فرصتهای بازاریابی فصلی چگونه موجب افزایش فروش می شوند؟

بازاریابی فصلی

20141120194754-7-tips-managing-seasonal-business

بازاریابی فصلی موجب افزایش فروش می شود ؛ همچنان که برخی از کسب‌وکارهای خرده‌فروشی متوجه شده‌اند، تعطیلات و رویدادهای ویژه فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای راه‌اندازی فعالیت‌های فروش و تبلیغات جهت بازه‌های زمانی محدود می‌باشد. فروشگاه‌های فیزیکی و تجارت الکترونیک در سراسر دنیا نیز همانند یکدیگر در طی سال تلاش می‌کنند تا مشتریان را به‌سوی خودشان جذب کنند و همزمان با تعطیلاتی مرتبط با جشن و شادی از قبیل روز ولنتاین(عشاق)، روز مادر، روز پدر، کریسمس و عید نوروز در نقاط مختلف بر اساس منطقه جغرافیایی و اعیاد مذهبی و همچنین برنامه‌ها و رویدادهای مبتنی بر عزا مانند شهادت‌ها، ایام محرم و صفر و . . . سعی می‌کنند تا حدودی با در نظر گرفتن تخفیف‌هایی از انواع مختلف اقدام به فروش محصولات خودشان بکنند.

بهتر است قبل از ادامه موضوع یک تعریف کلی از بازاریابی فصلی بخوانیم. به‌طور تئوریک باید گفت یک رویداد فصلی عبارت است از ” خصوصیت یک سری زمانی که در آن اطلاعات تغییراتی منظم و قابل پیش‌بینی را تجربه می‌کند که در هر تقویم سالیانه تکرار می‌شود. هر تغییر قابل پیش‌بینی یا الگو در یک سری زمانی که در طی یک سال اتفاق می‌افتد یا تکرار می‌شود را می‌توان تحت عنوان رویداد فصلی در نظر گرفت. همچنین باید توجه داشت که یک رویداد فصلی با اثرات دوره‌ای متفاوت می‌باشد، بدین‌صورت که چرخه‌های فصلی در داخل یک تقویم سالیانه قرار می‌گیرند، در حالیکه اثرات دوره‌ای (از قبیل فروش افزایش‌یافته به دلیل نرخ پایین بیکاری) می‌تواند در یک باز زمانی کوتاه‌تر یا بلندتر از یک سال باشد.”

sale-tags

نکته مهم دررابطه با بازاریابی فصلی این است که هر رویدادی را که به‌عنوان فرصتی برای فروش فصلی در نظر بگیرید می‌تواند فرصتی بالقوه برای افزایش میزان فروش شما در نظر گرفته شود، اما زمان و شرایط مربوط به این فروش باید به‌صورت مطلوب به اطلاع همه برسد.

 نکته مهم دیگر دربازاریابی فصلی این است که شما باید برای کسب‌وکار خودتان یک تقویم  بازاریابی داخلی تهیه کنید و حتما توجه داشته باشید که از مدتی پیش مشتریان شما از این رویداد برنامه‌ریزی‌شده برای فروش فصلی اطلاع داشته باشند و تا آخرین لحظه برای اطلاع‌رسانی در مورد آن وقت را هدر ندهید.

حال نوبت آن است تا 4 راهکار مختلف را در رابطه با بازاریابی فصلی با شما در میان بگذارم تا بهترین نتیجه ممکن را از فرصت‌های فروش فصلی به دست بیاورید:

حتما توجه داشته باشید که از سرمایه کافی برخوردار هستید:

قبل از شروع به برنامه‌ریزی برای بازاریابی فصلی خود، اطمینان پیدا کردن از میزان سرمایه خود برای انجام آن باید اطمینان کسب کنید. بازاریابی، انبارداری و استخدام نیروهای فصلی همه و همه نیاز به پول و سرمایه دارند، بنابراین اگر پول کافی در اختیار ندارید، قبل از هر چیز باید در پی جذب منابع کافی برای برنامه خود باشید.

