چگونگی تقویت برند و برندینگ شخصی با هر بار سخنرانی

تقویت برند شخصی

personal-branding Cropped

برای تقویت برند شخصی باید بدانیم که اولین چیزی که مردم در برخورد با ما به آن توجه می کنند ظاهر ماست، دومین چیزی که به آن توجه می کنند صدا و لحن صحبت کردن ما می باشد. افراد موفق در عرصه کسب و کار عموما موفقیت خود را مدیون صحبت کردن به گونه ای متفاوت از عموم مردم می باشند. خواه شما در حال اقناع یک مشتری بالقوه برای تبدیل کردن وی به یک مشتری وفادار باشید یا اینکه در پی تحت تاثیر قرار دادن یک مشتری برای در نظر گرفتن نقطه نظر خودتان باشید، یا حتی در پی تشویق کارکنان برای داشتن بیشترین سعی و تلاش باشید، عاقلانه ترین رفتار تسلط بر هنر اقناع مخاطب و تقویت برند شخصی خودتان می باشد.

ارتباط موثر یک ابزار بسیار ضروری در مجموعه مهارت های یک فرد موفق می باشد. در ادامه با هم با 5 شیوه مختلف برای بهره بردن از تکنیک های گفتگو تاثیر گذار برای تقویت برند شخصی آشنا می شویم:

1– برای تقویت برند شخصی،از دانش و قدرت خود صحبت کنید

اگر شخصی از شما سوالی می پرسد که پاسخ ان را نمی دانید، در جواب وی فقط نگویید “نمی دانم”! در عوض چیزی بگویید که نشان دهنده دانش شما می باشد. به عنوان مثال: “دوست و همکار من متخصصی خوبی در این زمینه، اجازه بده با هم پیش او بریم و این سوال رو از وی بپرسیم.”

این چنین پاسخی از طریق نشان دادن علاقه و فعالیت شما در حل این مشکل و مسئله و دانش شما برای برقراری ارتباط و استفاده از دانش تخصصی همکاران خودتان موجب افزایش پیدا کردن اعتبار شما می شود.

1412878505-5-psychological-strategies-building-winning-team

2- برای تقویت برند شخصی، گفتگو را هدایت کنید و به پیش ببرید

زمانی که با موانعی مواجه می شوید، از اعضای تیم و همکاران خود بپرسید: “به نظر شما دیگر چه کارهایی می توانیم برای یک قدم بیشتر نزدیک شدن به نتیجه مطلوب انجام دهیم؟” حتی اگر در پاسخ دادن خیلی بی تجربه و دور از مسئله و موضوع اصلی به نظر رسیدند، باز هم به صحبت های آنها گوش دهید و ایده های آنها را جذب کنید. این رفتار از طرف شما منجر به از بین رفتن موانع موجود در سر راه ایجاد ارتباط آنها با شما می شود، چرا که ممکن است یک نفر در بین اعضای تیم شما حضور داشته باشد که به مسئله از دید و نقطه نظر دیگری نگاه کند.

3- برای تقویت برند شخصی، همدلی و همدردی خود را نشان دهید

نشان دادن احترام و درک شما از تلاش بسیار زیاد دیگران برای حل مسئله تاثیر بسیار زیادی در جلب احترام آنها نسبت به شما و توانایی های شما می شود. یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار گوش دادن فعالانه به صحبت های آنها و بازخورد دادن به آنهاست. بهتر است در این بین از حرکاتی در زبان بدن بهره بگیرید که نشان دهنده تمرکز و توجه شما به صحبت های آنها باشد، از قبیل متمایل شدن به آنها و داشتن ارتباط چشمی مستقیم با فرد سخنگو!!! همچنین می توانید از عباراتی از قبیل “متوجه هستم،” یا “به نظر موضوعی چالشی می آید” استفاده کنید.

4- برای تقویت برند شخصی، اطمینان در خود و دیگران را نشان دهید

هر زمان که کسی از شما انتقاد می کند، حتی اگر مخالف نظرات وی هستید، باز هم با کمال احترام نظرات وی را پذیرا باشید و به دلیل زمانی که به شما اختصاص داده است از وی تشکر کنید. چنین برخوردی نشان دهنده این موضوع است که شما به خودتان اطمینان دارید، تا جایی که با روی باز انتقادات دیگران را می پذیرید و آنقدر پخته و با تجربه هستید که از آمادگی لازم برای نشان دادن عکس العمل مناسب نسبت به آن نظرات برخوردار باشید.

