دیجیتال مارکتینگ از سیر تا پیاز (قسمت 2)

دیجیتال مارکتینگ

 

تب تند دیجیتال مارکتینگ

اینترنت مارکتینگ

یکی از مهمترین ارکان دیجیتال مارکتینگ، اینترنت مارکتینگ است. با بکار گیری اقدامات زیر میتوان یک سایت موفق را کمتر از یک سال ایجاد کرد:

 

الف-  کار های مقدماتی و آماده سازی متن:

ابتدا مطالب و یادداشتهایی را که برای تهیه یک سایت حداقل بیست صفحه ای لازم است، فراهم آورید.

 

ب- نام دامنه:
نام دامین باید ساده بوده و قابلیت برند سازی داشته باشد. بهمین دلیل اسامی خاص به اسم های کلی و کلیدی برتری دارد.

 

پ-  طراحی سایت:

  • هرچه که ساده تر باشد، بهتر است. در حد امکان از بکار گیری فلش، فایل و نسخه های حجیم اجتناب کنید. درس ویژه ی گوگل را به یاد بسپارید که:“کاربران خواهان سادگی هستند.”
  • سایتتان باید پاسخگو “ریسپانسیو” باشد؛ یعنی طراحی وب سایت به گونه ای باشد که سایت در صفحات و ابزارهای مختلف بر طبق رزولوشن های مختلف تغییر کند تا به درستی نمایش داده شود.

 

ت- اندازه ی صفحه وب:

تا میتوانید صفحات وب را کوچکتر انتخاب کنید. اگر چه دشوار است ولی ارزشش را دارد. (سعی کنید هر صفحه بین ۵k تا ۱۰k باشد). این موضوع هم برای کاربر مفید است و هم برای موتور جستجوگر.

سرعت تقریبا مهمترین عامل است. اگر صفحات بزرگتر باشد شما ۱۰% از کاربران را از دست خواهید داد که همین ۱۰% تفاوت، میتواند فاصله از شکست یا موفقیت باشد.

 

ث- زمان بندی تولید محتوا:

  • روز و زمان بندی انتشار محتوا مهم است.
  • کانال شبکه های اجتماعی و همچنین خود سایت در روز و ساعات مختلف، ترافیک متفاوت و مختلفی دارد.

به عنوان مثال؛ آمار نشان می دهد که نمودار اشتراک گذاری عکس و فیلم و ساعات و روز های استفاده از شبکه های فیسبوک با اینستاگرام کاملا متفاوت هستند. در نتیجه برای به روزرسانی کانال های مختلف دیجیتال مارکتینگ، باید برنامه ریزی کرد و نقاط اوج ترافیک و اشتراک گذاری ها را پیدا کرد.

 

ج- مکان یابی و تراکم واژه ها:

از “واژه ی کلیدی” یک بار در قسمت عنوان، یک بار در قسمت توضیح، یک بار در تیتر، یک بار در url، یک بار بصورت پررنگ، یک بار بصورت مورب، و یک بار در بالای صفحه استفاده نمایید. این تراکم باید بین ۵ تا ۲۰% باشد.

 

چ- لینک های ورودی و خروجی:

گوگل ارزش زیادی برای لینک ها قائل است.

–         لینک های ورودی، لینک های سایت های دیگران به سایت شما است.

–         لینک های خروجی، لینک های سایت شما به سایت های دیگران است.

گوگل از هر دو مورد در الگوریتم خود استفاده می کند:

از دیدگاه گوگل، لینک های ورودی، لینک هایی هستند که دیگر سایت ها طبق آنها می گویند که شما چه کسی هستید، و لینک های خروجی، لینک هایی هستند که طبق آن، شما خود را معرفی می کنید. در نتیجه دقت داشته باشید که در صفحات خود فقط به سایت های معتبر و مربوط لینک دهید.

 

ح- لینک های بین صفحات سایت:

ساختار لینک دهی به صفحات سایت شما، حائز اهمیت است. باید تمام صفحات سایت با ۲ الی ۳ کلیک به راحتی قابل دسترس باشند.

