برند اپل به ما در وفاداری مشتری و برندینگ چه چیزی یاد می‌دهد؟

وفاداری مشتری

وفاداری مشتری عنصر غیرقابل انکاری در موفقیت شما در کسب و کار است .همانطور که طرفداران فوتبال به شکلی غیرقابل باور در مورد تیم مورد علاقه خود بطور احساسی برخورد می‌کنند. اگر مشتریان شما هم چنان برخوردی با کسب‌وکار شما داشتند، خوب نبود؟ اگر در مورد محصول و برند شما به همه می‌گفتند و از آن دفاع می‌کردند!!!

همواره باید به خاطر داشته باشیم، هرچند سال‌های سال است که زندگی قبیله‌ای را ترک کرده‌ایم، اما هنوز همچنان در ذات و ریشه خود عادات قبیله‌ای داریم. همچنان یک علاقه ذاتی نسبت به تعلق داشتن به چیزی داریم. امروزه همواره سعی می‌کنیم تا از طریق کسب‌وکاری که خودمان را آن هماهنگ کرده‌ایم، هویتی برای خودمان ایجاد کنیم، خواه آن یک نام بزرگ یا یک فروشگاه یا کافه محلی باشد.

حس کیفیت در وفاداری مشتری بسیار موثر است

این چیزی است که بسیاری از برندهای بزرگ بخوبی آن را درک می‌کنند اما درعین‌حال بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر از آن کاملاً غافل هستند. ملل مختلف برای خودشان پرچمی را دارند تا مردم را در زیر آن با یکدیگر متحد کنند و به آنها هویت بدهند. لوگو برندها هم همانند پرچم برای آنها عمل می‌کنند، تا از طریق به اعضاء قبیله کمک کنند تا یکدیگر را بخوبی بشناسند و به اعضاء دیگر قبیله‌ها (طرفداران دیگر برندها) بگویند که به کجا تعلق دارند. اینکه نسبت به چه کسی و چه چیزی وفادار باشیم، به دیگران می‌گوید که “ما کی هستیم” و “معرف چه چیزی هستیم؟”

برندسازی همانند یک پرچم است. این پرچم به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا به دیگران اعلام کنند که از چه چیزی حمایت می‌کند. هر کسب‌وکاری بدون توجه به‌اندازه آن، باید پیامی مشخص و واضح برای خودش داشته باشد. از خودتان بپرسید: “برند من معرف چیست؟” برند قولی است به مصرف‌کننده – – قولی در رابطه باتجربه مورد انتظار. “از ما بخرید و در عوض این را دریافت کنید.”با قول دادن شما مشتریان را به‌سوی خودتان جذب می‌کنید، با عمل کردن به آن قول شما طرفداران وفادار برای خودتان درست می‌کنید.

تجربه اپل در وفاداری مشتری

آیا کمپین شرکت اپل تحت عنوان “I’m a Mac and I’m a PC” — “من یک کامپیوتر مکینتاش هستم و من یک کامپیوتر شخصی هستم” را به خاطر دارید؟– اگر ندیده اید، مجموعه این تبیلغات در ویدئو بالا برای شما قابل مشاهده است – – این کمپین در زمان خودش بسیار موفق بود، چرا که پیامی روشن و واضح را انتقال می‌داد و آن اینکه “از یک کامپیوتر خانگی (ویندوز) استفاده کنید و همواره منتظر محرومیت و ناامیدی باشید، از اپل استفاده کنید و رویای خودتان را بسازید. چیزی که در این رابطه خیلی اهمیت دارد، این است که اپل به قولی که تحت عنوان برند خودش به مصرف‌کننده داده بود را عملی کرده و به همین دلیل است که امروزه محصولات اپل به این شکل گسترده مورداستفاده هر قشری قرار دارد.

