مدیریت زمان فروش

مدیریت زمان فروش

یکی از اصول کاربردی برای مدیریت زمان فروش اصل پارتو یا قانون ۲۰/۸۰ می باشد.

اصل پارتو یا قانون ۸۰/۲۰:

این قانون به منظور مدیریت زمان فروش می گوید بیست درصد کارهای ما هشتاد درصد نتیجه را برای ما به ارمغان می آورند و هشتاد درصد کارهایمان بیست درصد نتیجه را برای ما حاصل می کنند.

ما باید آن بیست درصد کارهایی که هشتاد درصد نتیجه را برای ما به ارمغان می آورند را شناسایی کنیم و در درجه اول روی آن ها سرمایه گذاری کنیم.برای شناسایی این عوامل از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید.به مدت دو هفته تمام کارهای روزانه خود را یادداشت کنید و آن ها را رصد کنید.

بعد از دو هفته به منظور مدیریت زمان فروش فعالیت های خود را بررسی کنید، آن ها را می توانید به سه دسته تقسیم بندی کنید:

۱)کارهای درآمد زا: کارهایی که به طور مستقیم بر مدیریت زمان فروش و سطح درآمد شما تاثیر می گذارند. مثل تلفن زدن و مذاکره حضوری با مشتری

۲)تعهدات: مسئولیت ها و امور اجباری شغل شما هستند.مثل تهیه گزارش ها پیش بینی ها،همکاری با واحد حسابداری،وصول مطالبات معوق

۳)وقت تلف کن ها: فعالیت هایی که مخل کار شما هستند و سهمی در افزایش درآمد شما ندارند.مانند صحبت های متفرقه با همکاران ،جلسات غیر ضروری و غیر کاری،خواندن بسیاری از نامه ها ،ایمیل ها و …

شما در درجه اول باید روی کارهای درآمد زا متمرکز شوید. این ها آن ۲۰ درصد فعالیت هایی هستند که ۸۰ درصد درآمد شما را حاصل می کنند.
وقتی شرکت های کمتر سود آور و یا زیان ده را را بررسی می کنیم می بینیم که جنبه کار اداری بیشتری بر دوش کارکنان فروش است و کارکنان فروش تماس های کمتر می گیرند. هدف اصلی مدیریت زمان فروش، افزایش زمان رودررویی و مذاکره با مشتری است تا فروش و به تبع آن درآمد افزایش یابد.

فقط یک درصد افراد جامعه برنامه های خود را می نویسند و این یک درصد بیش از نود و نه درصد درآمد جامعه را به خود اختصاص می دهند.
هر روز کاری ۸ ساعت است اما انرژی کاری شما در این ۸ ساعت برابر نیست و از طرف دیگر مشتریان شما در تمام این ۸ ساعت در دسترس نیستند. من آن بخشی از ساعات کاری که عموم مشتریان شما در دسترس هستند و همچنین انرژی و کارایی شما در سطح مناسبی است را ساعات طلایی می نامم.این ساعات ممکن است برای شما از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر یا از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ باشد و یا هر بازه زمانی دیگر. در پایان هر روز لیست کارهایی را که قرار است روز بعد انجام دهید، برای خود درست کنید سپس موارد را به ترتیب اهمیت شماره گذاری کنید تا به پایان برسد. بعد سراغ اولویت دوم رفته و تا اتمام آن، کار را انجام دهید.سپس سراغ اولویت سوم بروید.سایر اولویت را هم به همین ترتیب انجام دهید.بسیار حائز اهمیت است که این سیستم حداقل به مدت ۳۰ روز متوالی ،بکار گرفته شود تا به عادت تبدیل گردد.عادات بد،خود به سراغ ما می آیند اما عادات خوب را باید در خود به وجود آوریم.

در این ساعات طلایی فقط برای فروش تماس بگیرید و جلسات مذاکره با مشتریان خود منعقد کنید.از این ساعات حداکثر بهره برداری را ببرید.کارهای درآمد زا را در این ساعات طلایی انجام بدهید و تعهدات و کارهایی متفرقه و کارهای آماده سازی مثل تهیه گزارش ها ،تحقیق راجع به مشتریان، مطالعه مجلات کاری و … را به خارج از این ساعات طلایی انتقال دهید.

