مشتری بالقوه و راهکار جذب آن از زبان بازاریابی

مشتری بالقوه

یکی از ارزشمند ترین دارایی هایی هر سازمانی مشتریان فعلی آن می باشند. هر چقدر تعداد این مشتری ها بیشتر باشد و حجم خرید و وفاداری بالاتری داشته باشند آن بنگاه اقتصادی موفق تر خواهد بود.برای موفقیت در فروش باید در درجه اول بر روی حفظ مشتری های فعلی ارزشمند متمرکز شد و در مرحله دوم به دنبال جذب مشتری جدید بود.

ما در بازار نیرو های فرسایشی داریم.هر ساله بخشی از مشتریان خود را به علت این نیرو های فرسایشی  (که بعضا خارج از کنترل از هستند ) از دست می روند. مشتریان شغل خود را عوض می کنند ،تغییر مکان می دهند ،به سراغ رقبا می روند و …

پس حداقل برای حفظ سطح فروش قبلی باید مشتری یابی جزو برنامه فروش قرار گیرد.ما هرگز آن قدر موفق نیستیم که مشتری یابی را فراموش کنیم،هرگز تعداد مشتریان آن قدر نیست که برای همیشه بتوان دوام آورد.مهم نیست امروز چقدر سرتان شلوغ است یا امروز فروش خوبی دارید ،برای کسب فروش عالی و مستمر باید هر روز فعالیت کنید و بهمشتری یابیبپردازید.

ابتدامشتری بالقوه (Potential Customer) را تعریف کنیم:

در یک تعریف ساده می توان گفت : مشتری بالقوه کسی است که به محصول ما نیاز دارد و می تواند جزو مشتریان ما قرار بگیرد.

در سایت Dictionary.com مشتری ایت گونه تعریف شده است : ” شخصی که کالا با خدمات را از دیگری خریداری می کند ” . اما این بدان معنا نیست که هر کسی دیگری که تا به حال محصول (کالا و خدمات) ما را نخریده است مشتری بالقوه نام دارد.در مراجعه دوباره به سایت Dictionary.com در رابطه با واژه پتانسیل (Potential) آمده است :” توان و استعدادِ بودن و یا شدن ” . بنابراین مشتری بالقوه کسی است که توانمندی و استعداد تبدیل شدن به خریدار کالا و خدمات یک شرکت را دارد.

آن بخشی از مشتریان بالقوه که شما تلاش های بازاریابی خود را معطوف آن می کنید مشتریان هدف نام دارد.با استفاده از منابع برای پیدا کردن اطلاعات مشتری می توانید برنامه تماس خود با مشتری بالقوه را شروع کنید.

اما فوت کوزه گری:

پیش از تماس با مشتری بالقوه و شروع به بازاریابی تلفنی و حضوری ، مشتریان راغب را شناسایی کنید. طبیعتا همه کسانی که شما به عنوان مشتری بالقوه مشخص نمودید به محصول شما علاقه ندارند و شما اگر بخواهید با همه آن ها تماس بگیرید وقت زیادی از شما گرفته خواهد شد.فرض کنید شما طراح سایت اینترنتی هستید و بازار هدف خود را کارخانه های واقع در شهرک های صنعتی اصفهان را انتخاب کرده اید.به جای اینکه از ابتدای بانک اطلاعات مشتری بالقوه خود شروع به تماس بگیرید پیشنهاد می کنم ابتدا شرکت های راغب را بیابید. برای اینکار ابتدا تبلیغات خود را معطوف آن ها کنید.(مثلا در یک راهکار ساده بر روی بانک شماره موبایل مدیران عامل اس ام اس تبلیغاتی ارسال نمایید).سپس ببینید کدام یک از آن ها واکنش نشان می دهند.

شرکتی که نسبت به تبلیغات شما واکنش نشان داده و با شما تماس گرفته قطعا نسبت به محصول شما در مقایسه با دیگران علاقه و رغبت بیشتری دارد.در ابتدا شما تلاش های بازاریابی و فروشخود را معطوف آن ها کنید.این گونه در کوتاه مدت نتیجه خیلی بهتری خواهید گرفت.