البته توجه به این موضوع هم کاملاً لازم و ضروری است که برند شما قادر به عمل کردن به قولی که می‌دهد باشد. در اینجا بخوبی می‌توانیم نکته‌ای را در برابر اپل از برند سامسونگ بیاموزیم و آن اینکه سامسونگ برای اینکه بتواند با اپل در حوزه تلفن‌های همراه رقابت کند، گوشی تلفن بزرگتری را به بازار عرضه کرد. برای چند ماه اینطور به نظر می‌رسید که این تاکتیک اثرگذار بوده و موفق شده است. اما پس از مدتی مشخص آن گروهی که از اپل روی گردانده و به سمت این گوشی رفته بودند، شروع به بازگشت به سمت اپل کرده‌اند. چرا؟ سیستمی که سامسونگ برای گوشی‌های خود انتخاب کرده خیلی پیچیده بود و مشتریان آن را به‌عنوان یک سیستم‌عامل کاربرپسند ندیده بودند.

مردم به‌صورت گسترده به گوشی‌های اپل اقبال نشان دادند و اپل هم از این فرصت بوجود آمده در بازار استفاده کرد و در مدت کوتاهی یک گوشی جدید را به بازار معرفی کرد. در حال حاضر بازهم اپل به رهبر این بازار تبدیل‌شده و همان‌طور که می‌بینید یک شرکت تنها بر ویژگی‌های محصول خود تمرکز کرد(سامسونگ)، در حالیکه دیگری بر روی تجربه و قبیله خودش تمرکز کرد(اپل) ؛ این همان وفاداری مشتری است.

برای اصل وفاداری مشتری همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که برندسازی بدون عمل به قول داده‌شده فقط و فقط یک دروغ است و موجب می‌شود که مردم پس از مدتی دلسرد شده و به سراغ چیز بهتری بروند، اما عمل کردن به قول داده‌شده مطمئناً موجب متمایز شدن و برجسته شدن برند شما می‌شود.

 

منبع:آی بازاریابی

مقالات مرتبط

بازار سیداسماعیل استارت آپ ها !

بازار سیداسماعیل استارت آپ ها !

استارت آپ ها مصداق بازارهایی هستند که از شیرمرغ تا جون آدمیزاد در آنها پیدا می شود ! از قدیم هر چیزی رو که میخواستیم و پیدا نمیکردیم، میگفتند : برو بازار سید اسماعیل یا سد اسمال ! در این بازار انواع و اقسام اجناس چه نو و چه کهنه پیدا می شد، اجناسی را

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی آژانس خلاقیت وبسیما، این مجموعه به عنوان برترین شرکت طراحی سایت ایران در سال ۹۵ برگزیده شد. بر اساس این گزارش، این مجموعه در جشنواره وب 94 هم از مجموعه نمونه کارهای خود، 7 وب سایت از جمله مازلو را در جشنواره شرکت داد که همگی آنها کاندید

نظرات ( 81 )
  1. ارکیده ضایطی
    1394-07-25 at 16:09
    پاسخ

    تصاویر انتخاب شده برای بخش وفاداری مشتری خیلی خوش آب و رنگن،خسته نباشین

    • شادی پناهی
      1394-07-28 at 12:40
      پاسخ

      ارکیده عزیز: مقاله مربوط به وفاداری مشتری از آن دسته از مقالاتی است که انتخاب تصویر مناسب برایش ضروریست تا رغبت خواندنش بیشتر شود.
      خوشحالم سبک تصاویر رو میپسندید…

