بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند!

بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند

زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند، چکار کنیم؟

💰 زمانی که در بازار دوران سختی را پشت سر می‌گذاریم و مشتریان هم به‌ شدت به پول خود چسبیده و آن را از خود دور نمی‌کنند، برخی از کسب ‌و کارها با تخفیف‌های زیاد به عنوان یکی از تکنیک های بازاریابی برای جذب مشتریان عکس‌العمل نشان می‌دهند. اما چون یکی از رقبا تخفیف بسیار زیادی برای محصولات خودش قائل شده به این معنا نیست که شما هم باید تخفیف قابل‌توجهی بدهید.

💰 گام 1 بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند : ابتدا می‌توانیم با بررسی کردن دلیل لحاظ شدن تخفیف از طرف رقبا به این مسئله بپردازیم. آیا تازه وارد بازار شده‌اند و با ارائه ارزان‌ترین محصولات و خدمات در پی متمایز ساختن خودشان هستند؟ آیا در پی عرضه یک زنجیره ارزش جدید هستند، بخاطر اینکه این زنجیره ارزش نیازی است که در بازار احساس می‌شود یا بخاطر میزان رو به کاهش فروش محصولات خودشان مجبور به کاهش بسیار زیاد قیمت‌های خودشان شده‌اند؟ به هر حال خیلی بعید است که دلایلی مشابه با شما برای کاهش دادن یکباره قیمت‌های خودشان داشته باشند.

💰گام 2 بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند : پیش از کاهش دادن قیمت‌ها باید حداقل به این موضوع توجه کامل داشته باشید که با این کار میزان سود خود را حفظ کرده‌اید حداقل اگر آن را افزایش نمی‌دهید و اینکه با این کار حاشیه سود خود را تغییر نمی‌دهید. در برخی از موارد، حتی فروختن حجم کمتری از کالا و خدمات به قیمت بالاتر و البته ثابت نسبت به فروش مقادیر بیشتر اما به قیمت پایین‌تر است.

💰 گام 3 بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند: آیا باید بر سر قیمت رقابت کنید؟

کاهش دادن قیمت‌ها خسران و ضرر و زیان بیشتری نسبت به سود محتمل برای شما به بار می‌آورد. اگر بصورت غیر کارشناسانه و بیش از حد آنها را کاهش دهید، ممکن است این احساس را به مخاطب القاء کنید که کیفیت این محصولات خوب نیستند و کیفیت آنها در تناسب با قیمت تعیین ‌شده برای آنهاست. در حالیکه تمرکز استراتژی قیمت‌گذاری شما باید بر چگونگی اقناع مشتری به خرید از شما بجای شخص دیگری باشد و تمرکز فقط بر خود قیمت نباشد.

💡گام 4 بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند : تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه

با این وجود گاهی اوقات خصوصاً در صنایعی که به قیمت حساسیت دارند هماهنگ و منطبق بودن با قیمت‌های معرفی ‌شده از طرف رقبا بسیار لازم و حیاتی می‌باشد. در این رابطه بهتر است بررسی کنید و ببینید قادر به پذیرش چه مقدار کاهش قیمت بدون در خطر قرار دادن سود بلند مدت خودتان هستید.

💰گام 5 بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند :  در ابتدا سعی کنید با کاهش‌های کم در قیمت‌ها کار را شروع کنید و ببینید آیا این میزان از کاهش تأثیری در میزان فروش شما ایجاد می‌کند؟ فقط توجه داشته باشید که کاهش قیمت باید به‌ عنوان یک تاکتیک کوتاه‌مدت به‌منظور افزایش جریان نقدینگی در نظر گرفته شود و نه یک حرکت استراتژیک بلندمدت که حرکتی در واقع خطرناک است.

💰 گام 6 بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند : اگر به این نتیجه رسیدید که حتما باید تخفیفی را لحاظ کنید، حتما توجه داشته باشید که این کاهش قیمت‌ها به عنوان نوعی پیشنهاد ویژه به مشتریان معرفی شوند یا به عنوان تخفیفی برای یک نوبت به منظور کمک کردن مشتریان وفادار برای گذر از این دوران سخت برای مشتریان!!! و حتما به خاطر داشته باشید که در آینده نیاز به افزایش قیمت‌های خودتان دارید، که برای باقی ماندن شما در صحنه رقابت بازار بسیار خطرناک‌تر و ضربه زننده‌تر است.

 

نوشته شده توسط : شادی پناهی

مقالات مرتبط

هشتگ در لینکداین مجددا فعال شد !

هشتگ در لینکداین مجددا فعال شد !

هشتگ چیست ؟ میدانیم که هشتگ برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گزاری پست ها و نظرات درباره موضوع خاصی فراتر از فهرست دوستان در شبکه های اجتماعی به کار میرود.زمانی که کاربر مطلبی را منتشر میکند و همراه آن هشتگ تعریف میکند سایرین با کلیک بر روی هشتگ مربوط میتوانند تمامی

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی آژانس خلاقیت وبسیما، این مجموعه به عنوان برترین شرکت طراحی سایت ایران در سال ۹۵ برگزیده شد. بر اساس این گزارش، این مجموعه در جشنواره وب 94 هم از مجموعه نمونه کارهای خود، 7 وب سایت از جمله مازلو را در جشنواره شرکت داد که همگی آنها کاندید

نظرات ( 39 )
  1. بهنوش بختیار
    1394-11-10 at 13:39
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  2. سپهر عباسپور
    1394-11-10 at 13:39
    پاسخ

    تصاویر انتخاب شده برای بخش بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند خیلی خوش آب و رنگن،خسته نباشین

  3. پردیس پیوندی
    1394-11-10 at 13:39
    پاسخ

    عنوان مقاله ها در قسمت بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند خیلی باحالن