منبع: احسان نصیری

مقالات مرتبط

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ و بازاریابی به مناسبت یلدا یلدا به بهانه بلندترین شب سال،به فرصتی مناسب برای بازاریابی و برندینگ تبدیل گشته است، به طوری که شما خواهید دید بیشتر شرکت های خصوصی در تکاپوی و تهیه و تدارک بسته های تبلیغاتی برای مشتریان و شرکای تجاری خود هستند، اگر کمی دوراندیش بوده باشند از یکی دو

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

برای توصیف نحوه کارکرد بازاریابی محتوا، در ابتدا باید بر روی تعریفی واحد توافق کنیم. متأسفانه، با چرخ اندکی که در فضای اینترنت زدم تعاریف بسیاری برای بازاریابی محتوا یافتم که هیچ‌کدام برای شخص من رضایت‌بخش نبود. اما از این که کمال مانع پیشروی شود نیز متنفرم. پس، بگذارید تعریفی بیان کنیم و آن را

نظرات ( 71 )
  1. سبا پایور
    1394-09-17 at 12:19
    پاسخ

    ذکاوتتون درمورد نوشتن مقاله در زمینه مدیریت زمان فروش بسیار هوشمندانه بود

  2. پیمان حکمت
    1394-10-10 at 10:14
    پاسخ

    دستتون درد نکنه خیلی سایت مفیدی دارین

  3. تیبا مطهری
    1394-10-10 at 18:20
    پاسخ

    مطالب شما در زمینه مدیریت زمان فروش کارآمد بود خیلی توی کارم ازش استفاده کردم

  4. شهره فنایی
    1394-10-22 at 12:42
    پاسخ

    لطفا در مورد مدیریت زمان فروش هم مطلب بذارین

  5. نسترن کریمی
    1394-10-26 at 13:27
    پاسخ

    like دارین زیاااااااد

  6. پریدخت کیانمنش
    1394-11-06 at 04:08
    پاسخ

    وای خدای من ، مقاله مدیریت زمان فروش بی نظیر بود

  7. آرتین آشوری
    1394-11-08 at 13:08
    پاسخ

    چطوری میتونم در زمینه مدیریت زمان فروش باهاتون همکاری کنم

  8. سورنا عسگری
    1394-11-19 at 14:52
    پاسخ

    همه چیز عالی،خسته نباشین

  9. کامیار کردی
    1394-11-27 at 07:20
    پاسخ

    همه چیز عالی،خسته نباشین

  10. مانی حسین نژاد
    1394-11-27 at 12:24
    پاسخ

    درست همون چیزی که مدتها دنبالش بودم ;))) ;))) ;)))

  11. طاها ذاکری
    1394-12-02 at 07:29
    پاسخ

    میشه مقاله با موضوعات مدیریت زمان فروش هم بذارید

  12. شیما سبزواری
    1394-12-02 at 07:29
    پاسخ

    مرسی که محتوای خوب واسمون آماده میکنین

  13. الیکا فرجی
    1395-02-12 at 10:28
    پاسخ

    مطلبتون درباره مدیریت زمان فروش رو خیلی دوست داشتم

  14. رونیا پرهامی
    1395-02-13 at 23:36
    پاسخ

    لطفا یک مقاله راجع به مدیریت زمان فروش بذارید

  15. محمد امین شیرازی
    1395-02-15 at 08:54
    پاسخ

    لطف میکنین اگر تعداد مقالات درباره مدیریت زمان فروش رو بیشتر کنین

  16. پریدخت ایمانی
    1395-03-03 at 14:50
    پاسخ

    در زمینه مدیریت زمان فروش قادر به همکاری باشماهستم،چطوری میتونم اقدام کنم؟

  17. ژاله جعفری
    1395-03-14 at 07:43
    پاسخ

    تصاویر انتخاب شده برای بخش مدیریت زمان فروش خیلی خوش آب و رنگن،خسته نباشین

  18. جعفر بنایی
    1395-03-18 at 07:59
    پاسخ

    چطوری میتونم در زمینه مدیریت زمان فروش باهاتون همکاری کنم

  19. آرتین جهانی
    1395-04-12 at 16:45
    پاسخ

    مرسی مقاله مدیریت زمان فروش خلاقانه مطرح شده :)))

