چگونه بر ترس از فروش فائق شویم؟

ترس از فروش

imageedit_19_4989379685

شما مدیر مالک یک کسب‌وکار هستید و از فروش متنفرید؟ ترس از فروش موضوعیست که شما فقط درگیرآن نیستید، هرچند که یک فروشنده خوب بودن یکی از اصلی‌ترین فاکتور ها برای موفقیت یک کسب‌وکار است، خیلی از مردم هستند که احساس خوبی نسبت به کار فروش ندارند.

توجه داشته باشید که همواره عامل ترس،ناشناخته‌های موجود در ذهن ماست و در حقیقت یک پاسخ روانی به یک تهدید درک شده می‌باشد. شما با ایجاد یک فرایند مشخص برای فروش و پیروی از مجموعه‌ای مراحل ساده که موجب بالا رفتن اعتمادبه‌نفس شما در مهارت‌های خودتان می‌شود، می‌توانید ترس از فروش را کنار بگذارید.

 

برای به حداقل رساندن ترس از فروش قبول کنید که فروش یک علم است: برخلاف چیزی که پیش‌ازاین ممکن است شنیده باشید، فروش بیشتر از آنکه یک هنر باشد، یک علم است. چراکه برخورد کردن و وارد شدن به یک فرایند فروش با استفاده از محاسبات ریاضی، اعداد و فرمول‌ها به‌صورت حساب‌شده و عملی ممکن می‌باشد. باتجربه‌ترین فروشندگان در شرکت‌های بزرگ همیشه می‌گویند که فروش به‌نوعی بازی با اعداد است، به عبارتی فعالیتی است که بر پیگیری هر مرحله از فروش و نظارت داشتن بر نتایج تا کسب یک فرمول برای موفقیت ادامه دارد. تمام اینها به این معنی است که آموزش و تربیت یک مدیر و مالک کسب‌وکار برای تبدیل‌شدن به فروشنده موفق کاری است ممکن و قابل‌اجرا.

برای به حداقل رساندن ترس از فروش دانسته‌های ناخودآگاه قبلی را غیرفعال کنید: زمانی که نوبت به فروش می‌رسد، بسیاری از اعمال و رفتاری که در دوره‌ها و فرایندهای قبلی فراگرفته‌اید، اثری عکس بر رفتار شما دارند، بنابراین به‌منظور موفقیت در عرصه فروش شما نیاز به برنامه‌ریزی مجدد ذهن و ادراک خود برای مشخص کردن موارد قابل‌قبول و غیر قبول دارید. مواردی از قبیل اینکه “هرگز با غریبه‌ها صحبت نکن” یا “هرگز در رابطه با پول صحبت نکن” که پیش از در کودکی فراگرفته‌اید، ممکن است در ناخودآگاه ذهن شما باقی‌مانده باشد و در این فرایند برای شما ایجاد اختلال کند، بنابراین برای تغییر دادن آن‌ها نیاز به تلاش زیادی برای تغییر دادن آن‌ها دارید.

Conquer_Fear_of_Selling1

برای به حداقل رساندن ترس از فروش بر اساس چشم‌انداز ذهنی خود عمل نکنید: پیش از تماس تلفنی برای فروش 5 نوع اطلاعات مختلف که نیاز به دست آوردن در مورد طرف مقابل دارید را بر روی کاغذ یادداشت نمایید تا پس از خاتمه صحبت بر اساس قادر به ارزیابی عملکرد خود در صحبت باشید. زمانی که به‌صورت رودررو با مشتری خود روبرو می‌شوید ممکن است تصور کنید که ایجاد کردن یک موضوع جدید برای صحبت کردن در مورد آن و استفاده از آن برای نگاه‌داشتن مشتری در فرایند مذاکره و صحبت کار خوب و مناسبی باشد. هرگز دچار این اشتباه نشوید. صحبت خود را در این جلسه با بدست آوردن اطلاعاتی در موردنیاز ها و خواسته مشتری و طرف مذاکره خود آغاز کنید و از آن‌ها برای هدایت جلسه استفاده کنید. علاقه نشان دادن به خواسته‌های مشتری باعث می‌شود تا وی احساس راحتی کند و در این صورت احتمال خرید کردن وی از کسی که با وی راحت‌تر است بیشتر می‌شود. در این صورت می‌بینید که طرف مقابل شما هم درنتیجه‌این آسودگی خیال آمادگی بیشتری برای قرار دادن اطلاعات در اختیار شما دارد. علاوه بر تمامی این موارد همیشه باید نسبت به محصول خود اطمینان و تخصص داشته باشید. شاید یک فروشنده ذاتی نشوید، اما به‌خوبی می‌دانید که در حال فروش چه چیزی هستید.

