نکات تبلیغ در مجله

تبلیغ در مجله

برای تبلیغ در مجله باید نکاتی را بدانیم که اکنون به آنها پرداخته‌ایم. توجه کنید که برخی از این موارد برای تبلیغات برندسازی صدق نمی‌کند. پیشفرض ما آن است که شما یک کسب‌و‌کار کوچک دارید و می‌خواهید تبلیغ در مجله تبلیغ کنید تا فروش محصول یا خدمتتان بیشتر شود، یعنی هدف از تبلیغ ایجاد فروش است.

۱. آیا مجله مورد توجه بازار هدف شما قرار دارد؟ آیا حداقل بخشی از مخاطبان مجله دقیقا بازار هدف شما هستند؟

۲. آیا مجله مطالب و مقالاتی در زمینه فعالیت شما دارد؟ اگر اینطور است احتمال استقبال از آگهی شما بیشتر خواهد بود.

۳. تبلیغ شما در صفحه زوج چاپ می‌شود یا فرد؟ آیا می‌توانید مذاکره کنید تا در صفحه فرد چاپ شود؟ صفحات فرد بیشتر دیده می‌شوند.

۴. آیا تبلیغ شما عنوان مناسب دارد که باعث جلب توجه مخاطب شود؟ عنوان جمله‌ای است که در واقع خودش تبلیغی برای تبلیغ در مجله است. از عنوان کلیشه‌ای بپرهیزید. سعی کنید مزیتی مشخص را در عنوان بنویسید. مثلا: «چگونه در کمتر از ۱۰ هفته یک سایت بسازیم و آن را به در‌آمد برسانیم». این عنوان بسیار بهتر از عناوینی مثل: «با ما در قله‌های فضای آنلاین دیده شوید!» است!

۵. آیا پیشنهاد ویژه‌ای ارائه داده‌اید؟ اغلب برایتبلیغ در مجله باید پیشنهادهای ویژه ای را دارا بود. یعنی یک مزیت بدهید و یک محدودیت ایجاد کنید. مثلا بگویید: تا این تاریخ بخرید و این هدیه را دریافت کنید. تبلیغاتی که هیچ پیشنهاد ویژه‌ای ندارند فقط یک اطلاع‌رسانی ساده هستند.

۶. آیا در تبلیغ مخاطبان دقیق خود را مشخص کرده‌اید؟ بهتر است در تبلیغ به صورت مستقیم بنویسید که این محصول یا خدمت برای چه کسانی است. با این کار بسیاری از تماس‌های اشتباه و سوالات بی‌مورد حذف خواهد شد. حتی اگر بازار هدفتان همه هستند، بهترین بازار هدف را در تبلیغ در مجله  مشخص کنید. مثلا بگویید: این خودکار برای مهندسان بسیار مناسب است.

۷. آیا روش تماس و پاسخگویی را نوشته‌اید؟ بهتر است به جای نوشتن شماره تماس، در یک جمله از مخاطب بخواهید با شما تماس بگیرد و با شخص یا بخش خاصی صحبت کند.

۸. آیا مزیت کار خودتان نسبت به رقیبان را نوشته‌اید؟ در جملاتی غیرمستقیم بنویسید که محصول یا خدمت شما جه مزیتی نسبت به رقیبان دارد. اگر هیچ مزیتی ندارد بر تحویل سریع‌تر، تحویل رایگان، خدمات بعدی و هر چیز دیگر تاکید کنید.

۹. آیا روشی برای سنجش نتیجه تبلیغ پیش‌بینی کرده‌اید؟ مثلا می‌توانید در تبلیغ بنویسید که علاقه‌مندان عدد خاصی را به سامانه پیامکی شما بفرستند، یا بگویید با شخص خاصی تماس بگیرند. مثلا بگویید: با آقای عباسی تماس بگیرید. اگر کسی تماس گرفت و سراغ آقای عباسی را گرفت متوجه می‌شوید ازتبلیغ در مجله است!

۱۰. آیا تمام تیمتان دقیقا تبلیغ در مجله را دیده‌اند و در جریان جزئیات هستند؟ این موضوع بسیار مهم است. بارها خودم با دیدن یک آگهی با آن تماس گرفته‌ام و شخصی که گوشی را برمی‌دارد از فروش ویژه شرکت خبر ندارد و حتی تبلیغ را ندیده است!