  2. آدرین عباسپور
    1394-08-11 at 07:00
    پاسخ

    مقاله با مضمون وفاداری مشتری اگه دارین بذارید

  3. علی حجتی
    1394-09-02 at 07:57
    پاسخ

    من قسمت وفاداری مشتری خیلی دوست دارم

  4. سینا گنجی
    1394-09-03 at 07:37
    پاسخ

    موضوع وفاداری مشتری بسیار جذاب بود

  5. سوفیا عالی
    1394-09-04 at 12:38
    پاسخ

    حیف که زودتر از این با سایتتون اشنا نشدم :((( مرسی شما خیلی خوبین

  6. کاوه شیخ الاسلامی
    1394-09-22 at 11:20
    پاسخ

    پرداختن شما به حوزه وفاداری مشتری باعث شده تا هرروز به دیدن سایتتون عادت کنم

  7. شیرین عباس نژاد
    1394-11-12 at 14:25
    پاسخ

    مقاله مربوط به وفاداری مشتری به دوستان پیشنهاد میکنم

  8. سالار راسخ
    1394-11-19 at 20:32
    پاسخ

    خوبه که به کاربردی بودن مطالبتون توجه میکنید،لذت میبریم از دنبال کردنتون

  9. امیر حسین سیف
    1394-12-02 at 13:31
    پاسخ

    خدا قوت

  10. السا امیرزاده
    1394-12-04 at 06:21
    پاسخ

    مقالتونو در مورد وفاداری مشتری خوندم فوق العاده بود

  11. بردیا شاه حسینی
    1394-12-06 at 20:42
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  12. ثنا رضازاده
    1394-12-08 at 17:06
    پاسخ

    چطوری میتونم در زمینه وفاداری مشتری باهاتون همکاری کنم

  13. سودابه پیرحیاتی
    1394-12-08 at 17:09
    پاسخ

    موضوع وفاداری مشتری بسیار جذاب بود

  14. کامران آشوری
    1395-01-20 at 16:50
    پاسخ

    مررررررررررررررررسی :)))))))

  15. نسترن توکلی
    1395-01-22 at 07:00
    پاسخ

    مقاله وفاداری مشتری اگر نکات جزئی تری رو قید کنین بهتره

  16. الیکا پازوکی
    1395-02-28 at 19:42
    پاسخ

    مقاله در مورد وفاداری مشتری کم دارید لطفا بیشتر بذارین

  17. امیر حسین کلباسی
    1395-02-30 at 07:09
    پاسخ

    مقالتونو در مورد وفاداری مشتری خوندم فوق العاده بود

  18. حسین مرادخانی
    1395-03-01 at 16:57
    پاسخ

    من قسمت وفاداری مشتری خیلی دوست دارم

  19. امیر علیپور
    1395-03-13 at 17:23
    پاسخ

    لطف میکنین اگر تعداد مقالات درباره وفاداری مشتری رو بیشتر کنین

  20. مانی عباس زاده
    1395-03-24 at 12:21
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  21. پرگل دستغیب
    1395-03-29 at 05:25
    پاسخ

    مطالب شما در زمینه وفاداری مشتری کارآمد بود خیلی توی کارم ازش استفاده کردم

  22. پیمانه مرادخانی
    1395-03-29 at 07:34
    پاسخ

    توجه به حوزه وفاداری مشتری از مزیت های سایت شماست،تورو خدا همینجوری ادامه بدین

  23. نیما توسلی
    1395-05-06 at 07:38
    پاسخ

    مررررررررررررررررسی :)))))))

  24. بهزاد جهانی
    1395-05-27 at 16:04
    پاسخ

    تصاویر انتخاب شده برای بخش وفاداری مشتری خیلی خوش آب و رنگن،خسته نباشین

  25. علی دهقان
    1395-06-24 at 08:27
    پاسخ

    کارتون بیسته بیسته ;)))))))

  26. سحر روحانی
    1395-07-18 at 15:57
    پاسخ

    حیف که زودتر از این با سایتتون اشنا نشدم :((( مرسی شما خیلی خوبین

  27. ژیلا عالی
    1395-08-25 at 19:37
    پاسخ

    گلچین مقالاتتون درباره وفاداری مشتری خیلی مفیدن،مرسی از اینکه انقدر دقت به خرج میدین و مقالات رو گزینش میکنین