  20. فاطمه عباسی
    1395-04-14 at 09:31
    پاسخ

    نوشتن درمورد مدیریت زمان فروش خیلی لازمه و خوبه که بیشتر بهش پرداخته شه،ممنونم

  21. ثمین پناهیان
    1395-04-17 at 07:28
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع مدیریت زمان فروش خیلی کاربردیه،مرسی

  22. ارکیده جنتی
    1395-04-21 at 16:08
    پاسخ

    عنوان مقاله ها در قسمت مدیریت زمان فروش خیلی باحالن

  23. داریوش مقدمی
    1395-04-21 at 18:23
    پاسخ

    مدتها دنبال مقاله ای خوب در حوزه مدیریت زمان فروش میگشتم،ممنون به دردم خورد

  24. حامد داودی
    1395-04-21 at 18:29
    پاسخ

    من قسمت مدیریت زمان فروش خیلی دوست دارم

  25. علیرضا امیرپور
    1395-04-27 at 16:38
    پاسخ

    مطالبتون در مورد مدیریت زمان فروش خیلی مفید بود

  26. آرین قهرمانیان
    1395-04-28 at 02:43
    پاسخ

    گلچین مقالاتتون درباره مدیریت زمان فروش خیلی مفیدن،مرسی از اینکه انقدر دقت به خرج میدین و مقالات رو گزینش میکنین

  27. ارشا کردی
    1395-05-07 at 06:10
    پاسخ

    ممنونم که به موضوع مدیریت زمان فروش پرداختید خیلی مفید بود

  28. سروناز سیف
    1395-05-07 at 07:23
    پاسخ

    پشتکار و تلاشتون قابل ستایش هستش،لطفا در مورد مدیریت زمان فروش مقالات بیشتری بذارید

  29. فرهام خسروپناه
    1395-05-07 at 07:50
    پاسخ

    خیلی به کارم اومد این مطلبتون،مرسی

  30. شهروز غضنفری
    1395-05-07 at 07:57
    پاسخ

    پست شما با عنوان مدیریت زمان فروش برام خیلی جذاب بود ، مچکرم

  31. ارغوان روحانی
    1395-06-29 at 05:08
    پاسخ

    مقالاتی با موضوع مدیریت زمان فروش تعدادشان کم است لطفا بیشترشان کنید

  32. پدرام ذاکری
    1395-07-11 at 11:30
    پاسخ

    وای خدای من ، مقاله مدیریت زمان فروش بی نظیر بود

  33. عباس قانونی
    1395-07-13 at 05:06
    پاسخ

    نوشتن درمورد مدیریت زمان فروش خیلی لازمه و خوبه که بیشتر بهش پرداخته شه،ممنونم

  34. الینا روحانی
    1395-07-13 at 05:06
    پاسخ

    توجه به حوزه مدیریت زمان فروش از مزیت های سایت شماست،تورو خدا همینجوری ادامه بدین

  35. مهدی حقانی
    1395-07-13 at 07:19
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  36. عرشیا لنکرانی
    1395-08-17 at 07:23
    پاسخ

    مرسی که انقدر خوب به موضوع مدیریت زمان فروش پرداختید

  37. سودابه کرمانی
    1395-08-18 at 08:54
    پاسخ

    دستتون درد نکنه خیلی سایت مفیدی دارین

  38. بابک پایدار
    1395-09-28 at 13:04
    پاسخ

    مرسی که محتوای خوب واسمون آماده میکنین

  39. روزبه خرم آبادی
    1395-10-01 at 08:12
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  40. شیرین جعفری
    1395-10-01 at 08:14
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  41. پوریا رضانژاد
    1395-10-01 at 08:14
    پاسخ

    واقعا از خوندن مقاله مدیریت زمان فروش لذت بردم،دستتون درد نکنه

  42. محمد تقی قاضی
    1395-10-01 at 08:18
    پاسخ

    لطف میکنین اگر تعداد مقالات درباره مدیریت زمان فروش رو بیشتر کنین

  43. بهرام عارف
    1395-10-01 at 09:40
    پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون درباره مدیریت زمان فروش

  44. امیرمحمد رفیعی
    1395-10-06 at 20:20
    پاسخ

    توجه به حوزه مدیریت زمان فروش از مزیت های سایت شماست،تورو خدا همینجوری ادامه بدین

  45. جواد دباغ
    1395-10-06 at 21:01
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  46. شهداد عارف
    1395-10-07 at 07:55
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  47. شاهرخ نعمت زاده
    1395-10-25 at 14:38
    پاسخ

