علت نابودی برند

علت نابودی برند

Branding-mistakes Cropped2

نابودی برند کار ساده ایست،اگر تصمیم به این کار گرفتید 5 علت نابودی برند را در این مقاله مطالعه کنید،اطمینان داشته باشید در صورت انجام آنها،به خواسته خود مبرسید…

علت نابودی برند:عذرخواهی بیش‌ازحد

اگر اشتباهی مرتکب می‌شوید، باید آن را بپذیرید. همه اشتباه می‌کنند و درصورتی‌که دلایل منطقی برای آن وجود داشته باشد، اغلب بخشیده می‌شود. اما ممکن است در این رابطه بیش‌ازحد اظهار پشیمانی کنید. هرقدر بیشتر به این موضوع بپردازید، میزان فروماندگی شما هم بیشتر می‌شود و همچنین بیشتر موجب جلب‌توجه منفی از سوی مخاطبین به شما می‌شود. پس بهترین حالت این است که پذیرای اشتباه خود باشید، عذرخواهی کنید و ضمن تصحیح آن از آن رد شوید.

علت نابودی برند:تضاد در بخش‌های مختلف

مردم باید بدانند که چه انتظاری باید از شما داشته باشند. در این رابطه موقعیت یک فروشگاه خرده‌فروشی را در نظر بگیرید. اگر به‌عنوان یک تولیدکننده به یک فروشگاه محلی مراجعه کنید و ببینید که محصولات را به‌صورت روزانه از تولیدکننده محلی تهیه‌کرده و به مشتری ارائه می‌دهد، تصور می‌کنید که این بازار مناسبی برای ارائه محصول شما به مشتری است. اما اگر در فرایند بازارگردی خودتان به یکی دیگر از شعبه‌های همین فروشگاه در یک‌طرف دیگر شهر سر بزنید و ببینید که همان محصولات را از خارج از شهر تهیه‌کرده و باکیفیت بد به مشتری تحویل می‌دهد، مطمئنا نظرتان نسبت به آن مجموعه به‌طور کل تغییر می‌کند.

توجه داشته باشید که ممکن است یک فروشگاه فیزیکی را اداره نکنید، اما همچنان برندی را در اختیاردارید. بنابراین در تمامی فعالیت‌ها و کمپین‌های بازاریابی خود به‌صورت یکسان عمل کنید. پیام خود را به‌خوبی بشناسید و به‌صورت یکسان و برابر به همه آن را انتقال دهید.

GuyWithWongWaySign

علت نابودی برند:تبلیغ بیش‌ازحد

تبلیغ کردن محصول و خدمات شما کار بسیار خوب و آزموده‌ای است. اما اگر از این رویکرد بیش‌ازحد برای معرفی خود استفاده کنید، به‌عنوان برندی که محتوای هرز انتشار می‌دهد، شناخته می‌شوید و با این کار بجای جذب مشتری، موجب دور کردن مخاطبین از خودتان، برند و محصول خودتان شده‌اید.

علت نابودی برند:عدم ارتباط مناسب

مشتری امروزه به‌هرحال اینترنت محور است. او می‌داند که به‌هرحال می‌تواند شمارا در اینترنت پیدا کند و به‌صورت آنلاین با شما ارتباط برقرار کند و در پاسخ انتظار حجم قابل‌توجهی از ارتباط را دارد. اگر در ارائه آن موفق نشوید، آن مشتری را ازدست‌داده‌اید.

این سناریو را تصور کنید: یک مشتری ناراضی به صفحه فیسبوک یا وب‌سایت شما وارد می‌شود و در یک کامنت عدم رضایت خود را اعلام می‌کند. تمامی مشتریان و دنبال کننده گان شما آن نظر با کامنت را می‌بینند (اگر در شبکه‌های اجتماعی باشد)، و درحالی‌که عده‌ای آن را بی‌اهمیت در نظر می‌گیرند( به‌هرحال همه را که نمی‌توانید راضی نگاه‌دارید)، برخی ممکن است آن را بیشتر جدی تلقی کنند و حتی از برند شما روی برگردانند.