زمان کافی برای به نتیجه رساندن فرایند در نظر بگیرید:

همه کمپین‌ها برای برنامه‌ریزی جزئیات نیاز به زمان دارند. بنابراین ماه‌ها پیش از اینکه رویداد شما آغاز شود، شما باید رد رابطه با میزان موجودی انبار خود و افزایش تعداد نفرات اجرایی و همچنین در رابطه با تاکتیک‌های مورد استفاده برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی تصمیم بگیرید.

یک تیم اجرایی قوی در اختیار داشته باشید:

صاحبان کسب‌وکار همواره تصور می‌کنند که همه کارها را باید خودشان انجام دهند، در حالی یک مدیر قوی و امروزی در بهترین نقش به‌عنوان یک فرد آینده‌نگر ظاهر می‌شود و با بررسی روندها برای کارهای آینده تصمیم می‌گیرد. در اختیار داشتن یک تیم قوی و قابل‌اعتماد برای واگذار کردن برخی از وظایف کوچک درزمینهٔ فروش این رویداد برای موفقیت شما بسیار حیاتی است.

همواره از اخبار صنعت و فن‌آوری اطلاعات به‌روز داشته باشید:

فن‌آوری به‌سرعت در حال تکامل می‌باشد و کسب‌وکارهای کوچک باید برای آگاهی از آخرین تغییرات سریع‌تر و دقیق‌تر از همیشه رفتار کنند. استفاده از آخرین تغییرات در این حوزه همیشه باعث می‌شود همواره جلوتر از رقبای خود قرار داشته باشید.

 

نوشته شده توسط : شادی پناهی

مقالات مرتبط

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ و بازاریابی به مناسبت یلدا یلدا به بهانه بلندترین شب سال،به فرصتی مناسب برای بازاریابی و برندینگ تبدیل گشته است، به طوری که شما خواهید دید بیشتر شرکت های خصوصی در تکاپوی و تهیه و تدارک بسته های تبلیغاتی برای مشتریان و شرکای تجاری خود هستند، اگر کمی دوراندیش بوده باشند از یکی دو

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

برای توصیف نحوه کارکرد بازاریابی محتوا، در ابتدا باید بر روی تعریفی واحد توافق کنیم. متأسفانه، با چرخ اندکی که در فضای اینترنت زدم تعاریف بسیاری برای بازاریابی محتوا یافتم که هیچ‌کدام برای شخص من رضایت‌بخش نبود. اما از این که کمال مانع پیشروی شود نیز متنفرم. پس، بگذارید تعریفی بیان کنیم و آن را

نظرات ( 33 )
  1. کیوان رسولی
    1394-10-01 at 08:37
    پاسخ

    لطفا در مورد بازاریابی فصلی هم مطلب بذارین

  2. شاپور جهانی
    1394-10-18 at 08:24
    پاسخ

    لطفا به موضوع بازاریابی فصلی هم توجه بیشتری کنید

  3. فرهام عزیزی
    1394-11-26 at 09:07
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  4. الناز ایمانی
    1394-12-03 at 05:52
    پاسخ

    دوستان عزیز مقاله بازاریابی فصلی بهتون پیشنهاد میدم،ازدست ندید

  5. بهنوش تبریزی
    1394-12-11 at 07:22
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  6. شهرزاد عبدالملکی
    1395-01-10 at 06:32
    پاسخ

    مقالات مرتبط با موضوع بازاریابی فصلی بسیار جذاب بود ، خیلی خوشم اومد

  7. فرهام مطهری
    1395-01-29 at 13:23
    پاسخ

    واقعا از خوندن مقاله بازاریابی فصلی لذت بردم،دستتون درد نکنه

  8. شهریار هاشم زاده
    1395-03-12 at 13:15
    پاسخ

    مرسی که انقدر خوب به موضوع بازاریابی فصلی پرداختید

  9. شهریار عبادی
    1395-03-20 at 04:37
    پاسخ

    درست همون چیزی که مدتها دنبالش بودم ;))) ;))) ;)))