  28. پریچهر شاه حسینی
    1395-08-27 at 05:06
    پاسخ

    مقالتونو در مورد وفاداری مشتری خوندم فوق العاده بود

  29. شهرزاد رضازاده
    1395-08-28 at 18:31
    پاسخ

    ما حامی شما هستیم،همینطور قوی برید جلو

  30. رضا کرمانی
    1395-08-28 at 19:21
    پاسخ

    موضوع وفاداری مشتری رو خیلی قشنگ شفاف سازی کردین،سپاس

  31. ثنا فنایی
    1395-08-28 at 19:21
    پاسخ

    مقالات وفاداری مشتری خیلی کاربردین،دوستان حتما بخونید

  32. حسین آریان پور
    1395-08-29 at 06:25
    پاسخ

    دوستان عزیز مقاله وفاداری مشتری بهتون پیشنهاد میدم،ازدست ندید

  33. تارا علیخانی
    1395-09-06 at 07:19
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  34. دیبا میلادی
    1395-09-09 at 05:30
    پاسخ

    ما حامی شما هستیم،همینطور قوی برید جلو

  35. بابک حقانی
    1395-09-19 at 08:30
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  36. مازیار امیرپور
    1395-09-27 at 17:49
    پاسخ

    مرسی که محتوای خوب واسمون آماده میکنین

  37. عرشیا فروتن
    1395-10-28 at 05:51
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  38. فرهاد شریف
    1395-11-08 at 10:23
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  39. خسرو اصفهانی
    1395-11-29 at 18:24
    پاسخ

    میشه مطالبی با موضوعات وفاداری مشتری براتون ارسال کنیم واسه همکاری؟

  40. کامران بهشتی
    1395-11-29 at 18:24
    پاسخ

    حیف که زودتر از این با سایتتون اشنا نشدم :((( مرسی شما خیلی خوبین

  41. سوفیا خدایی
    1395-12-03 at 10:11
    پاسخ

    موضوع وفاداری مشتری رو خیلی قشنگ شفاف سازی کردین،سپاس

  42. مجتبی عالی
    1395-12-06 at 17:28
    پاسخ

    پرداختن شما به حوزه وفاداری مشتری باعث شده تا هرروز به دیدن سایتتون عادت کنم

  43. کتایون شبستری
    1395-12-10 at 08:34
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  44. بهنوش ایمانی
    1395-12-19 at 16:53
    پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون درباره وفاداری مشتری

  45. رامش حقانی
    1395-12-24 at 09:21
    پاسخ

    مقاله وفاداری مشتری نکات کاربردی فراوانی داشت

  46. پروانه مقدمی
    1395-12-24 at 09:25
    پاسخ

    مطالبتون در مورد وفاداری مشتری خیلی مفید بود

  47. شروین چنگیزی
    1396-01-07 at 18:37
    پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون درباره وفاداری مشتری

  48. اکبر عبدالملکی
    1396-01-07 at 18:37
    پاسخ

    لطفا به موضوع وفاداری مشتری هم توجه بیشتری کنید

  49. نسترن صانعی
    1396-01-12 at 17:12
    پاسخ

    همینجورادامه بدین کارتون عالیه

  50. سهیل قهرمانی
    1396-01-13 at 18:59
    پاسخ

    موضوع وفاداری مشتری رو خیلی قشنگ شفاف سازی کردین،سپاس

  51. سارا سیف زاده
    1396-01-24 at 17:44
    پاسخ

    مقالات در قسمت وفاداری مشتری خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  52. پریچهر شادمند
    1396-01-26 at 19:36
    پاسخ

    تصاویر انتخاب شده برای بخش وفاداری مشتری خیلی خوش آب و رنگن،خسته نباشین

  53. تیبا رضاپور
    1396-01-27 at 06:29
    پاسخ

    خیلی به کارم اومد این مطلبتون،مرسی

  54. به گل طالب زاده
    1396-01-31 at 10:21
    پاسخ

    مرسی که محتوای خوب واسمون آماده میکنین

  55. احسان حسابی
    1396-02-01 at 16:20
    پاسخ

    با تشکر از زحماتتون،مطالب مربوط به وفاداری مشتری فوق العاده بود

  56. سوزان صدر
    1396-02-02 at 10:32
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  57. آرام کریمی
    1396-02-10 at 11:56
    پاسخ

    like دارین زیاااااااد

  58. سارا عبدالملکی
    1396-02-11 at 04:36
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  59. ژیلا توفیق
    1396-02-14 at 08:48
    پاسخ

