چگونه بازاریابی محتوایی بهتری داشته باشیم ؟!؟

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی

images(32)lean-content-marketing-thumbnailبازاریابی محتوایی یک تکنیک بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوایی مرتبط و ارزشمند است به منظور جذب، به دست آوردن مخاطب وایجاد تعاملی تعریف شده و قابل فهم با آنها، که با هدف جذب مشتری و در نهایت سودآوری انجام می گیرد. هدف بازاریابی محتوا جذب و حفظ مشتری به وسیله ی ایجاد وانتقال مداوم مطالب مرتبط و ارزشمند با قصد تغییر و یا بهبود رفتار مصرف کننده است.
بازاریابی محتوا یک فرایند مداوم است که به بهترین وجه استراتژی های بازاریابی را یکپارچه می کند، و تمرکز آن در مالکیت رسانه ها است نه اجاره ی آنها.
اساساً بازاریابی محتوا هنر برقراری ارتباط با مشتریان است بدون اینکه کالایی به آنها فروخته شود. بازاریابی محتوا، یک بازاریابی بدون توقف است. در بازاریابی محتوا به جای عرضه تهاجمی محصولات یا خدمات، اطلاعات را به خریداران خود عرضه می کنید و در واقع آنها را هوشمندتر و داناتر می‌سازید. ماهیت استراتژی محتوایی باور این است که اگر به خریداران اطلاعات منسجم، مداوم و ارزشمند ارائه کنیم، در نهایت آنها با انتخاب محصول ما و وفاداری، به ما پاداش خواهند داد. در ادامه می توانید مطالب بیشتری را در مورد بازاریابی محتوایی مطالعه نمایید. تمرکز در بازاریابی محتواییدر میان این‌همه شبکه‌های اجتماعی گسترده و کانال‌های ارتباطی مجازی زیاد اصلاً جای تعجب نیست که شما گیج شوید و ندانید کدام شیوه بهتر است. برای شروع کافی است روی دو، سه گزینه متمرکز شوید و مطمئن شوید محتوای مطالبتان مرتبط با محصولات یا خدماتتان است.
صحت اطلاعات در بازاریابی محتوایی

همیشه به یاد داشته باشید: اعتبار مشتری را جذب می‌کند و صحت اطلاعات داده‌شده آن‌ها را حفظ می‌کند. این مطلب به‌خصوص برای شرکت‌هایی که برند آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی مطرح است و به‌عنوان اسپانسر عمل می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.

کیفیت محتوا در بازاریابی محتوایی

مطمئناً برایتان پیش‌آمده است که با کلیک روی لینکی جهت اشتراک و باز شدن صفحات تبلیغی، متوجه شده باشید هر شیر مطلب هزینه آن را تأمین می‌کند. به یاد داشته باشید این کار به‌سرعت موجب کاهش مخاطبانتان می‌شود. بهتر است در ابتدا تنها روی کیفیت مطالب و به اشتراک‌گذاری محتوای آن متمرکز شوید.

زمان‌سنجی در بازاریابی محتوایی

زمان مناسب در بازاریابی محتوا مهم‌ترین اصل است. زمان مناسب اشاره به‌روز خاصی در هفته ندارد بلکه لینک به‌موقع مطلب با اخبار روز و مرتبط با کسب‌وکارتان است. این کار نشان‌دهنده‌ی آن است که شما به حیطه‌ی خود کاملاً تسلط دارید و مخاطبان شما را مثل چشم و گوش خود می‌پندارند.

هدف سازی در بازاریابی محتوایی

اینکه در کدام‌یک از شبکه‌های اجتماعی مطلب می‌گذارید بسیار مهم است و باید به قواعد آن آشنا باشید. هرچند که این شبکه‌ها از بسیاری جهات شبیه هم هستند. برای مثال استفاده از هشتگ امری ضروری در مورد محتواست اما هشتگ در لینکداین کاربرد ندارد پس برای مشخص کردن مطلبتان از راه دیگری استفاده کنید حتی می‌توانید تا حدودی در تیتر و محتوا دست ببرید.

اشتراک‌گذاری در بازاریابی محتوایی

بعد از خلق یک محتوای باکیفیت شما با دسته‌ای از مخاطبان روبرو هستید. اما برای افزایش تعداد مخاطبانتان باید دست‌به‌کار شوید. مطلبتان را در شبکه‌های مختلف بگذارید، تکرارش کنید و در گروه‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

اختصار در بازاریابی محتوایی

در ارتباطات هر چیزی طول مشخصی دارد:
۱۰۰ کاراکتر برای توئیت، کمتر از ۴۰ کاراکتر بری یک پست فیس‌بوکی، تیتر ۶ کلمه‌ای، حدود ۱۶۰۰ کلمه (نه بیشتر) برای یک پست وبلاگی.
سعی کنید در محتوای بازاریابی خود این نکات را رعایت کنید.

تکرار منظم در بازاریابی محتوایی

ایجاد ارتباط بین برند و مخاطبان شما نیازمند ارتباطات منظم و واقعی است. سعی کنید همیشه مکالمات واقعی بین خود و مخاطبانتان ایجاد کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید. به‌طور تناوبی این کار را تکرار کرده و همیشه ادامه دهید.