 

خ- آنلاین گذاشتن سایت:

  • قبل از آنکه سایت خود را با آنلاین گذاشتن در دسترس قرار دهید از کیفیت آن مطمئن باشید زیرا نداشتن یک سایت بهتر از داشتن سایت بی ارزش و خالی از محتوا است.
  • مطمئن شوید که سایت شما قابلیت بهره برداری توسط اسپایدر ها یا (وب کرالرها، روبات ها) را دارد.

 

د- ارسال سایت به جستجوگر ها:

پس از آنکه سایت آماده شد و آن را آنلاین قرار دادید، دامنه اصلی سایت را یک بار به گوگل، یاهو و بینگ ارسال نمایید. مرحله سخت از این نقطه آغاز می شود. یعنی به مدت شش ماه به هیچ جستجوگر و یا دایرکتوری دیگری سایت خود را ارسال و یا معرفی نکنید. بهتر است بر روی محتوای سایت و ایجاد صفحات جدید تمرکز کنید.

 

ذ- ورود به سیستم و رهگیری:

از یک نرم افزار “تجزیه و تحلیل ترافیک” خوب و دقیق استفاده کنید که بر مبنای گزارش های این نرم افزار، کاربری سایتتان را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت لزوم سایت را تغییر داده و اصلاح کنید.

 

ر- ربات های موتور های جستجوگر (اسپایدر ها):

اطمینان کسب کنید که ربات ها و اسپایدر های موتور های جستجوگر که وارد کل سایت می شوند می توانند سایتتان را به آسانی جستجو کنند. اگر اینگونه نباشد، مجددا سیستم لینک گذاری خود را بررسی نمایید تا اطمینان کسب کنید که اسپایدر ها مسیر خود را پیدا کرده اند. در غیر اینصورت صفحات سایت شما ممکن است در نتایج جستجو سایت هایی مانند گوگل نمایش داده نشوند.

 

ز- فهرست دایرکتوری ها:

پس از آن که ۶ ماه از راه اندازی سایت پر محتوا و جذاب شما گذشت، حال می توانید سایت خود را در جایگاه و فهرست مناسب برای دایرکتوری ها ارسال نمایید.

 

ژ- لینک ها:

به دنبال وب سایت های مرتبط و با کیفیت بالا بوده و درخواست لینک نمایید. اگر این کار عملی نبود، یک اینفو گرافیک خوب را ایجاد نموده و سپس در خواست لینک نمایید. و یا یک ویدیوی خوب ایجاد نموده و مجددا درخواست لینک نمایید. اگر این مورد نیز امکان پذیر نبود، درخواست لینک را موقتا فراموش کنید و بر روند بهبود سایتتان تمرکز کرده و گسترش آن را ادامه دهید.

نگران نباشید!  لینک ها خود به خود به سراغتان می آیند.

 

ادامه دارد…

نوشته شده توسط : شادی پناهی

مقالات مرتبط

هشتگ در لینکداین مجددا فعال شد !

هشتگ در لینکداین مجددا فعال شد !

هشتگ چیست ؟ میدانیم که هشتگ برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گزاری پست ها و نظرات درباره موضوع خاصی فراتر از فهرست دوستان در شبکه های اجتماعی به کار میرود.زمانی که کاربر مطلبی را منتشر میکند و همراه آن هشتگ تعریف میکند سایرین با کلیک بر روی هشتگ مربوط میتوانند تمامی

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی آژانس خلاقیت وبسیما، این مجموعه به عنوان برترین شرکت طراحی سایت ایران در سال ۹۵ برگزیده شد. بر اساس این گزارش، این مجموعه در جشنواره وب 94 هم از مجموعه نمونه کارهای خود، 7 وب سایت از جمله مازلو را در جشنواره شرکت داد که همگی آنها کاندید

نظرات ( 25 )
  1. ستایش عباسپور
    1394-12-10 at 08:15
    پاسخ

    با تشکر از زحماتتون،مطالب مربوط به دیجیتال مارکتینگ فوق العاده بود

  2. هستی بیگی
    1394-12-10 at 08:15
    پاسخ

    کارتون بیسته بیسته ;)))))))

