ویژگی تیم پشتیبانی موفق در روابط عمومی چیست؟

تیم پشتیبانی موفق

برای دانستن ویژگی تیم پشتیبانی موفق باید در ابتدا یاذآوری نمود باتوجه به اینکه مدتی است سیستم پشتیبانی کسب‌وکارهای ما وارد مرحله جدیدی شده و دیگر تماس‌های تلفنی به اندازه کافی پاسخگو مشتریان انبوه و بالقوه ما نیستند، رسانه‌های اجتماعی و سیستم های Live Chat ازابزارهایی هستند که توانسته‌ اند در این بین به کسب‌ و کار ها کمک کنند و باعث شوند تا مخاطبان راحت‌تر پیام خود را به شما برسانند.

رسانه‌های اجتماعی این امکان را به شما می‌ دهند که با کاربران خود بیشتر در تعامل باشید

و همچنین متوجه شوید که با مشکلاتی در استفاده از محصولات و خدمات شما روبه‌رو هستند. از طرفی فوروم ها هم همین امکانات را در قالبی دیگر در اختیار شما می‌گذارند و فضای باز این ابزارهای ارتباطی سبب شده که ارتباطات بهینه شده و کیفیت لازم ایجاد گردد.
در این مطلب ما قصد داریم به نکته‌هایی بپردازیم که به شما کمک می‌کنند تا یک پشتیبانی موفق داشته باشید:

1- تیم پشتیبانی موفق باید برای کاربرانش مفید باشد: یکی از مواردی که در امور ارتباط با مشتری به راحتی فراموش می‌شود همین اصل مفید بودن است. در دسترس بودن به این معنی نیست که مفید هم هستید و جواب دادن به تلفن ها، تازه اول راه پشتیبانی است. گروه پشتیبانی باید بتواند دریابد که چه قدر برای مراجعه‌کنندگانش مفید بوده و تا چه حدی مشکلاتشان را حل کرده است.

تصویر داخلی مطلب

2- تیم پشتیبانی موفق باید صادق باشد: گروه پشتیبانی در هر ارتباط و تماسی باید با نهایت صداقت برخورد کرده و نباید برای پیشبرد اهداف خود مخاطبشان را گمراه کند. گاهی اوقات پاسخ “نه” به سوالاتی که در مورد آنها چیزی نمی‌دانید، بهتر از این است که اطلاعات غلطی به کاربرانتان انتقال دهید

3-تیم پشتیبانی موفق باید کاربران خود را سوپرایز کند : شما می‌توانید امکاناتی جانبی و یا هدایایی کوچک به کاریران خود اهدا کرده و به صورت ناگهانی، در حین مکالمات خود به کاربرتان بگویید که هدیه‌ای به او اختصاص یافته است و یا از امکاناتی جدید بهرمند خواهد شد. این عمل سبب افزایش میزان وفاداری مخاطبان شما شده و باعث می‌شود که یک بازخورد خوب، از شما در ذهن او شکل گیرد.

4-تیم پشتیبانی موفق باید کارشناسانه عمل کند: هر تعاملی که برای پشتیبانی با مشتری صورت می‌گیرد، فرصتی است برای گروه پشتیبانی تا با برخود دوستانه رضایت مشتری را جلب کنند. هر فردی که وظیفه پشتیبانی مشتریان را بر عهده دارد و یا سرویس چت همزمان را کنترل می‌کند باید از آخرین اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات مطلع باشد تا به درستی مشتریان را راهنمایی کند. در حقیقت پشتیبانی حکم منبع اطلاعاتی را دارد که باید به صورت کارشناسانه اطلاعات را به مشتریان ارائه دهد.