همچنین می توانید، بجای انتقاد از دیگران برای کمبود در کارها و فعالیت های خودشان، با نظرات سازنده به آنها انرژی و نیرویی مضاعف برای جبران کمبود های بدهید. تقویت مثبت موجب تشویق دیگران برای استفاده از تمامی توان خودشان می شود.

5- برای تقویت برند شخصی ،در زمان و مکان مناسب به دیگران اعتبار دهید

به موفقیت‌ها و دستاوردهای دیگران اذعان داشته باشید و نشان دهید که شما برای همکاری دیگران ارزش قائل هستید و تمایل دارید زحمت‌های آنها دیده‌ شده و مورد توجه قرار بگیرد. به‌عنوان ‌مثال زمانی که به گروه خود می‌گویید: “این کار تلاش تیمی فوق‌العاده بود، من بدون کمک شما موفق نمی‌شدم . . . ” به دیگران به‌خوبی شخصیت خود را نشان داده‌اید. این رفتار شما نشان‌ دهنده فروتنی، سخاوت، دلسوزی و دیگر ویژگی‌های مثبت شما است که موجب تمایل دیگران برای همکاری با شما می‌شود.

 

منبع: آی بازاریابی

مقالات مرتبط

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

«وبسیما»برترین شرکت طراحی سایت ایران شد

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی آژانس خلاقیت وبسیما، این مجموعه به عنوان برترین شرکت طراحی سایت ایران در سال ۹۵ برگزیده شد. بر اساس این گزارش، این مجموعه در جشنواره وب 94 هم از مجموعه نمونه کارهای خود، 7 وب سایت از جمله مازلو را در جشنواره شرکت داد که همگی آنها کاندید

استارت آپ جویای فرصت یا کشنده فرصت ؟!

استارت آپ جویای فرصت یا کشنده فرصت ؟!

خر بی دم از پل گذشت ! خر بی دم از پل گذشت تلفیق دو ضرب المثل خر ما از کرگی دم نداشت و خر از پل گذشتن، است. هرکدام از این دو ضرب المثل در جای متفاوتی مصداق دارند خر ما از کرگی دم نداشت به بد شانسی و بد اقبالی اشاره دارد در

نظرات ( 37 )
  1. پدرام خرم آبادی
    1394-07-17 at 17:02
    پاسخ

    خدا قوت

    • شادی پناهی
      1394-07-28 at 12:50
      پاسخ

      سپاس از شما جناب خرم آبادی

  2. سودابه پارسی
    1394-08-10 at 15:58
    پاسخ

    موضوع تقویت برند شخصی رو خیلی قشنگ شفاف سازی کردین،سپاس

    • admin
      1394-08-11 at 06:47
      پاسخ

      سودابه عزیز، از توجهتون به مقاله تقویت برند شخصی ممنونم…

  3. محمد امین وکیلی
    1394-08-23 at 10:29
    پاسخ

    مقاله با مضمون تقویت برند شخصی اگه دارین بذارید

  4. نسترن طبیب زاده
    1394-08-29 at 18:43
    پاسخ

    تصاویر انتخاب شده برای بخش تقویت برند شخصی خیلی خوش آب و رنگن،خسته نباشین

  5. کیوان پیرحیاتی
    1394-08-29 at 18:48
    پاسخ

    تعداد مقالات در حوزه تقویت برند شخصی رو بیشتر کنید

  6. شبنم خداپناهی
    1394-09-02 at 03:48
    پاسخ

    کارتون حرف نداره ، ممنون

    • شادی پناهی
      1394-09-02 at 06:33
      پاسخ

      خیلی ممنون شبنم جان

  7. حبیب الله لنکرانی
    1394-10-05 at 09:35
    پاسخ

    چرا به حوزه تقویت برند شخصی کمتر توجه کرده اید؟من به شدت به مطالبی با حوزه نیاز دارم