  3. شهداد حکمت
    1394-12-10 at 08:15
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  4. ماهان علیزاده
    1395-01-29 at 18:50
    پاسخ

    توجه به حوزه دیجیتال مارکتینگ از مزیت های سایت شماست،تورو خدا همینجوری ادامه بدین

  5. شهریار کردی
    1395-01-29 at 18:51
    پاسخ

    میشه مطالبی با موضوعات دیجیتال مارکتینگ براتون ارسال کنیم واسه همکاری؟

  6. سوفیا کردبچه
    1395-02-17 at 10:44
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  7. مهرشاد پیرحیاتی
    1395-02-26 at 04:06
    پاسخ

    درست همون چیزی که مدتها دنبالش بودم ;))) ;))) ;)))

  8. داریوش طباطبائی
    1395-03-05 at 08:18
    پاسخ

    مطلبتون درباره دیجیتال مارکتینگ رو خیلی دوست داشتم

  9. پدرام عنایتی
    1395-03-08 at 15:31
    پاسخ

    مقالات در قسمت دیجیتال مارکتینگ خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  10. محمد رضا پازوکی
    1395-03-10 at 02:50
    پاسخ

    مررررررررررررررررسی :)))))))

  11. افرا عصار
    1395-09-05 at 09:54
    پاسخ

    مقاله دیجیتال مارکتینگ اگر نکات جزئی تری رو قید کنین بهتره

  12. شبنم سیف
    1395-11-09 at 23:55
    پاسخ

    واقعا از خوندن مقاله دیجیتال مارکتینگ لذت بردم،دستتون درد نکنه

  13. مهران کلباسی
    1396-01-20 at 04:11
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  14. سالار دانایی فر
    1396-01-30 at 22:28
    پاسخ

    مقالات دیجیتال مارکتینگ خیلی کاربردین،دوستان حتما بخونید

  15. نسترن کیانمهر
    1396-02-02 at 13:24
    پاسخ

    ذکاوتتون درمورد نوشتن مقاله در زمینه دیجیتال مارکتینگ بسیار هوشمندانه بود

  16. سیاوش سبحانی
    1396-02-12 at 10:09
    پاسخ

    لطفا در مورد دیجیتال مارکتینگ هم مطلب بذارین

  17. خسرو علیزاده
    1396-03-15 at 20:59
    پاسخ

    خیلی به کارم اومد این مطلبتون،مرسی

  18. پگاه فروتن
    1396-03-22 at 14:58
    پاسخ

    توجه به حوزه دیجیتال مارکتینگ از مزیت های سایت شماست،تورو خدا همینجوری ادامه بدین

  19. یاسمین خمئینی
    1396-04-26 at 07:42
    پاسخ

    لطف میکنین اگر تعداد مقالات درباره دیجیتال مارکتینگ رو بیشتر کنین

  20. بردیا کیانمهر
    1396-04-26 at 07:47
    پاسخ

    دوستان عزیز مقاله دیجیتال مارکتینگ بهتون پیشنهاد میدم،ازدست ندید

  21. سیروان توفیق
    1396-05-30 at 23:10
    پاسخ

    واقعا از خوندن مقاله دیجیتال مارکتینگ لذت بردم،دستتون درد نکنه

  22. عرشیا علیخانی
    1396-06-29 at 09:28
    پاسخ

    وای خدای من ، مقاله دیجیتال مارکتینگ بی نظیر بود

  23. جوانه شادمند
    1396-07-11 at 14:15
    پاسخ

    میشه مقاله با موضوعات دیجیتال مارکتینگ هم بذارید

  24. مجتبی پورنگ
    1396-07-16 at 05:17
    پاسخ

    لطفا به موضوع دیجیتال مارکتینگ هم توجه بیشتری کنید

  25. سپیده دباغ
    1396-07-17 at 13:27
    پاسخ

    دوستان عزیز مقاله دیجیتال مارکتینگ بهتون پیشنهاد میدم،ازدست ندید

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.