از طریق ارتباط آزاد و عمومی، نوشتن برای وی در یک محیط عمومی که برای همه قابل‌مشاهده باشد و توضیح دادن مسئله و دلیل آن برای وی، می‌توانید نظر خیلی از مخاطبین را به‌سوی خود جلب کنید و یا حتی آن مشتری ناراضی را هم مجدداً از آن خود کنید.

اما اگر به این موضوع بی‌توجهی کنید، چه؟ درحالی‌که ممکن است این موضوع برای شما بی‌اهمیت به نظر برسد، ولی دنبال کننده گان دیگری که شاهد این بی‌توجهی از سوی شما هستند، با خود می‌اندیشند که در چه زمانی ممکن است شما همین کار را با آنها هم انجام دهید.

مسائل مرتبط با رضایت مشتری، زمانی که مورد بی‌توجهی شما واقع شود، تنها در یک‌جهت رشد پیدا می‌کند – – و آن اینکه بدتر و بدتر می‌شود. پس همان‌طور که بالاتر هم یادآوری کردیم، اشتباه خود را بپذیرید، و در جهت اصلاح آن قدمی بردارید. مشتریان شما متوجه بر خود شما می‌شوند و اگر ببینید در صورت برخورد مناسب از طرف شما، مشتری ناراضی همچنان به رفتار خود ادامه می‌دهد، به وی بی‌توجه می‌شوند. من به‌شخصه حتی مواردی دیده‌ام که مشتریان دیگر از برند حمایت کرده‌اند و این همان موقعیتی است که هیچ وفاداری و تبلیغی بهتر از این نمی‌تواند برای شما باشد.

علت نابودی برند:تقلید از دیگران

رقیب شما ممکن است از یک ایده فوق‌العاده برای برندینگ خود برخوردار باشد. ولی اینکه این ایده برای وی کارساز بوده، حتما به معنای کارساز بودن آن برای شما نیست. تقلید از دیگران موجب تخریب برند شما می‌شود و هیچ‌کس میمون صفتی را دوست ندارد.

هر کسب‌وکاری باید پیشنهاد متمایزی از دیگران برای ارائه به مشتریان خود داشته باشد. پس مزیت رقابتی خود را پیدا کنید و با استفاده از آن یک برند متمایز و منحصربه‌فرد برای خودتان ایجاد کنید، برندی که به‌طور کامل از آن خود شما باشد، نه عاریه از یک برند خارجی دیگر!!!

 

منبع: آی بازاریابی

مقالات مرتبط

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی آژانس خلاقیت وبسیما، این مجموعه به عنوان برترین شرکت طراحی سایت ایران در سال ۹۵ برگزیده شد. بر اساس این گزارش، این مجموعه در جشنواره وب 94 هم از مجموعه نمونه کارهای خود، 7 وب سایت از جمله مازلو را در جشنواره شرکت داد که همگی آنها کاندید

استارت آپ جویای فرصت یا کشنده فرصت ؟!

استارت آپ جویای فرصت یا کشنده فرصت ؟!

خر بی دم از پل گذشت ! خر بی دم از پل گذشت تلفیق دو ضرب المثل خر ما از کرگی دم نداشت و خر از پل گذشتن، است. هرکدام از این دو ضرب المثل در جای متفاوتی مصداق دارند خر ما از کرگی دم نداشت به بد شانسی و بد اقبالی اشاره دارد در

نظرات ( 27 )
  1. بهسا رضاپور
    1394-08-28 at 18:51
    پاسخ

    نکات کلیدی علت نابودی برند رو اگه به اشتراک بذارین ممنون میشم

  2. آرام کیانمهر
    1394-09-18 at 07:03
    پاسخ

    درست همون چیزی که مدتها دنبالش بودم ;))) ;))) ;)))

  3. تابان دهقان
    1394-09-18 at 07:15
    پاسخ

    چرا به حوزه علت نابودی برند کمتر توجه کرده اید؟من به شدت به مطالبی با حوزه نیاز دارم