  8. پیمان آریان پور
    1394-10-13 at 16:06
    پاسخ

    مقاله تقویت برند شخصی اگر نکات جزئی تری رو قید کنین بهتره

  9. پژمان تهرانی
    1394-10-20 at 01:27
    پاسخ

    مقاله تقویت برند شخصی نکات کاربردی فراوانی داشت

  10. پرگل جعفریان
    1394-11-19 at 18:51
    پاسخ

    مقاله در مورد تقویت برند شخصی کم دارید لطفا بیشتر بذارین

  11. شهروز میلادی
    1394-11-25 at 11:26
    پاسخ

    ما حامی شما هستیم،همینطور قوی برید جلو

  12. شهروز جهانگیری
    1395-02-05 at 06:24
    پاسخ

    پرداختن شما به حوزه تقویت برند شخصی باعث شده تا هرروز به دیدن سایتتون عادت کنم

  13. شراره عارف نیا
    1395-02-06 at 09:42
    پاسخ

    مقالات تقویت برند شخصی خیلی کاربردین،دوستان حتما بخونید

  14. به گل ستاری
    1395-03-24 at 07:28
    پاسخ

    حیف که زودتر از این با سایتتون اشنا نشدم :((( مرسی شما خیلی خوبین

  15. بهرام امینپور
    1395-04-13 at 07:06
    پاسخ

    موضوع تقویت برند شخصی بسیار جذاب بود

  16. زهرا عارف
    1395-04-29 at 06:33
    پاسخ

    مررررررررررررررررسی :)))))))

  17. مهرشاد خاموشیان
    1395-05-23 at 17:47
    پاسخ

    کارتون بیسته بیسته ;)))))))

  18. سپهر قهرمانی
    1395-05-23 at 17:48
    پاسخ

    بینطیر و بی رقیب

  19. شاپور روحانی
    1395-05-23 at 17:49
    پاسخ

    دستتون درد نکنه خیلی سایت مفیدی دارین

  20. پردیس قانعی
    1395-06-18 at 06:38
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  21. جوانه پارسی
    1395-06-18 at 07:41
    پاسخ

    خیلی به کارم اومد این مطلبتون،مرسی

  22. کاوه آشوری
    1395-06-18 at 11:24
    پاسخ

    خیلی به کارم اومد این مطلبتون،مرسی

  23. پرنیان آشیانی
    1395-07-01 at 14:03
    پاسخ

    نوشتن درمورد تقویت برند شخصی خیلی لازمه و خوبه که بیشتر بهش پرداخته شه،ممنونم

  24. سورنا امیریان
    1395-07-20 at 18:42
    پاسخ

    همینجورادامه بدین کارتون عالیه

  25. هوشنگ رضازاده
    1395-07-27 at 21:12
    پاسخ

    چرا به حوزه تقویت برند شخصی کمتر توجه کرده اید؟من به شدت به مطالبی با حوزه نیاز دارم

  26. سهیل هاشمیان
    1395-08-24 at 06:37
    پاسخ

    مقالتونو در مورد تقویت برند شخصی خوندم فوق العاده بود

  27. کیوان پیوندی
    1395-10-05 at 16:40
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع تقویت برند شخصی خیلی کاربردیه،مرسی

  28. فرزاد علیخانی
    1395-10-22 at 08:34
    پاسخ

    آفررررررین داره کارتون

  29. ساسان گل محمدی
    1395-10-27 at 23:44
    پاسخ

    وای خدای من ، مقاله تقویت برند شخصی بی نظیر بود

  30. سودابه صفوی
    1395-11-13 at 07:46
    پاسخ

    مدتها دنبال مقاله ای خوب در حوزه تقویت برند شخصی میگشتم،ممنون به دردم خورد

  31. سپیده پرهامی
    1395-11-18 at 14:42
    پاسخ

    مرسی مقاله تقویت برند شخصی خلاقانه مطرح شده :)))

  32. دیبا بیگی
    1395-11-22 at 07:43
    پاسخ

    همه چیز عالی،خسته نباشین

  33. سالار حسین زاده
    1395-11-30 at 20:36
    پاسخ

    خوبه که به کاربردی بودن مطالبتون توجه میکنید،لذت میبریم از دنبال کردنتون

  34. مهراب صانعی
    1395-12-01 at 08:48
    پاسخ

    مطالب شما در زمینه تقویت برند شخصی کارآمد بود خیلی توی کارم ازش استفاده کردم

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.