برای به حداقل رساندن ترس از فروش سعی کنید ازنظر احساسی کم نیاورید: بدون در اختیار داشتن یک فرایند معین و تدوین‌شده در رابطه با فروش احتمال غلبه خستگی بر شما در طی یک مکالمه تلفنی برای فروش بسیار زیاد و تنها نتیجه‌این موضوع می‌تواند افزایش حالت عصبی و ترس شما باشد. سعی کنید باکسی به‌خوبی او را می‌شناسید و می‌تواند نسبت به عملکرد شما بازخورد خوبی در اختیار شما قرار دهد، تمرین داشته باشید و در طی این تمرین اشکالات خود را رفع کنید. هرقدر بیشتر با صحبت‌هایی که قصد مطرح کردن آن‌ها رادارید و شیوه بیان آن‌ها و همچنین اطلاعاتی که می‌خواهید ارائه دهید آشنایی بیشتری داشته باشید، میزان تسلط و اعتماد شما بیشتر می‌شود. همواره سعی کنید قبل از شروع جلسه یک پایان و نتیجه مثبت و خوب را برای خود تصور کنید. این تصور شما بسیار تأثیرگذار است و اگر به‌خوبی قادر به تصور نتیجه‌ای مثبت برای آن باشید، احتمال موفقیت شما در آن بسیار افزایش پیدا می‌کند.

نتیجه‌گیری: زمانی که مجموعه‌ای از مراحل و روش‌ها برای فروش رسیدید و فرایندی را تعیین کردید، خودتان متوجه می‌شوید که رفته‌رفته شاهد تغییر رفتار در خود می‌شوید و ترسی که پیش‌ازاین موجب فلج شدن شما در زمان مذاکره برای فروش می‌شد، تبدیل به یک نیروی حرکتی برای هدایت شما می‌شود.

 

منبع:آی بازاریابی

مقالات مرتبط

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ و بازاریابی به مناسبت یلدا یلدا به بهانه بلندترین شب سال،به فرصتی مناسب برای بازاریابی و برندینگ تبدیل گشته است، به طوری که شما خواهید دید بیشتر شرکت های خصوصی در تکاپوی و تهیه و تدارک بسته های تبلیغاتی برای مشتریان و شرکای تجاری خود هستند، اگر کمی دوراندیش بوده باشند از یکی دو

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

برای توصیف نحوه کارکرد بازاریابی محتوا، در ابتدا باید بر روی تعریفی واحد توافق کنیم. متأسفانه، با چرخ اندکی که در فضای اینترنت زدم تعاریف بسیاری برای بازاریابی محتوا یافتم که هیچ‌کدام برای شخص من رضایت‌بخش نبود. اما از این که کمال مانع پیشروی شود نیز متنفرم. پس، بگذارید تعریفی بیان کنیم و آن را

نظرات ( 41 )
  1. بهروز دباغ
    1394-08-20 at 19:09
    پاسخ

    مطالبتون در مورد ترس از فروش خیلی مفید بود

  2. کامران علیپور
    1394-09-19 at 06:53
    پاسخ

    مقالات مرتبط با موضوع ترس از فروش بسیار جذاب بود ، خیلی خوشم اومد

  3. کیان محمدپور
    1394-10-10 at 05:42
    پاسخ

    مقاله در مورد ترس از فروش کم دارید لطفا بیشتر بذارین

  4. سهراب هدایتی
    1394-11-15 at 19:36
    پاسخ

    تصاویر انتخاب شده برای بخش ترس از فروش خیلی خوش آب و رنگن،خسته نباشین

  5. پروین حکمت
    1394-11-15 at 19:36
    پاسخ

    درست همون چیزی که مدتها دنبالش بودم ;))) ;))) ;)))

  6. ارغوان خدایی
    1394-12-02 at 12:59
    پاسخ

    نوشتن درمورد ترس از فروش خیلی لازمه و خوبه که بیشتر بهش پرداخته شه،ممنونم

  7. مهدی خاموشیان
    1394-12-03 at 19:21
    پاسخ

    like دارین زیاااااااد

  8. پارمیس پازوکی
    1394-12-05 at 07:19
    پاسخ

    واقعا از خوندن مقاله ترس از فروش لذت بردم،دستتون درد نکنه

  9. بردیا داور
    1395-01-11 at 10:23
    پاسخ

    خیلی به کارم اومد این مطلبتون،مرسی

  10. دلارام پایدار
    1395-01-13 at 13:18
    پاسخ

    من قسمت ترس از فروش خیلی دوست دارم

  11. پرهام خاموشیان
    1395-01-14 at 08:27
    پاسخ

    خیلی به کارم اومد این مطلبتون،مرسی

  12. عرشیا رهنما
    1395-01-14 at 08:44
    پاسخ

    ذکاوتتون درمورد نوشتن مقاله در زمینه ترس از فروش بسیار هوشمندانه بود

  13. طاها آهنگری
    1395-01-17 at 08:02
    پاسخ

    موفق باشین واقعا تلاش شما در این حوزه ستودنیه

  14. پوریا پارسی
    1395-01-24 at 20:18
    پاسخ

    مقالات در قسمت ترس از فروش خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  15. ارغوان جنتی
    1395-02-04 at 06:06
    پاسخ

