقعیت بدست آمده ، هم چنان از ذهن خلاق خود استفاده کرده و در جهت (بازاریابی و مارکتینک)خود اعلام کرد که کسب و کارهای کوچک میتواند قابلیت بنام لور را به قیمت 19/1 دلار به ازای هر ساعت خریداری کند در اصل قابلیت لور این امکان را فراهم میکند تا فروشندگان و صاحبان کسب و کار ، مردم را به سمت فروشگاه های خود بکشانند ومخاطبین خود را افزایش دهند. نکته حائز اهمیت اینجاست که پوکمون محل تلاقی بازاریابی آنلاین و آفلاین است!

بازاریابی به سبک پوکمون گو

حال چرا در ایران فیلتر شد ؟

علی رغم اینکه این بازی توسط عده کثیری از جمله پزشکان امریکایی بسیار پر طرفدار بوده و توانسته بود کودکان بیمار و نا امید را از بستر بلند کند اما افراد بسیاری را دچار مشکل کرده و آسیب پذیری آنان را افزایش داد به نحوی که افراد جهت یافتن پوکمون از عالم واقعی خارج شده و حین بازی برای خود و سایرین مشکل ایجاد کردند و سبب برخورد های ناگهانی که نشات گرفته از عدم دقت و حواس پرتی است ، شده اند. این برخوردها به گونه ای بوده است که کنترل شهر را برای نیروهای گوناگون اعم از پلیس دشوار کرده و در بسیاری ازکشور ها از جمله ایران اقدام به فیلترکردن نمودند .توقف یکدفعه ای افراد پیاده در خیابان ها ، ورود افراد به رستوران ها و فضاهای اختصاصی صرفا جهت یافتن پوکمون و بازی کردن حین رانندگی و برخورد با اشیا از جمله معایب این بازی بوده است .آنچه بسیار اهمیت دارد اوج گیری این بازی و فراگیری آن در بازه زمانی کمتر از یک ماه است چه بسا بازی هایی که روزانه شاهد معرفی آنها هستیم و تبلیغات گسترده ای برای آنها انجام میشود ، با استقبالی مواجه نشده و ناکام میمانند.

اما پوکمون با بهره گیری از خلاقیت و استفاده از واقعیت مجازی توانست خود را در مدت زمان بسیار بسیار اندک در ذهن ها جا بیندازد ، این است برندینگ = مدت زمان کوتاه + درآمد بالا+ ماندگاری در ذهن

 

نوشته شده توسط : شادی پناهی

 

مقالات مرتبط

هشتگ در لینکداین مجددا فعال شد !

هشتگ در لینکداین مجددا فعال شد !

هشتگ چیست ؟ میدانیم که هشتگ برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گزاری پست ها و نظرات درباره موضوع خاصی فراتر از فهرست دوستان در شبکه های اجتماعی به کار میرود.زمانی که کاربر مطلبی را منتشر میکند و همراه آن هشتگ تعریف میکند سایرین با کلیک بر روی هشتگ مربوط میتوانند تمامی

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی آژانس خلاقیت وبسیما، این مجموعه به عنوان برترین شرکت طراحی سایت ایران در سال ۹۵ برگزیده شد. بر اساس این گزارش، این مجموعه در جشنواره وب 94 هم از مجموعه نمونه کارهای خود، 7 وب سایت از جمله مازلو را در جشنواره شرکت داد که همگی آنها کاندید

نظرات ( 13 )
  1. سام روحانی
    1395-05-27 at 07:05
    پاسخ

    ممنونم که به موضوع پرداختید خیلی مفید بود

  2. سایت ساز
    1395-06-17 at 12:58
    پاسخ

    سلام
    خیلی ممنون که این مطلب رو قرار دادید
    عالی بود

  3. پارسا قنبری
    1395-07-26 at 17:58
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع خیلی کاربردیه،مرسی

  4. طاها کریمی
    1395-08-02 at 08:59
    پاسخ

    همه چیز عالی،خسته نباشین

  5. سارا حسین زاده
    1395-08-18 at 19:12
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع خیلی کاربردیه،مرسی

  6. پرگل توفیق
    1395-11-09 at 22:31
    پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون درباره

  7. سبا ضایطی
    1395-11-11 at 23:38
    پاسخ

    مقاله اگر نکات جزئی تری رو قید کنین بهتره

  8. پردیس شریفیان
    1395-11-12 at 05:28
    پاسخ

    حیف که زودتر از این با سایتتون اشنا نشدم :((( مرسی شما خیلی خوبین

  9. هومن عقیلی
    1395-11-12 at 06:20
    پاسخ

    چرا به حوزه کمتر توجه کرده اید؟من به شدت به مطالبی با حوزه نیاز دارم

  10. بهاران عبادی
    1395-11-12 at 14:40
    پاسخ

    مقاله با مضمون اگه دارین بذارید

  11. امیرعلی فرجی
    1395-11-12 at 17:09
    پاسخ

    مقاله اگر نکات جزئی تری رو قید کنین بهتره

  12. فریبا رضاپور
    1395-12-01 at 17:28
    پاسخ

    کارتون حرف نداره ، ممنون

  13. شاداب آشیانی
    1395-12-02 at 01:10
    پاسخ

    مقالات خیلی کاربردین،دوستان حتما بخونید

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.