5- تیم پشتیبانی موفق باید سادگی را حفظ کند: همه بخش‌های وب‌سایت شما باید در راستای خدمت‌رسانی به مشتریان طراحی شده باشد. هر چه قدر میزان کاربر پسندی وب‌سایت شما کم باشد، به همان نسبت میزان رضایت مشتری هم کاهش خواهد یافت. از اینکه اطلاعات مربوط به محصول، ارسال محصول و مسائل امنیتی در دسترس کاربر خواهد بود اطمینان حاصل کنید. ولی از همه مهمتر، باید همیشه وب‎‌سایت خود را بروز نگه دارید تا همه چیز به درستی منعکس شود و ناهماهنگی محتوایی میان آنچه که در ارتباطات عنوان می‌کنید و در سایتتان قرار دارد، وجود نداشته باشد.

6-تیم پشتیبانی موفق باید به آسانی محصول و یا خدمات خود را از مشتریان ناراضی پس بگیرد: بر اساس یک بررسی که روی چندین شرکت شناخته شده صورت گرفته، هنگامی که از مشتریان ناراضی محصولات خریداری شده توسط آنها پس گرفته می‌شود، میزان رضایتشان افزایش یافته و حتی گاهی دوباره منجربه مراجعه آنها می‌گردد. البته این مهم در صورتی قایل انجام است که امکان پس گرفتن آن محصول وجود داشته باشد.

با رعایت این شش نکته می‌توانید میزان وفاداری مشتریان خود را افزایش داده و به آنها نشان دهید که به فکر آنها هستید.

 

منبع:آی بازاریابی

مقالات مرتبط

اصول موفقیت در کسب و کار

اصول موفقیت در کسب و کار

میخواهم در کسب و کار موفق شوم! کسب و کار همانند سایر امور زندگی اصولی دارد که باید در یک فرایند تدریجی آموخته شود . بدین منظور باید فرهنگی در جامعه بوجود بیاید که افراد علاوه بر داشتن مهارتهای اصلی  مهارتهای کسب و کار نیز داشته باشند. یعنی شخص در مواجهه با محصولات »نگاه کسب

صفات یک رهبر (قسمت سوم )

صفات یک رهبر (قسمت سوم )

.1چه دلیلی باعث می شود که مردم بخواهند از یک رهبر پیروی کنند ؟ .2چرا مردم از یک رهبر با اکراه اطاعت می کنند ؛ در حالیکه با شور و اشتیاق آنچه در توان دارند را به کار می برند تا از رهبر دیگری پیروی کنند ؟ پاسخ به این پرسش ها در خصوصیات منحصر

نظرات ( 30 )
  1. عادل فنایی
    1394-09-01 at 21:16
    پاسخ

    میشه مطالبی با موضوعات تیم پشتیبانی موفق براتون ارسال کنیم واسه همکاری؟

    • شادی پناهی
      1394-09-02 at 06:35
      پاسخ

      آقای فنایی عزیز:خوشحال میشم نمونه هایی رو ارسال کنید تا بررسی کنم.مرسی از توجهتون

  2. ایلیا کریمی
    1394-09-08 at 07:27
    پاسخ

    تعداد مقالات در حوزه تیم پشتیبانی موفق رو بیشتر کنید

    • شادی پناهی
      1394-09-08 at 08:39
      پاسخ

      ایلیای عزیز حتما،به زودی تعداد مقالات با حوزه پشتیبانی و روابط عمومی را بیشتر میکنیم.

  3. طاها خرم آبادی
    1394-10-17 at 07:26
    پاسخ

    مقالات تیم پشتیبانی موفق خیلی کاربردین،دوستان حتما بخونید

  4. پریسا پناهیان
    1394-11-11 at 14:14
    پاسخ

    موضوع تیم پشتیبانی موفق رو خیلی قشنگ شفاف سازی کردین،سپاس

  5. محمد علی کلباسی
    1394-11-11 at 14:14
    پاسخ

    مقالات در قسمت تیم پشتیبانی موفق خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  6. سبا دهقان
    1394-11-13 at 05:33
    پاسخ

