دلیل اهمیت پیدا کردن بازار جدید برای کالاهای قدیمی

بازار جدید

new-market-imporatnce

یافتن مشتری و پیدا کردن بازارجدید برای محصولات و خدمات جدید فرایندی به نسبت طولانی و زمان‌بر است، خصوصاً اگر این کالاها دارای یک برند قوی نباشند. اما زمانی که به این مهم دست پیدا می‌کنند، به هر کاری دست می‌زنند تا پس از مدتی این بازار را از دست ندهند.

به همین دلیل است که داشتن برنامه و استراتژی برای آینده بازار از اهمیت محصول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خصوصاً در قسمت معرفی و شناخته‌شده محصول در بازار انتخاب‌شده. شاید موضوع ساده‌ای به نظر برسد، اما با بررسی کوتاه متوجه می‌شوید که موضوعی است که بسیاری از مدیران حوزه فروش و بازاریابی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

newmarketsmewpossibilities

تمرکز بر یافتن بازارهای ثانویه

جستجو برای یافتن بازارهای ثانویه برای محصول خودتان روشی خوب و مطمئن برای محکم کردن موقعیت کسب شده فعلی شما می‌باشد. خصوصاً اگر از جانب عواملی ازجمله رقبای مختلف در بازار اولیه خود تهدیدهایی را متوجه خود بدانید.

هر محصولی دارای یک دوره عمر گریزناپذیر می‌باشد: شروع کند و آهسته، سرعت گرفتن، رسیدن به قله و شناخته شدن، آهسته سرازیر شدن از قله و گاهی بطور کل حذف شدن از این چرخه. به همین دلیل است که اغلب شرکت‌های بزرگ دنیا یا در پی ایجاد یک نوآوری یا تغییر حتی کوچک در محصولات فعلی و تعریف یک چرخه عمر جدید برای محصول خود یا حتی عرضه و معرفی محصول خود در یک بازار هدف جدید می‌باشند.

در اینجا یادآوری این نکته مهم است که پیدا کردن یک بازار جدید آنقدر هم تصور می‌کنید کار سختی نیست، به عبارتی می‌توان گفت این کار به‌آسانی بازطراحی بسته‌بندی فعلی محصول است. مثلاً می‌توان در حوزه تولید مواد غذایی و شیرینی‌های مختلف با استفاده از رنگ‌های مختلف و نوشته‌ها و تصاویر درج‌شده بر روی بسته‌بندی یک محصول ثابت و مشترک را به دو گروه مختلف بزرگسالان و کودکان عرضه کرد.

near future

چطور باید شروع کنیم؟

هیچ‌وقت برای جستجو جهت یافتن بازارهای جدید یا ایجاد تغییر در بسته‌بندی محصولات زود نیست. در ادامه پنج گام برای انجام این کار را معرفی کرده‌ام:

1- از قبل برنامه‌ریزی کنید:

زمانی که در مرحله معرفی محصول هستید باید به فکر بازارهای ثانویه خودتان هم برای آینده باشید و بدانید که در آینده قصد گسترش فعالیت‌های خودتان را دارید و آن را در استراتژی بازار خودتان لحاظ کنید.

2- بازار ثانویه خود را تعریف کنید:

یک بازار ثانویه می‌تواند بطور خاص یک گروه سنی جدید باشد یا حتی یک افق کاملاً جدید در آن دیده شود. در این رابطه می‌توانید از چشم‌انداز و رسالت تعریف‌شده در ابتدا و همچنین اطلاعات حاصل از تحقیقات بازار خود استفاده کنید تا حرکت‌های آینده کسب‌وکار خود را بخوبی هدایت کنید.

3- قبل شروع به دویدن، ابتدا آهسته قدم بزنید:

یک برنامه زمانی برای استارت استراتژی خود تعیین کنید و به‌تدریج کارها را جلو ببرید. سعی نکنید هر چیزی از ابتدا یکباره پیش ببرید. ابتدا صبر کنید تا بطور کامل و مؤثر قبل از وارد شدن به بازار ثانویه در بازار اولیه خود نفوذ کنید.