بخش‌بندی در بازاریابی محتوایی

در بازاریابی محتوا، وجود پیام‌ها و مطالب مرتبط با حوزه‌ی کسب‌وکارتان نسبت به سایر مطالب بهتر است. سعی کنید کالا یا خدماتتان را دسته‌بندی کنید و در بخش‌های مختلف مرتبط با آن‌ها مطلب منتشر کنید.

برانگیختن احساس (خنده، سرگرمی،ترس و…) در بازاریابی محتوایی

Buzzsumo چیزی حدود ۱۰۰ میلیون مقاله را بررسی کرد تا بفهمد چرا بعضی از آن‌ها وایرال می‌شوند و بعضی نه و به این نتیجه رسید که محتوا باید در مخاطب احساسات برانگیزد. واکنش‌هایی چون ترس، خنده یا سرگرم شدن برای مدتی کوتاه. در این صورت قطعاً اثرگذار خواهد بود. Jonah Berger استاد بازاریابی دانشکده وارتون Wharton می‌گوید:
“ترس موجب به حرکت افتادن قلب و پمپاژ خون به بدن می‌شود. این عامل باعث افزایش تمایل ما به برقراری ارتباط عاطفی شده و ما را به سمت به اشتراک‌گذاری این احساس و عامل ایجادکننده‌ی آن سوق می‌دهد.”

مقالات مرتبط

هشتگ در لینکداین مجددا فعال شد !

هشتگ در لینکداین مجددا فعال شد !

هشتگ چیست ؟ میدانیم که هشتگ برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گزاری پست ها و نظرات درباره موضوع خاصی فراتر از فهرست دوستان در شبکه های اجتماعی به کار میرود.زمانی که کاربر مطلبی را منتشر میکند و همراه آن هشتگ تعریف میکند سایرین با کلیک بر روی هشتگ مربوط میتوانند تمامی

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی آژانس خلاقیت وبسیما، این مجموعه به عنوان برترین شرکت طراحی سایت ایران در سال ۹۵ برگزیده شد. بر اساس این گزارش، این مجموعه در جشنواره وب 94 هم از مجموعه نمونه کارهای خود، 7 وب سایت از جمله مازلو را در جشنواره شرکت داد که همگی آنها کاندید

نظرات ( 17 )
  1. سورنا طالقانی
    1394-10-15 at 08:58
    پاسخ

    من قسمت بازاریابی محتوایی خیلی دوست دارم

  2. الهام عباسی
    1394-10-15 at 08:58
    پاسخ

    همینجورادامه بدین کارتون عالیه

  3. پردیس مقدمی
    1394-10-15 at 08:58
    پاسخ

    گلچین مقالاتتون درباره بازاریابی محتوایی خیلی مفیدن،مرسی از اینکه انقدر دقت به خرج میدین و مقالات رو گزینش میکنین

  4. بهروز عبدالملکی
    1394-11-09 at 18:24
    پاسخ

    واقعا از خوندن مقاله بازاریابی محتوایی لذت بردم،دستتون درد نکنه

  5. سهیل طباطبائی
    1394-11-13 at 16:46
    پاسخ

    همه چیز عالی،خسته نباشین

  6. پریسا عارف
    1394-11-28 at 05:00
    پاسخ

    مطالب شما در زمینه بازاریابی محتوایی کارآمد بود خیلی توی کارم ازش استفاده کردم

  7. شهریار عزیزی
    1394-12-11 at 05:59
    پاسخ

    مطالب شما در زمینه بازاریابی محتوایی کارآمد بود خیلی توی کارم ازش استفاده کردم

  8. علی نیشابوری
    1394-12-16 at 07:00
    پاسخ

    کارتون بیسته بیسته ;)))))))

  9. سیروس حقانی
    1395-05-06 at 20:22
    پاسخ

    من قسمت بازاریابی محتوایی خیلی دوست دارم

  10. ارغوان میلادی
    1395-06-23 at 08:23
    پاسخ

    ما حامی شما هستیم،همینطور قوی برید جلو

  11. نجات یک تجارت ورشکسته با بازاریابی محتوا ! - مازلو
    1395-07-13 at 08:44
    پاسخ

    […] دهد و طی تحقیقاتی که داشت با بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوا یا درونگرا (خصوصاً ابزار اتوماسیون بازاریابی هاب […]

  12. المیرا رحمانیان
    1395-09-14 at 09:36
    پاسخ

    مقالاتی با موضوع بازاریابی محتوایی تعدادشان کم است لطفا بیشترشان کنید

  13. یاسمن حیاتی
    1395-11-12 at 10:31
    پاسخ

    ذکاوتتون درمورد نوشتن مقاله در زمینه بازاریابی محتوایی بسیار هوشمندانه بود

  14. روجا توکلیان
    1396-01-05 at 16:16
    پاسخ

    دوستان عزیز مقاله بازاریابی محتوایی بهتون پیشنهاد میدم،ازدست ندید

  15. سحر فروتن
    1396-01-05 at 19:14
    پاسخ

    چطوری میتونم در زمینه بازاریابی محتوایی باهاتون همکاری کنم

  16. زهره علیدوست
    1396-02-20 at 06:01
    پاسخ

    چطوری میتونم در زمینه بازاریابی محتوایی باهاتون همکاری کنم

  17. حسین رضازاده
    1396-08-22 at 20:00
    پاسخ

    مرسی که انقدر خوب به موضوع بازاریابی محتوایی پرداختید

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.