 منبع: احسان نصیری

مقالات مرتبط

بازاریابی به سبک دست فروشان

بازاریابی به سبک دست فروشان

همه ما روزانه مشغول عرضه محصولات یا خدمات خود به دیگران هستیم و برای معرفی و تبلیغ آنها تلاش فراوانی میکنیم.دست فروشان نیزاز این قاعده مستثنی نیستند و چه بسا خیلی بهتر و حرفه ای تر این کار را انجام میدهند و در مدت زمان کمتر از 1دقیقه شما را بی انکه تصمیمی به خرید

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ و بازاریابی به مناسبت یلدا یلدا به بهانه بلندترین شب سال،به فرصتی مناسب برای بازاریابی و برندینگ تبدیل گشته است، به طوری که شما خواهید دید بیشتر شرکت های خصوصی در تکاپوی و تهیه و تدارک بسته های تبلیغاتی برای مشتریان و شرکای تجاری خود هستند، اگر کمی دوراندیش بوده باشند از یکی دو

نظرات ( 88 )
  1. شکوفه مجتهدی
    1394-08-29 at 13:36
    پاسخ

    وای خدای من ، مقاله مشتری بالقوه بی نظیر بود

  2. بهاره محمدپور
    1394-09-03 at 14:26
    پاسخ

    آفررررررین داره کارتون

  3. آرین عباس نژاد
    1394-09-14 at 18:13
    پاسخ

    نکات کلیدی مشتری بالقوه رو اگه به اشتراک بذارین ممنون میشم

  4. الینا دانایی فر
    1394-09-21 at 10:59
    پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون درباره مشتری بالقوه

  5. سروناز بهشتی
    1394-10-09 at 18:09
    پاسخ

    تصاویر انتخاب شده برای بخش مشتری بالقوه خیلی خوش آب و رنگن،خسته نباشین

  6. الناز بختیاری
    1394-10-10 at 12:44
    پاسخ

    من قسمت مشتری بالقوه خیلی دوست دارم

  7. کاوه آشوری
    1394-10-26 at 06:18
    پاسخ

    چطوری میتونم در زمینه مشتری بالقوه باهاتون همکاری کنم

  8. سوزان توفیقی
    1394-11-02 at 17:42
    پاسخ

    مرسی که انقدر خوب به موضوع مشتری بالقوه پرداختید

  9. پیمان مقدم
    1394-11-12 at 14:13
    پاسخ

    چرا به حوزه مشتری بالقوه کمتر توجه کرده اید؟من به شدت به مطالبی با حوزه نیاز دارم

  10. ثنا ستاری
    1394-11-12 at 14:17
    پاسخ

    من قسمت مشتری بالقوه خیلی دوست دارم

  11. علیرضا عراقی
    1394-11-22 at 20:59
    پاسخ

    مطالبتون در مورد مشتری بالقوه خیلی مفید بود

  12. پیمان دانایی فر
    1394-11-22 at 22:02
    پاسخ

    خوبه که به کاربردی بودن مطالبتون توجه میکنید،لذت میبریم از دنبال کردنتون

  13. سیاوش فنایی
    1394-11-29 at 18:17
    پاسخ

    مقاله مشتری بالقوه نکات کاربردی فراوانی داشت

  14. سحر پورناظمی
    1394-12-12 at 12:07
    پاسخ

    تعداد مقالات در حوزه مشتری بالقوه رو بیشتر کنید

  15. سهراب فاطمی
    1395-01-12 at 07:50
    پاسخ

    با تشکر از زحماتتون،مطالب مربوط به مشتری بالقوه فوق العاده بود

  16. سروناز صفوی
    1395-01-18 at 17:56
    پاسخ

    مرسی مقاله مشتری بالقوه خلاقانه مطرح شده :)))