  10. ارکیده زارع
    1395-03-29 at 11:17
    پاسخ

    مرسی که محتوای خوب واسمون آماده میکنین

  11. پیمان ضرغامی
    1395-03-29 at 13:05
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  12. شکوفه لنکرانی
    1395-05-09 at 10:43
    پاسخ

    چطوری میتونم در زمینه بازاریابی فصلی باهاتون همکاری کنم

  13. بنفشه پایدار
    1395-05-26 at 05:00
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع بازاریابی فصلی خیلی کاربردیه،مرسی

  14. تارا فهمیده
    1395-05-30 at 14:30
    پاسخ

    مقالات در قسمت بازاریابی فصلی خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  15. فرزاد آشنا
    1395-07-10 at 08:22
    پاسخ

    مطلب داخل سایت در مورد خیلی هوشمندانه نوشته شده

  16. سالار جهانگیری
    1395-07-27 at 15:19
    پاسخ

    گلچین مقالاتتون درباره بازاریابی فصلی خیلی مفیدن،مرسی از اینکه انقدر دقت به خرج میدین و مقالات رو گزینش میکنین

  17. پریسا بختیار
    1395-08-03 at 05:30
    پاسخ

    خدا قوت

  18. احسان عباسپور
    1395-08-05 at 05:18
    پاسخ

    مرسی که محتوای خوب واسمون آماده میکنین

  19. رامش چاوشی
    1395-08-08 at 07:45
    پاسخ

    مقالاتی با موضوع بازاریابی فصلی تعدادشان کم است لطفا بیشترشان کنید

  20. روجا امیریان
    1395-08-20 at 08:59
    پاسخ

    همه چیز عالی،خسته نباشین

  21. امیر حسین جعفرزاده
    1395-08-20 at 09:00
    پاسخ

    مطلبتون درباره بازاریابی فصلی رو خیلی دوست داشتم

  22. شبنم رهنما
    1395-08-22 at 18:35
    پاسخ

    حیف که زودتر از این با سایتتون اشنا نشدم :((( مرسی شما خیلی خوبین

  23. رژان پیرحیاتی
    1395-08-23 at 11:00
    پاسخ

    مررررررررررررررررسی :)))))))

  24. شهرزاد عبدالملکی
    1395-08-23 at 11:00
    پاسخ

    لطفا در مورد بازاریابی فصلی هم مطلب بذارین

  25. روجا پیوندی
    1395-08-24 at 05:39
    پاسخ

    عنوان مقاله ها در قسمت بازاریابی فصلی خیلی باحالن

  26. رضا کیانمنش
    1395-09-07 at 10:41
    پاسخ

    مطلبتون درباره بازاریابی فصلی رو خیلی دوست داشتم

  27. آراد سراج
    1395-09-07 at 10:43
    پاسخ

    ما حامی شما هستیم،همینطور قوی برید جلو

  28. رها محمدپور
    1395-09-07 at 10:43
    پاسخ

    آفررررررین داره کارتون

  29. سوگند معروف
    1395-10-29 at 05:07
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  30. جهانگیر پازوکی
    1395-10-29 at 05:07
    پاسخ

    عنوان مقاله ها در قسمت بازاریابی فصلی خیلی باحالن

  31. بهناز عارفی
    1395-10-29 at 05:07
    پاسخ

    دستتون درد نکنه خیلی سایت مفیدی دارین

  32. ارشا بهشتی
    1395-10-29 at 05:07
    پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون درباره بازاریابی فصلی

  33. دنیا فرجی
    1395-10-29 at 05:08
    پاسخ

    میشه مقاله با موضوعات بازاریابی فصلی هم بذارید

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.