4- بازاریابی خود را مجدداً تعریف کنید:

همواره آمادگی داشته باشید که در زمان شروع به فعالیت در بازار ثانویه قادر به ایجاد تغییرات در استراتژی بازاریابی خود باشید، اما به تغییرات خیلی بزرگ و گسترده دست نزنید؛ چرا که همچنان باید در بازار اولیه خودتان از جذابیت کافی برخوردار باشید. پیدا کردن یک بازار جدید برای مجموعه‌ای که تیم بازاریابی بزرگی در اختیار ندارد، کار خیلی ساده‌ای نیست؛ اما وارد شدن درآمدهای حاصل از بازار جدید می‌تواند تا حدود زیادی از هزینه‌های بالای شما بکاهد.

5- متمرکز باقی بمانید:

همواره به یاد داشته باشید که بازار اولیه و فعلی شما هسته اصلی کسب‌وکار شماست، هرگز آن را ابدی فرض نکنید و هیچ‌وقت هم آن را نادیده نگیرید. بازار ثانویه شما هم همیشه همان بازار ثانویه است. بهترین را برای عدم بی‌توجه شدن به بازار اولیه، گوش دادن به مشتریان و تقاضای آنها، پیگیری معیارها و اطلاعات بازار و فروش و استفاده از بازخوردهای حاصل می‌باشد. بهترین راه اختصاص دو تیم بازاریابی مجزا به هر یک از این دو بازار می‌باشد تا نتایج بهتری از هر دو بگیرید.

در مجموع توجه کنید که کسب این موفقیت عدم راضی شدن و کفایت کردن به نتایج کوتاه‌مدت است که می‌تواند به رشد و بدست آوردن یک بازار جدید منجر شود.

 

منبع:آی بازاریابی

مقالات مرتبط

بازاریابی به سبک دست فروشان

بازاریابی به سبک دست فروشان

همه ما روزانه مشغول عرضه محصولات یا خدمات خود به دیگران هستیم و برای معرفی و تبلیغ آنها تلاش فراوانی میکنیم.دست فروشان نیزاز این قاعده مستثنی نیستند و چه بسا خیلی بهتر و حرفه ای تر این کار را انجام میدهند و در مدت زمان کمتر از 1دقیقه شما را بی انکه تصمیمی به خرید

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ و بازاریابی به مناسبت یلدا یلدا به بهانه بلندترین شب سال،به فرصتی مناسب برای بازاریابی و برندینگ تبدیل گشته است، به طوری که شما خواهید دید بیشتر شرکت های خصوصی در تکاپوی و تهیه و تدارک بسته های تبلیغاتی برای مشتریان و شرکای تجاری خود هستند، اگر کمی دوراندیش بوده باشند از یکی دو