  17. محمد شریفیان
    1395-01-21 at 19:11
    پاسخ

    مقالتونو در مورد مشتری بالقوه خوندم فوق العاده بود

  18. مازیار ذاکری
    1395-01-31 at 16:42
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  19. سروناز عبدالملکی
    1395-02-04 at 05:07
    پاسخ

    دستتون درد نکنه خیلی سایت مفیدی دارین

  20. روشا ایمانی
    1395-02-06 at 17:41
    پاسخ

    ممنونم که به موضوع مشتری بالقوه پرداختید خیلی مفید بود

  21. ترمه تهرانی
    1395-02-09 at 03:54
    پاسخ

    لطفا راجع به مشتری بالقوه هم مقاله بذارید

  22. بنفشه میرباقری
    1395-02-10 at 11:22
    پاسخ

    لطفا در مورد مشتری بالقوه هم مطلب بذارین

  23. ثمین جعفری
    1395-02-13 at 20:38
    پاسخ

    پشتکار و تلاشتون قابل ستایش هستش،لطفا در مورد مشتری بالقوه مقالات بیشتری بذارید

  24. پونه خدایی
    1395-02-22 at 02:49
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع مشتری بالقوه خیلی کاربردیه،مرسی

  25. شهناز ضرغامی
    1395-02-29 at 05:51
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  26. امیر حسین عالی
    1395-03-03 at 07:16
    پاسخ

    مقالات در قسمت مشتری بالقوه خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  27. امیر حسین رضانژاد
    1395-03-04 at 18:12
    پاسخ

    میشه مقاله با موضوعات مشتری بالقوه هم بذارید

  28. تارا ضرغامی
    1395-03-20 at 08:21
    پاسخ

    مطلبتون درباره مشتری بالقوه رو خیلی دوست داشتم

  29. بهاران معینی
    1395-04-08 at 05:26
    پاسخ

    ممنونم که به موضوع مشتری بالقوه پرداختید خیلی مفید بود

  30. رامش بهشتی
    1395-04-14 at 23:20
    پاسخ

    گلچین مقالاتتون درباره مشتری بالقوه خیلی مفیدن،مرسی از اینکه انقدر دقت به خرج میدین و مقالات رو گزینش میکنین

  31. پریچهر کیانمنش
    1395-04-30 at 15:14
    پاسخ

    نوشتن درمورد مشتری بالقوه خیلی لازمه و خوبه که بیشتر بهش پرداخته شه،ممنونم

  32. سیروان سبزواری
    1395-05-07 at 15:01
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع مشتری بالقوه خیلی کاربردیه،مرسی

  33. سیامک عزیزی
    1395-05-16 at 13:13
    پاسخ

    پشتکار و تلاشتون قابل ستایش هستش،لطفا در مورد مشتری بالقوه مقالات بیشتری بذارید

  34. شهره مقدم
    1395-05-16 at 13:13
    پاسخ

    لطفا یک مقاله راجع به مشتری بالقوه بذارید

  35. ترمه میلادی
    1395-05-16 at 13:14
    پاسخ

    ما حامی شما هستیم،همینطور قوی برید جلو

  36. پارمیدا صانعی
    1395-05-20 at 18:41
    پاسخ

    گلچین مقالاتتون درباره مشتری بالقوه خیلی مفیدن،مرسی از اینکه انقدر دقت به خرج میدین و مقالات رو گزینش میکنین

  37. ماهان صدیق
    1395-05-24 at 07:58
    پاسخ

    موضوع مشتری بالقوه بسیار جذاب بود

  38. خسرو رسولی
    1395-05-30 at 13:37
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  39. رهام حکمت
    1395-06-14 at 06:01
    پاسخ

    نکات کلیدی مشتری بالقوه رو اگه به اشتراک بذارین ممنون میشم

  40. مهیار درگاهی
    1395-07-24 at 06:31
    پاسخ

    ما حامی شما هستیم،همینطور قوی برید جلو

  41. شهناز عزیزی
    1395-07-24 at 06:34
    پاسخ

    مقالات در قسمت مشتری بالقوه خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  42. بهزاد امانی
    1395-07-26 at 18:52
    پاسخ