    ما حامی شما هستیم،همینطور قوی برید جلو

  48. علیرضا مجتهدی
    1395-11-26 at 08:41
    پاسخ

    پست شما با عنوان مدیریت زمان فروش برام خیلی جذاب بود ، مچکرم

  49. سودابه شایانی
    1395-11-29 at 05:48
    پاسخ

    ما حامی شما هستیم،همینطور قوی برید جلو

  50. الناز عباس زاده
    1395-12-07 at 19:21
    پاسخ

    حیف که زودتر از این با سایتتون اشنا نشدم :((( مرسی شما خیلی خوبین

  51. حسین شیخ الاسلامی
    1395-12-08 at 05:54
    پاسخ

    مررررررررررررررررسی :)))))))

  52. عادل امینی
    1395-12-08 at 05:55
    پاسخ

    کارتون حرف نداره ، ممنون

  53. سهراب پورناظمی
    1395-12-08 at 06:25
    پاسخ

    گلچین مقالاتتون درباره مدیریت زمان فروش خیلی مفیدن،مرسی از اینکه انقدر دقت به خرج میدین و مقالات رو گزینش میکنین

  54. پرستو توسلی
    1395-12-20 at 16:53
    پاسخ

    درست همون چیزی که مدتها دنبالش بودم ;))) ;))) ;)))

  55. ارسان عباسی
    1395-12-28 at 14:48
    پاسخ

    موضوع مدیریت زمان فروش بسیار جذاب بود

  56. پرستو طباطبائی
    1396-01-20 at 03:34
    پاسخ

    درست همون چیزی که مدتها دنبالش بودم ;))) ;))) ;)))

  57. محمد علی جهانی
    1396-01-20 at 03:34
    پاسخ

    مقالاتی با موضوع مدیریت زمان فروش تعدادشان کم است لطفا بیشترشان کنید

  58. دلارام ساعی
    1396-01-20 at 03:35
    پاسخ

    من قسمت مدیریت زمان فروش خیلی دوست دارم

  59. افسون بنایی
    1396-01-20 at 03:35
    پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون درباره مدیریت زمان فروش

  60. ثمین پورنگ
    1396-01-26 at 12:01
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  61. دریا رهنما
    1396-02-05 at 05:06
    پاسخ

    واقعا از خوندن مقاله مدیریت زمان فروش لذت بردم،دستتون درد نکنه

  62. بهروز ابتکار
    1396-02-18 at 03:36
    پاسخ

    همینجورادامه بدین کارتون عالیه

  63. آدرین بیگی
    1396-03-09 at 12:00
    پاسخ

    چرا به حوزه مدیریت زمان فروش کمتر توجه کرده اید؟من به شدت به مطالبی با حوزه نیاز دارم

  64. کاوه عباسپور
    1396-03-18 at 04:33
    پاسخ

    مقالات مرتبط با موضوع مدیریت زمان فروش بسیار جذاب بود ، خیلی خوشم اومد

  65. السا جعفریان
    1396-03-21 at 05:50
    پاسخ

    دستتون درد نکنه خیلی سایت مفیدی دارین

  66. شایان دباغ
    1396-03-25 at 09:08
    پاسخ

    لطف میکنین اگر تعداد مقالات درباره مدیریت زمان فروش رو بیشتر کنین

  67. السا پازوکی
    1396-03-29 at 09:54
    پاسخ

    مرسی مقاله مدیریت زمان فروش خلاقانه مطرح شده :)))

  68. شکوفه پورنگ
    1396-04-06 at 21:22
    پاسخ

    گلچین مقالاتتون درباره مدیریت زمان فروش خیلی مفیدن،مرسی از اینکه انقدر دقت به خرج میدین و مقالات رو گزینش میکنین

  69. پریدخت محمدی
    1396-04-15 at 17:44
    پاسخ

    چرا به حوزه مدیریت زمان فروش کمتر توجه کرده اید؟من به شدت به مطالبی با حوزه نیاز دارم

  70. آرام توکلی
    1396-04-17 at 03:49
    پاسخ

    همینجورادامه بدین کارتون عالیه

  71. شهریار طبیب زاده
    1396-04-31 at 18:09
    پاسخ

    انتخاب مقالات در باب مدیریت زمان فروش کارسختیه،بهتون تبریک میگم خوب از پسش براومدین

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.