نظرات ( 31 )
  1. ستایش خدایی
    1394-08-27 at 18:57
    پاسخ

    مرسی که محتوای خوب واسمون آماده میکنین

  2. احسان امیریان
    1394-08-28 at 11:26
    پاسخ

    تصاویر انتخاب شده برای بخش بازار جدید خیلی خوش آب و رنگن،خسته نباشین

  3. امیر امینپور
    1394-10-17 at 20:35
    پاسخ

    خدا قوت

  4. احسان داور
    1394-11-17 at 12:26
    پاسخ

    پشتکار و تلاشتون قابل ستایش هستش،لطفا در مورد بازار جدید مقالات بیشتری بذارید

  5. چکاوک خیابانی
    1394-11-29 at 07:12
    پاسخ

    لطفا به موضوع بازار جدید هم توجه بیشتری کنید

  6. بردیا لنکرانی
    1394-12-08 at 14:10
    پاسخ

    آفررررررین داره کارتون

  7. رها فنایی
    1395-03-05 at 14:47
    پاسخ

    مقالات مرتبط با موضوع بازار جدید بسیار جذاب بود ، خیلی خوشم اومد

  8. میلاد خداپناهی
    1395-03-06 at 07:50
    پاسخ

    همینجورادامه بدین کارتون عالیه

  9. بهرام خاتمی
    1395-03-06 at 07:53
    پاسخ

    مدتها دنبال مقاله ای خوب در حوزه بازار جدید میگشتم،ممنون به دردم خورد

  10. بهسا میرباقری
    1395-03-26 at 12:41
    پاسخ

    نکات کلیدی بازار جدید رو اگه به اشتراک بذارین ممنون میشم

  11. ثنا شیرمحمدی
    1395-03-31 at 05:59
    پاسخ

    من قسمت بازار جدید خیلی دوست دارم

  12. اکبر عباسی
    1395-04-16 at 15:56
    پاسخ

    مرسی مقاله بازار جدید خلاقانه مطرح شده :)))

  13. محمد رضا سبزواری
    1395-05-06 at 03:10
    پاسخ

    مرسی که محتوای خوب واسمون آماده میکنین

  14. کوروش داور
    1395-05-06 at 03:59
    پاسخ

    مقالتونو در مورد بازار جدید خوندم فوق العاده بود

  15. پیمانه راسخ
    1395-05-07 at 10:10
    پاسخ

    لطفا به موضوع بازار جدید هم توجه بیشتری کنید

  16. ارشا شاملو
    1395-05-21 at 12:25
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  17. پوران شریف
    1395-05-29 at 21:31
    پاسخ

    وای خدای من ، مقاله بازار جدید بی نظیر بود

  18. میلاد صدیقی
    1395-06-17 at 16:22
    پاسخ

    ممنونم که به موضوع بازار جدید پرداختید خیلی مفید بود

  19. فرهام زهرایی
    1395-06-27 at 21:12
    پاسخ

    بینطیر و بی رقیب

  20. الیکا جنتی
    1395-06-30 at 13:41
    پاسخ

    درست همون چیزی که مدتها دنبالش بودم ;))) ;))) ;)))

  21. رهام گنجی
    1395-06-30 at 13:43
    پاسخ

    مقاله با مضمون بازار جدید اگه دارین بذارید

  22. سهیل طالب زاده
    1395-07-03 at 15:18
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  23. دریا علینژاد
    1395-07-05 at 10:34
    پاسخ

    مطلب داخل سایت در مورد خیلی هوشمندانه نوشته شده

  24. سوگند هاشمیان
    1395-08-25 at 18:55
    پاسخ

    مدتها دنبال مقاله ای خوب در حوزه بازار جدید میگشتم،ممنون به دردم خورد

  25. سیروان رستمی
    1395-09-09 at 07:59
    پاسخ

    چطوری میتونم در زمینه بازار جدید باهاتون همکاری کنم

  26. آریا حسین پور
    1395-09-12 at 07:39
    پاسخ

    دستتون درد نکنه خیلی سایت مفیدی دارین

  27. پرهام باهنر
    1395-09-18 at 09:35
    پاسخ

    مطالبتون در مورد بازار جدید خیلی مفید بود

  28. ارسان امیری
    1395-09-20 at 08:36
    پاسخ

    پشتکار و تلاشتون قابل ستایش هستش،لطفا در مورد بازار جدید مقالات بیشتری بذارید

  29. مهدی مقدم
    1395-10-21 at 11:14
    پاسخ

    مطالب شما در زمینه بازار جدید کارآمد بود خیلی توی کارم ازش استفاده کردم

  30. ثنا محمدزاده
    1395-10-21 at 12:49
    پاسخ

    لطفا یک مقاله راجع به بازار جدید بذارید

  31. افرا آشوری
    1395-10-26 at 08:04
    پاسخ

    موضوع بازار جدید بسیار جذاب بود

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.