  4. سایه امیرزاده
    1394-12-18 at 07:50
    پاسخ

    مطلبتون درباره بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند رو خیلی دوست داشتم

  5. مهراد چاوشی
    1395-02-05 at 09:07
    پاسخ

    نوشتن درمورد بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند خیلی لازمه و خوبه که بیشتر بهش پرداخته شه،ممنونم

  6. ثریا فنایی
    1395-02-20 at 17:30
    پاسخ

    واقعا از خوندن مقاله بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند لذت بردم،دستتون درد نکنه

  7. اصغر مرادخانی
    1395-02-24 at 11:02
    پاسخ

    مقاله بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند اگر نکات جزئی تری رو قید کنین بهتره

  8. سام علی آبادی
    1395-03-08 at 06:20
    پاسخ

    آفررررررین داره کارتون

  9. علی توفیق
    1395-03-10 at 11:32
    پاسخ

    مرسی که انقدر خوب به موضوع بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند پرداختید

  10. شاداب امینی
    1395-04-01 at 09:18
    پاسخ

    لطفا در مورد بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند هم مطلب بذارین

  11. آرام عنایتی
    1395-07-15 at 08:24
    پاسخ

    پشتکار و تلاشتون قابل ستایش هستش،لطفا در مورد بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند مقالات بیشتری بذارید

  12. ارشیا ذاکری
    1395-08-23 at 13:29
    پاسخ

    مقالات مرتبط با موضوع بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند بسیار جذاب بود ، خیلی خوشم اومد

  13. فرهام شیرمحمدی
    1395-09-06 at 07:11
    پاسخ

    من قسمت بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند خیلی دوست دارم

  14. آرمین کلباسی
    1395-09-06 at 07:42
    پاسخ

    like دارین زیاااااااد

  15. حلیا خسروپناه
    1395-09-06 at 14:26
    پاسخ

    کارتون حرف نداره ، ممنون

  16. پرنیان رضامنش
    1395-09-06 at 16:49
    پاسخ

    مررررررررررررررررسی :)))))))

  17. به گل زارع
    1395-10-15 at 06:11
    پاسخ

    با تشکر از زحماتتون،مطالب مربوط به بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند فوق العاده بود

  18. ژیلا فهمیده
    1395-10-22 at 06:18
    پاسخ

    مطلب داخل سایت در مورد خیلی هوشمندانه نوشته شده

  19. کیوان زهرایی
    1395-11-03 at 04:48
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  20. کاوه جهانی
    1395-12-15 at 17:44
    پاسخ

    موضوع بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند رو خیلی قشنگ شفاف سازی کردین،سپاس

  21. عرشیا محمدی
    1396-01-29 at 04:36
    پاسخ

    مقاله با مضمون بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند اگه دارین بذارید

  22. پارسا فهمیده
    1396-01-29 at 17:16
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  23. پاییز نامور
    1396-02-01 at 15:51
    پاسخ

    مقالات در قسمت بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  24. فرهاد جهانی
    1396-02-05 at 14:48
    پاسخ

    مرسی که محتوای خوب واسمون آماده میکنین

  25. حامد ترکان
    1396-02-07 at 06:03
    پاسخ

    توجه به حوزه بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند از مزیت های سایت شماست،تورو خدا همینجوری ادامه بدین

  26. مهران ترکاشوند
    1396-02-08 at 05:58
    پاسخ

    کارتون بیسته بیسته ;)))))))

  27. سیروس عباس زاده
    1396-02-08 at 13:01
    پاسخ

    لطفا راجع به بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند هم مقاله بذارید

  28. احسان پیوندی
    1396-02-09 at 06:50
    پاسخ

    لطف میکنین اگر تعداد مقالات درباره بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند رو بیشتر کنین

  29. رونیا رحمانیان
    1396-02-24 at 07:31
    پاسخ

    درست همون چیزی که مدتها دنبالش بودم ;))) ;))) ;)))

  30. شیرین پایور
    1396-03-10 at 10:11
    پاسخ

    واقعا از خوندن مقاله بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند لذت بردم،دستتون درد نکنه

  31. پروانه طبیب زاده
    1396-03-23 at 22:04
    پاسخ

    نکات کلیدی بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند رو اگه به اشتراک بذارین ممنون میشم

  32. پریدخت خامنه ای
    1396-03-25 at 04:54
    پاسخ

    لطف میکنین اگر تعداد مقالات درباره بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند رو بیشتر کنین

  33. هستی ضرغامی
    1396-04-26 at 09:46
    پاسخ

    like دارین زیاااااااد

  34. سپیده شیرازی
    1396-04-31 at 21:05
    پاسخ

    خوبه که به کاربردی بودن مطالبتون توجه میکنید،لذت میبریم از دنبال کردنتون

  35. سوگند محمدزاده
    1396-05-10 at 21:08
    پاسخ

    مقالات در قسمت بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  36. الهام توفیقی
    1396-06-02 at 06:37
    پاسخ

    دوستان عزیز مقاله بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند بهتون پیشنهاد میدم،ازدست ندید

  37. امیر حسین غضنفری
    1396-06-27 at 17:10
    پاسخ

    چطوری میتونم در زمینه بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند باهاتون همکاری کنم

  38. شبنم عبادی
    1396-07-10 at 10:14
    پاسخ

    مطلبتون درباره بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند رو خیلی دوست داشتم

  39. حامد عباسپور
    1396-07-12 at 14:03
    پاسخ

    مقاله مربوط به بازاریابی و فروش زمانی که رقبا قیمت‌ ها را کاهش می‌دهند به دوستان پیشنهاد میکنم

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.