نکات مهم بازاریابی

بازاریابی

حضور در دنیای مجازی بخصوص دنیای مبتنی بر موبایل اپلیکشن ها سبب شده است که خیلی سطحی و بدون توجه به محتوا و هدف مطالب را مرور کنیم و هر روزه مطالب زیادی را مطالعه کنیم اما با همان سرعت نیز آنها را از یاد ببریم، این چالش دنیای ماست شاید اطلاعاتمان سطری شده! و شاید سطحی! اما توجه داشته باشیم که این موضوع آینده ی خوبی به همراه نخواهد داشت و باعث میشود همه ی افراد این جامعه به دور از تخصص گرایی همه چیز را در یک سطر بدانند.

در ادامه نکاتی را به صورت تیتر وار و به اصطلاح خودمونی، سطری آوردیم که نمودی از دنیای موبایل اپلیکشن هاست اما خواهشم از شما این است  که در مورد تک تک آنها بیاندیشید و آنها را در کسب و کار خود استفاده نمایید.
برای جلوگیری از معضل پیش آمده لطفا بعد از مطالعه مطلب، حداقل 20 مورد از 50 نکته ارائه شده را با اتکا به حافظه ی خود مرور کنید و برای دیگران تعریف کنید…

  • یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید. سعی کنید همیشه اهداف و ایده های خود را مکتوب کنید.
  • هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراهتان داشته باشید. مخصوصا آن که نام سایت و ایمیل شخصی شما بر روی آن درج شده است.
  • یک سنجاق سینه ی شخصی با آرم شرکت تان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید. این مساله خیلی مهم است.
  • فقط سعی نکنید یک بازار جدید ایجاد نمایید. سعی کنید فرصت سازی کنید. فرصت سازی به اندازه ی نیازسنجی مهم است.
  • آزمودن، کلید موفقیت در بازاریابی است.
  • در بازاریابی اول به فکر تجربه اندوزی از شیوه های رقبا باشید.
  • داشتن موقعیت بی همتا در اینترنت مهمتر از محتوای تبلیغاتی شما است.
  • تنها به کاهش قیمت کالاها در سایت اکتفا نکنید.
  • قبل از ایجاد و توسعه ی محصول، بازار آن را پیدا نمایید.
  • به دنبال جماعت حریص و مشتاق به محصول یا خدمات باشید.
  • هدف تمام تبلیغات شما باید افزایش فروش باشد.
  • تبلیغات در مجله بسیار موثر است. تبلیغات در مجلات مهم است. اما معرفی علمی توانمندی های کارآفرینی شما در نشریات، یک فرهنگ سازی گسترده می کند که برای آینده ی شغلی شما بسیار مهم است.
  • مقالاتی را به روزنامه و مجلات ارسال کنید. خیلی مهم است که معرفی شما به عنوان یک مبتکر کارآفرینی در حوزه کسب و کار، با انتشار مقالات و گزارشات تخصصی و عمومی در نشریات مختلف همراه باشد.
  • اخبار خود را به همراه عکس به مطبوعات بفرستید.
  • از انتشار نشریات جدید آگاه شوید تا اخبار خود را به رسانه و فرد مناسب بفرستید.
  • در روزنامه های عادی یا اقتصادی و نشریات تخصصی مطلب بنویسید.
  • مقاله ای با قلم خود چاپ کنید و نسخه های آن را برای همکارانتان بفرستید.
  • در تنظیم اخبار فعالیت شرکت خود کوشا باشید و آن ها را به موقع و چندین بار برای مطبوعات ارسال کنید.
  • یکصدمین، پانصدمین یا یکصدهزارمین مشتری خود را در مطبوعات معرفی کنید.
  • یک جایزه ی سالیانه به راه اندازید و آن را در بوق و کرنا کنید، مثلا می توانید به بهترین کارمند سال شرکت یا سازمان خود جایزه دهید.
  • در سمینارهای بازاریابی حضور یابید.
  • کتاب های بازاریابی را بخوانید.
  • مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید.
  • هر ماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان یا مباشران خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنید و ایده های تازه بگیرید.
  • به انجمن یا سازمان های مرتبط با حرفه تان ملحق شوید.
  • یک پوشه را برای یافتن طراح، نویسنده و سایر حرفه ای های بازاریابی کنار بگذارید.
  • در نمایشگاه های مربوط به حرفه تان حتما یک غرفه بگیرید.
  • همراه سازمان های غیرانتفاعی، مانند موسسات حمایت از کودکان معلول، سازمان بهزیستی، کمیته امداد شوید.
  • در دبیرستان ها و دانشگاه ها سخنرانی کنید و به دانش آموزان و دانشجویان درباره حرفه ی آینده شان توصیه کنید.
  • برچسب های جالبی برای نصب روی شیشه ی اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید.
  • آگهی های خود را کدگذاری و نتایج شان را دنبال کنید.
  • تابلو ساختمانتان و تابلوهای راهنمای داخلی و خارجی آن را بهبود ببخشید.
  • اگر فکر میکنید آرم شرکت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگ آمیزی کنید.
  • حامی مالی یک مسابقه ورزشی یا برنامه رادیویی و تلویزیونی شوید.
  • امکان خرید توسط کارت های اعتباری را در سایت خود قرار دهید.
  • برای سفارش دهی، گزینه های مختلفی را به کاربر پیشنهاد دهید.
  • فراموش نکنید ارائه ی کالاهای رایگان کلید فروش است. این روش برای ابتدای فعالیت یک کارآفرین پیشنهاد می شود.
  • کالاهای خوب و باارزش را به صورت رایگان هدیه دهید.
  • یک گارانتی بی قید و شرط را پیشنهاد دهید.
  • برای افزایش ارزش کالاهای خود انعام نیز درنظر بگیرید.
  • در فرم سفارش پیشنهادات دیگری را نیز ارائه دهید.
  • سایت شما باید بر روی مزایا تمرکز داشته باشد.
  • نشانی سایت خود را در سربرگ نامه ها، کارت ویزیت و بر روی تمامی کالاها قرار دهید.
  • مطبوعات بهترین تبلیغات رایگان برای شما هستند.
  • به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است.
  • هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آن ها را ارزیابی و تنظیم کنید.
  • در فصل های اوج فعالیت تجاری برای کسب و کارتان تبلیغ کنید.
  • یک شماره تلفن راحت و به یاد ماندنی بگیرید.
  • برای سایت اینترنتی خود، آدرس به یادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیه ی ارتباطات بازرگانی قید نمایید.
  • از طریق پست مستقیم، کسب و کار خود را به مشتریان و خریداران تبلیغ کنید.