    من قسمت تیم پشتیبانی موفق خیلی دوست دارم

  7. شیما قانعی
    1394-11-29 at 11:17
    پاسخ

    خیلی به کارم اومد این مطلبتون،مرسی

  8. بهسا هدایتی
    1394-11-29 at 11:19
    پاسخ

    چرا به حوزه تیم پشتیبانی موفق کمتر توجه کرده اید؟من به شدت به مطالبی با حوزه نیاز دارم

  9. روجا اصفهانی
    1394-11-29 at 11:19
    پاسخ

    ذکاوتتون درمورد نوشتن مقاله در زمینه تیم پشتیبانی موفق بسیار هوشمندانه بود

  10. محمد امین پیرحیاتی
    1394-12-01 at 21:22
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  11. شبنم شریف
    1394-12-06 at 10:20
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  12. بابک اصفهانی
    1395-01-02 at 13:04
    پاسخ

    همه چیز عالی،خسته نباشین

  13. ساسان امینی
    1395-01-08 at 03:47
    پاسخ

    درست همون چیزی که مدتها دنبالش بودم ;))) ;))) ;)))

  14. شکیبا طباطبائی
    1395-01-10 at 06:32
    پاسخ

    مرسی که انقدر خوب به موضوع تیم پشتیبانی موفق پرداختید

  15. آریا علینژاد
    1395-01-10 at 06:39
    پاسخ

    مقاله با مضمون تیم پشتیبانی موفق اگه دارین بذارید

  16. جهانگیر دانایی فرد
    1395-02-19 at 05:10
    پاسخ

    میشه مقاله با موضوعات تیم پشتیبانی موفق هم بذارید

  17. بهرام نیشابوری
    1395-02-25 at 11:18
    پاسخ

    گلچین مقالاتتون درباره تیم پشتیبانی موفق خیلی مفیدن،مرسی از اینکه انقدر دقت به خرج میدین و مقالات رو گزینش میکنین

  18. ژانیا بختیاری
    1395-02-31 at 15:32
    پاسخ

    چرا به حوزه تیم پشتیبانی موفق کمتر توجه کرده اید؟من به شدت به مطالبی با حوزه نیاز دارم

  19. پارمیس شریفیان
    1395-04-19 at 09:23
    پاسخ

    عنوان مقاله ها در قسمت تیم پشتیبانی موفق خیلی باحالن

  20. افسون دهقان
    1395-04-23 at 04:34
    پاسخ

    مقاله تیم پشتیبانی موفق نکات کاربردی فراوانی داشت

  21. سبا تهرانی
    1395-07-01 at 16:27
    پاسخ

    کارتون بیسته بیسته ;)))))))

  22. ارسان خاتمی
    1395-07-14 at 13:12
    پاسخ

    مقاله تیم پشتیبانی موفق اگر نکات جزئی تری رو قید کنین بهتره

  23. بابک لنکرانی
    1395-08-18 at 08:14
    پاسخ

    مقاله با مضمون تیم پشتیبانی موفق اگه دارین بذارید

  24. بهاران کیانمهر
    1395-08-20 at 06:35
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  25. پروین هاشم زاده
    1395-08-23 at 14:19
    پاسخ

    من قسمت تیم پشتیبانی موفق خیلی دوست دارم

  26. زهره شاه حسینی
    1395-09-15 at 06:00
    پاسخ

    تعداد مقالات در حوزه تیم پشتیبانی موفق رو بیشتر کنید

  27. بنیامین دهقان
    1395-10-05 at 13:57
    پاسخ

    توجه به حوزه تیم پشتیبانی موفق از مزیت های سایت شماست،تورو خدا همینجوری ادامه بدین

  28. شاداب جعفری
    1395-10-29 at 17:04
    پاسخ

    مقالات مرتبط با موضوع تیم پشتیبانی موفق بسیار جذاب بود ، خیلی خوشم اومد

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.