    مطالب شما در زمینه مشتری بالقوه کارآمد بود خیلی توی کارم ازش استفاده کردم

  43. زهره توفیق
    1395-07-27 at 07:39
    پاسخ

    مقالتونو در مورد مشتری بالقوه خوندم فوق العاده بود

  44. سامان کردی
    1395-08-09 at 14:58
    پاسخ

    انتخاب مقالات در باب مشتری بالقوه کارسختیه،بهتون تبریک میگم خوب از پسش براومدین

  45. صبا صدر
    1395-08-10 at 08:42
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  46. الناز امیری
    1395-08-15 at 09:37
    پاسخ

    توجه به حوزه مشتری بالقوه از مزیت های سایت شماست،تورو خدا همینجوری ادامه بدین

  47. آریا علیپور
    1395-08-15 at 12:33
    پاسخ

    همه چیز عالی،خسته نباشین

  48. سپیده طبیب زاده
    1395-08-16 at 04:03
    پاسخ

    مقاله با مضمون مشتری بالقوه اگه دارین بذارید

  49. شیوا ترکاشوند
    1395-08-17 at 09:41
    پاسخ

    حیف که زودتر از این با سایتتون اشنا نشدم :((( مرسی شما خیلی خوبین

  50. ارشیا گل محمدی
    1395-08-17 at 13:46
    پاسخ

    موضوع مشتری بالقوه رو خیلی قشنگ شفاف سازی کردین،سپاس

  51. نسترن عباسپور
    1395-08-17 at 15:14
    پاسخ

    مطالبتون در مورد مشتری بالقوه خیلی مفید بود

  52. روزبه کردبچه
    1395-08-19 at 06:59
    پاسخ

    مقالات مرتبط با موضوع مشتری بالقوه بسیار جذاب بود ، خیلی خوشم اومد

  53. کوروش فروتن
    1395-08-21 at 17:18
    پاسخ

    پشتکار و تلاشتون قابل ستایش هستش،لطفا در مورد مشتری بالقوه مقالات بیشتری بذارید

  54. کامیار بهشتی
    1395-08-22 at 04:39
    پاسخ

    لطف میکنین اگر تعداد مقالات درباره مشتری بالقوه رو بیشتر کنین

  55. نیما امیریان
    1395-08-23 at 06:25
    پاسخ

    مرسی مقاله مشتری بالقوه خلاقانه مطرح شده :)))

  56. محمد رضا طالب زاده
    1395-08-23 at 10:44
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  57. یاسمن قانونی
    1395-08-27 at 16:39
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع مشتری بالقوه خیلی کاربردیه،مرسی

  58. سوفیا ملایری
    1395-09-10 at 16:51
    پاسخ

    چرا به حوزه مشتری بالقوه کمتر توجه کرده اید؟من به شدت به مطالبی با حوزه نیاز دارم

  59. پرنیا صدیق
    1395-09-14 at 08:25
    پاسخ

    مقاله مربوط به مشتری بالقوه به دوستان پیشنهاد میکنم

  60. دنیا طالب زاده
    1395-09-18 at 23:59
    پاسخ

    مقالات در قسمت مشتری بالقوه خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  61. محمد امین لنکرانی
    1395-09-19 at 09:41
    پاسخ