 

مقالات مرتبط

بازاریابی به سبک دست فروشان

بازاریابی به سبک دست فروشان

همه ما روزانه مشغول عرضه محصولات یا خدمات خود به دیگران هستیم و برای معرفی و تبلیغ آنها تلاش فراوانی میکنیم.دست فروشان نیزاز این قاعده مستثنی نیستند و چه بسا خیلی بهتر و حرفه ای تر این کار را انجام میدهند و در مدت زمان کمتر از 1دقیقه شما را بی انکه تصمیمی به خرید

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ به سبک یلدا

برندینگ و بازاریابی به مناسبت یلدا یلدا به بهانه بلندترین شب سال،به فرصتی مناسب برای بازاریابی و برندینگ تبدیل گشته است، به طوری که شما خواهید دید بیشتر شرکت های خصوصی در تکاپوی و تهیه و تدارک بسته های تبلیغاتی برای مشتریان و شرکای تجاری خود هستند، اگر کمی دوراندیش بوده باشند از یکی دو

نظرات ( 14 )
  1. تیبا آشنا
    1394-10-14 at 12:46
    پاسخ

    مطلبتون درباره بازاریابی رو خیلی دوست داشتم

  2. فاطمه امانی
    1394-10-14 at 12:46
    پاسخ

    مرسی از اینکه به موضوع پرداختید چون واقعا پر مخاطبه

  3. آرام سیف زاده
    1394-10-14 at 12:46
    پاسخ

    همه چیز عالی،خسته نباشین

  4. به گل صفوی
    1394-10-21 at 06:55
    پاسخ

    پرداختن شما به حوزه بازاریابی باعث شده تا هرروز به دیدن سایتتون عادت کنم

  5. کیان عباس زاده
    1394-10-25 at 12:28
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع بازاریابی خیلی کاربردیه،مرسی

  6. سالار کردبچه
    1394-10-26 at 12:13
    پاسخ

    قوی شروع کردین لطفا تا آخرهم همینطور بمونید

  7. دنیا شریفیان
    1394-11-07 at 21:22
    پاسخ

    مقاله در مورد بازاریابی کم دارید لطفا بیشتر بذارین

  8. هومن عسگری
    1394-11-15 at 19:33
    پاسخ

    مقالات بازاریابی خیلی کاربردین،دوستان حتما بخونید

  9. جهانگیر آهنگری
    1394-11-26 at 18:48
    پاسخ

    نوشتن درمورد بازاریابی خیلی لازمه و خوبه که بیشتر بهش پرداخته شه،ممنونم

  10. روشا پناهیان
    1394-12-11 at 12:17
    پاسخ

    مرسی که انقدر خوب به موضوع بازاریابی پرداختید

  11. بهنوش غضنفری
    1395-02-20 at 16:28
    پاسخ

    محوریت سایت با موضوع بازاریابی خیلی کاربردیه،مرسی

  12. سوزان رستمی
    1395-04-26 at 13:05
    پاسخ

    همینجورادامه بدین کارتون عالیه

  13. روشا رضازاده
    1395-06-08 at 13:50
    پاسخ

    تعداد مقالات در حوزه بازاریابی رو بیشتر کنید

  14. السا خدایی
    1395-09-16 at 06:06
    پاسخ

    کارتون حرف نداره ، ممنون

دیدگاهتان را بنویسید:

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.