بازار سیداسماعیل استارت آپ ها !

استارت آپ ها

استارت آپ ها مصداق بازارهایی هستند که از شیرمرغ تا جون آدمیزاد در آنها پیدا می شود !

از قدیم هر چیزی رو که میخواستیم و پیدا نمیکردیم، میگفتند : برو بازار سید اسماعیل یا سد اسمال ! در این بازار انواع و اقسام اجناس چه نو و چه کهنه پیدا می شد، اجناسی را که ممکن است حتی برای اولین بار ببینیم!این ها را گفتم تا برسیم به یک شباهت شنیدنی بین این بازار و وضعیت کنونی استارت آپ ها!

طی چند سال اخیر یا بهتره بگیم یکسال اخیر رشد و شکل گیری استارت آپ ها آنچنان با سرعت پیش رفت که دست هر بانک و موسسه مالی و اعتباری رو از پشت بست!گذشت اون زمان که میگفتیم بانک ها و موسسات اعتباری مثل قارچ در حال تاسیس شدن هستند و حالا این استارت آپ ها هستند که یکی پس از دیگری در حال شکل گیری هستند جوری که اسم خیلی از آنها رو هم نشنیده ایم و اگر به گوشمان برسد حتما باید گشتی در اینترنت بزنیم و بعد از اندکی تحقیق و تفحص، از نوع فعالیت و کسب و کارشان مطلع شویم، اگر هم سرمایه گذاری کلان برایش شده باشد و تا حدودی از حالت استارت آپ خارج شده باشد تبلیغات عظیمی را در سطح شهر می بینیم.

استارت آپ یا شتاب دهنده ؟!

همراستا با افزایش تعداد استارت آپ ها کسب و کار های دیگری که وابسته به استارت آپ ها هستند، شکل گرفتند. همین جاست که سوال چالش برانگیز اینکه اول مرغ بوده یا تخم مرغ دوباره مطرح میشه اما در اینجا با این مضمون که آیا با شکل گیری ارگانهایی که به استارت آپ ها بها می دهند و به اخبار آنها می پردازند،صاحبان ایده انگیزه گرفته و ایده های خود را اجرایی کردند و با آمدن موج عظیم راه اندازی کسب و کار جدید و شکل گیری تب تند میان جوانان،افراد به فکر انجام اقدامات حمایت گرایانه از استارت آپ ها و تشکیل سازمان ها و انجمن های حامی کرده اند.

حال هر چه که بوده نتیجه اش رشد چشمگیر استارت آپ هاست به گونه ای که در نمایشگاه . الکامپ که اخیرا در محل نمایشگاه های دائمی برگزار گردید، سالن ۷ و ۸ را به استارت آپ ها و شتاب دهنده های آنان اختصاص داده بودند دیدن ازدیاد و تراکم این استارت آپ ها شما را به سرعت به یاد بازار سید اسماعیل خودمان می انداخت !

مصاحبه با استارت آپ ها

استارت آپ های مختلف با نام های عجیب و غریب در این سالن جمع بودند اسامی هایی گاها همراه با خلاقیت همراه بود و سعی داشتند متفاوت بودن خود را از انتخاب نام کسب و کار خود فریاد بزنند و مملو از شوق و امید درمورد بیزنس خود توضیح میدادند و هرچه بیشتر در موردشان سوال میکردی دریغ از کوچکترین خستگی و کلافگی پاسخگو بودند گویا برای پاسخ و ادامه صحبت مشتاق تر می شدند و انرژی مضاعفی برای ادامه راه خود پیدا می کردند. علاقه استارت آپ ها به دیده شدن و تقویت برندینگ شان سبب شد تا ما، در وبسیما فرصتی کوتاه را در اختیارشان قرار دهیم تا به قول معروف ‘هرچه دل تنگشان می خواهد، بگن’

پیشنهاد میکنم اگر امید، پشتکار و نحوه عملکرد استارت آپ ها براتون جالبه، دیدن این مصاحبه های کوتاه رو در مازلو و شبکه های اجتماعی وبسیما از دست ندین…

شادی پناهی

مقالات مرتبط

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی آژانس خلاقیت وبسیما، این مجموعه به عنوان برترین شرکت طراحی سایت ایران در سال ۹۵ برگزیده شد. بر اساس این گزارش، این مجموعه در جشنواره وب 94 هم از مجموعه نمونه کارهای خود، 7 وب سایت از جمله مازلو را در جشنواره شرکت داد که همگی آنها کاندید

استارت آپ جویای فرصت یا کشنده فرصت ؟!

استارت آپ جویای فرصت یا کشنده فرصت ؟!

خر بی دم از پل گذشت ! خر بی دم از پل گذشت تلفیق دو ضرب المثل خر ما از کرگی دم نداشت و خر از پل گذشتن، است. هرکدام از این دو ضرب المثل در جای متفاوتی مصداق دارند خر ما از کرگی دم نداشت به بد شانسی و بد اقبالی اشاره دارد در

نظرات ( 5 )
  1. دلناز زارع
    1396-05-25 at 02:31
    پاسخ

    لطف میکنین اگر تعداد مقالات درباره استارت آپ ها رو بیشتر کنین

  2. بهرام خسروپناه
    1396-05-30 at 09:53
    پاسخ

    کارتون بیسته بیسته ;)))))))

  3. حسین عبدالملکی
    1396-06-01 at 20:11
    پاسخ

    مقاله استارت آپ ها اگر نکات جزئی تری رو قید کنین بهتره

  4. امیرعلی راسخ
    1396-07-02 at 09:01
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  5. رادین فاطمی
    1396-07-24 at 19:45
    پاسخ

    کارتون بیسته بیسته ;)))))))

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.