    مدتها دنبال مقاله ای خوب در حوزه مشتری بالقوه میگشتم،ممنون به دردم خورد

  62. الیکا پیرحیاتی
    1395-09-21 at 20:52
    پاسخ

    ما حامی شما هستیم،همینطور قوی برید جلو

  63. شهداد خاموشیان
    1395-09-22 at 17:57
    پاسخ

    واقعا از خوندن مقاله مشتری بالقوه لذت بردم،دستتون درد نکنه

  64. شاهرخ غضنفری
    1395-09-22 at 20:26
    پاسخ

    ذکاوتتون درمورد نوشتن مقاله در زمینه مشتری بالقوه بسیار هوشمندانه بود

  65. بهاره معینی
    1395-09-25 at 02:50
    پاسخ

    وای خدای من ، مقاله مشتری بالقوه بی نظیر بود

  66. سینا حسین پور
    1395-09-26 at 14:20
    پاسخ

    میشه مطالبی با موضوعات مشتری بالقوه براتون ارسال کنیم واسه همکاری؟

  67. بهاران ابتکار
    1395-09-28 at 15:39
    پاسخ

    میشه مطالبی با موضوعات مشتری بالقوه براتون ارسال کنیم واسه همکاری؟

  68. زهره حجتی
    1395-09-28 at 15:43
    پاسخ

    همینجورادامه بدین کارتون عالیه

  69. بهرام پارسی
    1395-09-29 at 12:34
    پاسخ

    من قسمت مشتری بالقوه خیلی دوست دارم

  70. هوتن نعمت زاده
    1395-09-29 at 16:05
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  71. سایه معروف
    1395-09-29 at 16:07
    پاسخ

    در زمینه مشتری بالقوه قادر به همکاری باشماهستم،چطوری میتونم اقدام کنم؟

  72. دریا امیرپور
    1395-10-03 at 22:37
    پاسخ

    لطفا در مورد مشتری بالقوه هم مطلب بذارین

  73. هستی خمئینی
    1395-10-06 at 08:39
    پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون درباره مشتری بالقوه

  74. عبدالله خسروپناه
    1395-10-20 at 14:25
    پاسخ

    ذکاوتتون درمورد نوشتن مقاله در زمینه مشتری بالقوه بسیار هوشمندانه بود

  75. امیر حسین عارف نیا
    1395-10-21 at 19:46
    پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون درباره مشتری بالقوه

  76. پارسا اصفهانی
    1395-10-21 at 20:38
    پاسخ

    مقالات در قسمت مشتری بالقوه خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  77. السا اعتماد
    1395-10-21 at 20:38
    پاسخ

    لطفا به موضوع مشتری بالقوه هم توجه بیشتری کنید

  78. المیرا ذاکری
    1395-10-21 at 20:38
    پاسخ

    واقعا از خوندن مقاله مشتری بالقوه لذت بردم،دستتون درد نکنه

  79. پردیس سیف
    1395-10-22 at 16:32
    پاسخ

    چرا به حوزه مشتری بالقوه کمتر توجه کرده اید؟من به شدت به مطالبی با حوزه نیاز دارم

  80. شهره امانی جو
    1395-10-24 at 15:32
    پاسخ

    وای خدای من ، مقاله مشتری بالقوه بی نظیر بود

  81. رادین باهنر
    1395-10-26 at 13:53
    پاسخ

    حیف که زودتر از این با سایتتون اشنا نشدم :((( مرسی شما خیلی خوبین

  82. ژیلا عباسی
    1395-10-26 at 21:11
    پاسخ

    میشه مقاله با موضوعات مشتری بالقوه هم بذارید

  83. مهراد عقیلی
    1395-10-27 at 07:33
    پاسخ

    مقالتونو در مورد مشتری بالقوه خوندم فوق العاده بود

  84. محمد تقی عارف نیا
    1395-10-27 at 09:01
    پاسخ

    همه چیز عالی،خسته نباشین

  85. آرمین ستاری
    1395-10-27 at 09:01
    پاسخ

    توجه به حوزه مشتری بالقوه از مزیت های سایت شماست،تورو خدا همینجوری ادامه بدین

  86. پریچهر شبستری
    1395-10-27 at 09:17
    پاسخ

    مطلبتون درباره مشتری بالقوه رو خیلی دوست داشتم

  87. حامد معروف
    1395-10-29 at 06:08
    پاسخ

    لطفا به موضوع مشتری بالقوه هم توجه بیشتری کنید

  88. شهریار داودی
    1395-11-01 at 11:21
    پاسخ

    با تشکر از زحماتتون،مطالب مربوط به مشتری بالقوه فوق العاده بود

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.