    حیف که زودتر از این با سایتتون اشنا نشدم :((( مرسی شما خیلی خوبین

  16. بیتا کردبچه
    1395-02-15 at 18:37
    پاسخ

    آفررررررین داره کارتون

  17. محمد امین حقانی
    1395-02-19 at 19:03
    پاسخ

    پرداختن شما به حوزه ترس از فروش باعث شده تا هرروز به دیدن سایتتون عادت کنم

  18. صبا آریان پور
    1395-04-04 at 09:19
    پاسخ

    مقالات در قسمت ترس از فروش خیلی با جزئیات مطرح شده اند،مرسی

  19. سایه بنایی
    1395-04-07 at 19:10
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  20. بیتا فاطمی
    1395-04-29 at 18:58
    پاسخ

    مقاله ترس از فروش اگر نکات جزئی تری رو قید کنین بهتره

  21. رونیا خاتمی
    1395-04-29 at 19:10
    پاسخ

    مقالتونو در مورد ترس از فروش خوندم فوق العاده بود

  22. پارمیدا رسولی
    1395-05-06 at 01:58
    پاسخ

    من قسمت ترس از فروش خیلی دوست دارم

  23. ماهان داودی
    1395-05-09 at 18:27
    پاسخ

    مطالب شما در زمینه ترس از فروش کارآمد بود خیلی توی کارم ازش استفاده کردم

  24. حسین مطهری
    1395-05-25 at 07:01
    پاسخ

    دستتون درد نکنه خیلی سایت مفیدی دارین

  25. مهراب نعمت زاده
    1395-06-04 at 08:05
    پاسخ

    خوبه که به کاربردی بودن مطالبتون توجه میکنید،لذت میبریم از دنبال کردنتون

  26. سبا شاه حسینی
    1395-06-05 at 08:57
    پاسخ

    مقالات مرتبط با موضوع ترس از فروش بسیار جذاب بود ، خیلی خوشم اومد

  27. سوفیا توفیق
    1395-06-07 at 07:36
    پاسخ

    لطفا یک مقاله راجع به ترس از فروش بذارید

  28. علی کرمانی
    1395-07-10 at 19:36
    پاسخ

    ممنونم ازتون بابت زمانی که بیهوده از ما نمیگیرین و توی حداقل زمان ،حداکثر مطالب مفید رو در اختیارمون میذارین

  29. رها عبدالملکی
    1395-08-26 at 07:18
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  30. سرور آشوری
    1395-08-26 at 15:19
    پاسخ

    وای خدای من ، مقاله ترس از فروش بی نظیر بود

  31. پارسا پازوکی
    1395-08-27 at 21:46
    پاسخ

    مقالات مرتبط با موضوع ترس از فروش بسیار جذاب بود ، خیلی خوشم اومد

  32. دریا عبادی
    1395-08-30 at 19:10
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  33. دلناز آشوری
    1395-09-06 at 09:05
    پاسخ

    توجه به حوزه ترس از فروش از مزیت های سایت شماست،تورو خدا همینجوری ادامه بدین

  34. سهراب خمئینی
    1395-09-13 at 23:14
    پاسخ

    مرسی که انقدر خوب به موضوع ترس از فروش پرداختید

  35. به گل زمردیان
    1395-09-13 at 23:27
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع ترس از فروش خیلی کاربردیه،مرسی

  36. رادین عباس زاده
    1395-10-08 at 13:20
    پاسخ

    مطالبتون در مورد ترس از فروش خیلی مفید بود

  37. آرزو سبزواری
    1395-10-20 at 15:12
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  38. ترمه فرجی
    1395-10-25 at 10:59
    پاسخ

    لطفا در مورد ترس از فروش هم مطلب بذارین

  39. یاسمن حسین نژاد
    1395-11-04 at 10:08
    پاسخ

    لطفا به موضوع ترس از فروش هم توجه بیشتری کنید

  40. پریدخت عارف
    1395-12-15 at 12:04
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع ترس از فروش خیلی کاربردیه،مرسی

  41. عبدالله عارف
    1395-12-19 at 17:04
    پاسخ

    مطلبتون درباره ترس از فروش رو خیلی دوست داشتم

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.