۱۱. آیا می‌توانید در تبلیغ یک پیشنهاد بدون ریسک بدهید؟ هدف آن است افرادی که هنوز آمادگی خرید ندارند یک درخواست کوچکتر بدهند. مثلا درخواست دریافت کاتالوگ رایگان، نمونه رایگان یا هر مورد مشابه.

۱۲. آیا باید باز هم در همان مجله تبلیغ کرد؟ بهتر است دو یا سه بار آگهی بدهید و هر بار برخی از پارامترهای تبلیغ را عوض کنید. اگر پاسخ مناسبی نگرفتید بهتر است به فکر یک رسانه دیگر باشید.

مقالات مرتبط

بازاریابی به سبک دست فروشان

بازاریابی به سبک دست فروشان

همه ما روزانه مشغول عرضه محصولات یا خدمات خود به دیگران هستیم و برای معرفی و تبلیغ آنها تلاش فراوانی میکنیم.دست فروشان نیزاز این قاعده مستثنی نیستند و چه بسا خیلی بهتر و حرفه ای تر این کار را انجام میدهند و در مدت زمان کمتر از 1دقیقه شما را بی انکه تصمیمی به خرید

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

برای توصیف نحوه کارکرد بازاریابی محتوا، در ابتدا باید بر روی تعریفی واحد توافق کنیم. متأسفانه، با چرخ اندکی که در فضای اینترنت زدم تعاریف بسیاری برای بازاریابی محتوا یافتم که هیچ‌کدام برای شخص من رضایت‌بخش نبود. اما از این که کمال مانع پیشروی شود نیز متنفرم. پس، بگذارید تعریفی بیان کنیم و آن را

نظرات ( 18 )
  1. رادمهر عسگری
    1394-10-10 at 21:27
    پاسخ

    مقالات مرتبط با موضوع تبلیغ در مجله بسیار جذاب بود ، خیلی خوشم اومد

  2. سودابه فهمیده
    1394-10-14 at 15:48
    پاسخ

    انتخاب مقالات در باب تبلیغ در مجله کارسختیه،بهتون تبریک میگم خوب از پسش براومدین

  3. پریدخت دانایی فرد
    1394-12-04 at 20:16
    پاسخ

    مررررررررررررررررسی :)))))))

  4. آرمین توسلی
    1394-12-25 at 14:32
    پاسخ

    پست شما با عنوان تبلیغ در مجله برام خیلی جذاب بود ، مچکرم

  5. سینا دهقان
    1395-02-09 at 13:17
    پاسخ

    نکات کلیدی تبلیغ در مجله رو اگه به اشتراک بذارین ممنون میشم

  6. شهرزاد امینپور
    1395-02-22 at 07:43
    پاسخ

    همه چیز عالی،خسته نباشین

  7. پدرام علی آبادی
    1395-03-03 at 11:06
    پاسخ

    موضوع تبلیغ در مجله بسیار جذاب بود

  8. شراره مطهری
    1395-03-24 at 11:16
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  9. مهرشاد میلادی
    1395-04-12 at 08:24
    پاسخ

    لطفا در مورد تبلیغ در مجله هم مطلب بذارین

  10. افرا آشنا
    1395-04-12 at 08:26
    پاسخ

    خیلی به کارم اومد این مطلبتون،مرسی

  11. شکیبا میلادی
    1395-04-12 at 08:26
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  12. افسون خمسه
    1395-04-13 at 08:36
    پاسخ

    مررررررررررررررررسی :)))))))

  13. دلناز باهنر
    1395-06-17 at 23:18
    پاسخ

    مقالات در قسمت تبلیغ در مجله خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  14. ماهان قاضی
    1395-06-31 at 12:11
    پاسخ

    تصاویر انتخاب شده برای بخش تبلیغ در مجله خیلی خوش آب و رنگن،خسته نباشین

  15. شراره سپه وند
    1395-07-17 at 20:11
    پاسخ

    پشتکار و تلاشتون قابل ستایش هستش،لطفا در مورد تبلیغ در مجله مقالات بیشتری بذارید

  16. ارشا دستغیب
    1395-08-16 at 17:35
    پاسخ

    کارتون حرف نداره ، ممنون

  17. سروناز فهمیده
    1395-09-03 at 07:17
    پاسخ

    انتخاب مقالات در باب تبلیغ در مجله کارسختیه،بهتون تبریک میگم خوب از پسش براومدین

  18. ستایش شجاعی
    1395-10-23 at 09:27
    پاسخ

    میشه مقاله با موضوعات تبلیغ در مجله هم بذارید

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.