  4. یاسمن عارف
    1394-09-18 at 11:09
    پاسخ

    چطوری میتونم در زمینه علت نابودی برند باهاتون همکاری کنم

  5. الهه توفیق
    1394-09-18 at 11:26
    پاسخ

    مطلب داخل سایت در مورد خیلی هوشمندانه نوشته شده

  6. شکوفه چنگیزی
    1394-09-18 at 11:27
    پاسخ

    انتخاب مقالات در باب علت نابودی برند کارسختیه،بهتون تبریک میگم خوب از پسش براومدین

  7. خسرو زمردیان
    1394-12-12 at 09:01
    پاسخ

    لطف میکنین اگر تعداد مقالات درباره علت نابودی برند رو بیشتر کنین

  8. یاسمن حسین پور
    1395-01-18 at 09:24
    پاسخ

    مقاله مربوط به علت نابودی برند به دوستان پیشنهاد میکنم

  9. پارمیس هدایتی
    1395-01-24 at 03:36
    پاسخ

    مقالات در قسمت علت نابودی برند خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  10. پریسا خمسه
    1395-02-26 at 06:47
    پاسخ

    درست همون چیزی که مدتها دنبالش بودم ;))) ;))) ;)))

  11. فریبا آریان پور
    1395-02-26 at 06:48
    پاسخ

    کارتون بیسته بیسته ;)))))))

  12. چکاوک توسلی
    1395-03-06 at 08:03
    پاسخ

    مقاله علت نابودی برند نکات کاربردی فراوانی داشت

  13. شبنم حجتی
    1395-04-03 at 20:41
    پاسخ

    مقالات در قسمت علت نابودی برند خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  14. شکوفه کردی
    1395-05-04 at 09:37
    پاسخ

    پشتکار و تلاشتون قابل ستایش هستش،لطفا در مورد علت نابودی برند مقالات بیشتری بذارید

  15. شیوا رستمی
    1395-05-18 at 12:07
    پاسخ

    مقالات علت نابودی برند خیلی کاربردین،دوستان حتما بخونید

  16. پرنیان صدیق
    1395-05-21 at 17:32
    پاسخ

    مطلبتون درباره علت نابودی برند رو خیلی دوست داشتم

  17. سامان غضنفری
    1395-05-23 at 00:18
    پاسخ

    مطلبتون درباره علت نابودی برند رو خیلی دوست داشتم

  18. آرین سبزواری
    1395-07-10 at 17:40
    پاسخ

    مطلبتون درباره علت نابودی برند رو خیلی دوست داشتم

  19. محمد امین دستغیب
    1395-08-07 at 09:34
    پاسخ

    میشه مقاله با موضوعات علت نابودی برند هم بذارید

  20. بهرام زارع
    1395-08-08 at 19:54
    پاسخ

    ذکاوتتون درمورد نوشتن مقاله در زمینه علت نابودی برند بسیار هوشمندانه بود

  21. روشا لنکرانی
    1395-08-08 at 20:41
    پاسخ

    مقاله علت نابودی برند اگر نکات جزئی تری رو قید کنین بهتره

  22. سرور پیرحیاتی
    1395-08-26 at 05:25
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  23. روجا امینپور
    1395-09-27 at 06:54
    پاسخ

    مقاله علت نابودی برند اگر نکات جزئی تری رو قید کنین بهتره

  24. ژاله زارع
    1395-12-04 at 12:34
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  25. سینا تهرانی
    1395-12-04 at 12:35
    پاسخ

    مطلبتون درباره علت نابودی برند رو خیلی دوست داشتم

  26. مهران زمردیان
    1395-12-21 at 11:01
    پاسخ

    توجه به حوزه علت نابودی برند از مزیت های سایت شماست،تورو خدا همینجوری ادامه بدین

  27. دنیا حیاتی
    1395-12-21 at 11:09
    پاسخ

    تصاویر انتخاب شده برای بخش علت نابودی برند خیلی خوش آب و رنگن،خسته نباشین

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.