    لطفا یک مقاله راجع به وفاداری مشتری بذارید

  60. شهناز تبریزی
    1396-02-14 at 08:48
    پاسخ

    مررررررررررررررررسی :)))))))

  61. تارا جهانی
    1396-02-14 at 10:28
    پاسخ

    مقاله مربوط به وفاداری مشتری به دوستان پیشنهاد میکنم

  62. اصغر کرمانی
    1396-02-14 at 10:38
    پاسخ

    چرا به حوزه وفاداری مشتری کمتر توجه کرده اید؟من به شدت به مطالبی با حوزه نیاز دارم

  63. امیرعلی کردبچه
    1396-02-14 at 10:38
    پاسخ

    پست شما با عنوان وفاداری مشتری برام خیلی جذاب بود ، مچکرم

  64. اصغر آریان پور
    1396-02-20 at 06:12
    پاسخ

    like دارین زیاااااااد

  65. هستی قهرمانیان
    1396-02-31 at 17:11
    پاسخ

    مرسی مقاله وفاداری مشتری خلاقانه مطرح شده :)))

  66. سینا امیرپور
    1396-03-03 at 18:37
    پاسخ

    دوستان عزیز مقاله وفاداری مشتری بهتون پیشنهاد میدم،ازدست ندید

  67. فرهاد خدایی
    1396-03-04 at 05:23
    پاسخ

    مطالبتون در مورد وفاداری مشتری خیلی مفید بود

  68. بهزاد حکیمی
    1396-03-06 at 11:49
    پاسخ

    مقاله در مورد وفاداری مشتری کم دارید لطفا بیشتر بذارین

  69. شهناز فنایی
    1396-03-13 at 11:18
    پاسخ

    پشتکار و تلاشتون قابل ستایش هستش،لطفا در مورد وفاداری مشتری مقالات بیشتری بذارید

  70. سبا ضایطی
    1396-03-18 at 04:27
    پاسخ

    مرسی مقاله وفاداری مشتری خلاقانه مطرح شده :)))

  71. آریا توفیق
    1396-03-19 at 13:03
    پاسخ

    مدتها دنبال مقاله ای خوب در حوزه وفاداری مشتری میگشتم،ممنون به دردم خورد

  72. شبنم هدایتی
    1396-03-23 at 13:45
    پاسخ

    انتخاب مقالات در باب وفاداری مشتری کارسختیه،بهتون تبریک میگم خوب از پسش براومدین

  73. مهراد سیف
    1396-05-07 at 04:00
    پاسخ

    مقاله مربوط به وفاداری مشتری به دوستان پیشنهاد میکنم

  74. روشنا بهشتی
    1396-05-07 at 04:03
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  75. دیبا غضنفری
    1396-05-07 at 04:09
    پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون درباره وفاداری مشتری

  76. مهران فتاهی
    1396-05-18 at 07:11
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  77. بهرام هاشمیان
    1396-05-23 at 03:17
    پاسخ

    ممنونم که به موضوع وفاداری مشتری پرداختید خیلی مفید بود

  78. پرهام علی پور
    1396-05-31 at 16:53
    پاسخ

    پشتکار و تلاشتون قابل ستایش هستش،لطفا در مورد وفاداری مشتری مقالات بیشتری بذارید

  79. آدرین عارف
    1396-06-19 at 18:39
    پاسخ

    من قسمت وفاداری مشتری خیلی دوست دارم

  80. ثنا عباس زاده
    1396-07-18 at 05:42
    پاسخ

    آفررررررین داره کارتون

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.